Terwijl iedereen van de sneeuw en ijs aan het genieten is zat ik vol verwachting op de postbode te wachten. Bijna een maand geleden een Inbred besteld en vandaag geleverd! Waren nogal wat probleempjes bij On-One met leveringen, maar gelukkig dan toch. Nog niet op gefietst ivm de pekel, maar dat moet zeker snel gaan gebeuren.
't is een 16" met Alfine 8speed, Reba 120mm dual air, Middleburn crank en Sram Elixer 5 remmen. De remmen zouden Shimano zijn, maar deze hadden ze ook niet meer op voorraad. De schijven zijn nog wel van Shimano. Stuur, stuurpen, zadel en zadelpen van On-one zelf. Na alle modder ervaringen van deze winter gekozen voor Schwalbe Black Shark Mud, zien er vrij smal uit moet ik zeggen.
De afwerking van de fiets is niet heel netjes; kabels vast met tie-wraps en de gaten voor bevestiging V-brakes nokken open en bloot gelaten. Daar wil ik nog een paar kleine boutjes met inbus koppen binnen de draad diameter inzetten met een drupje loctite om mooi af te dichten.
Eindelijk On-One Inbred 8-speed
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Laatst gewijzigd door matigefietser op ma 6 februari 2012, 08:15, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 27 juni 2010, 15:07
- Mijn mountainbike: scott scale 50
voor de modder moet je rocket ron 2.25 hebbe
en nie te hard oppompen je moet zeg ma een soort ballon band idee creeeren
heb ik ook gedaan en ga als de brandweer door de dikste blubber(Y)
nou is blubber en klimmen en afdalen mij specalitijd
ga dit vorojaar weer beginne na een jaar sukkelen met me knie
en nie te hard oppompen je moet zeg ma een soort ballon band idee creeeren
heb ik ook gedaan en ga als de brandweer door de dikste blubber(Y)
nou is blubber en klimmen en afdalen mij specalitijd
ga dit vorojaar weer beginne na een jaar sukkelen met me knie
doar geet hen !!!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Ik zou verwachten dat een band met Mud in de naam het wel goed zou moeten doen
In elk geval wel mooie noppen erop, geen glad profiel in het midden.
In elk geval wel mooie noppen erop, geen glad profiel in het midden.
-
- Site Admin
- Berichten: 3459
- Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05
Gefeliciteerd met je bike Ziet er heerlijk uit. Ben benieuwd of je na een tijdje je naam moet wijzigen
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Herperduin schreef:Gefeliciteerd met je bike Ziet er heerlijk uit. Ben benieuwd of je na een tijdje je naam moet wijzigen
We gaan ons best doen! Wil binnenkort zeker Dorst en Drunen proberen, tot nu toe in Nederland alleen Bergschenhoek en Zoetermeer gedaan. Dat was deze winter met heel veel modder, maar nog steeds de moeite waard
Als er behoefte is aan meer detail foto's (wellicht zitten meer mensen aan een Inbred te kijken) dan hoor ik het graag. Nu een beetje weinig licht in huis...
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Als je op Bergschenhoek goed rondkomt stelt de LDD weinig voor. Qua rijtechniek dan, het is wel een mooie route om te rijden. Afwisselend en landschappelijk mooi, maar in B'hoek zitten lastiger stukjes.
Maarre, leuke fiets hoor. Verdient ook een paar mooie buitenfoto's!
Heb je al meer ervaring met de Alfine-8?
Ik heb zelf een paar jaar met een Rohloff rondgereden en in de blubber is zo'n naaf natuurlijk niet te verslaan. Oja, over blubber: die banden zijn zo smal vanwege het idee dan meer door de modder te snijden en op de hardere onderlaag grip te vinden. Brede banden blijven meer "drijven" op het gladde spul.
Dit idee gaat alleen op voor bepaalde moddersoorten, maar ik verwacht dat het wel bandjes met grip zullen zijn. Door de geringe breedte echter met minder comfort, dus misschien voor het drogere seizoen toch eens kijken voor wat breder rubber? 2.25, of zelfs 2.4 (zo breed bevalt mij iig prima).
Ik vroeg me ook af of de Inbred voor 120mm vorken bedoeld is. Is de geo aangepast tov de eerdere modellen? Ik heb meerdere vrienden die een Inbred hebben/hadden en die reden allemaal met een 100mm vork. Wel allemaal zeer positief over het stuurkarakter, en dat is toch waar het vooral om gaat hè
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Maarre, leuke fiets hoor. Verdient ook een paar mooie buitenfoto's!
Heb je al meer ervaring met de Alfine-8?
Ik heb zelf een paar jaar met een Rohloff rondgereden en in de blubber is zo'n naaf natuurlijk niet te verslaan. Oja, over blubber: die banden zijn zo smal vanwege het idee dan meer door de modder te snijden en op de hardere onderlaag grip te vinden. Brede banden blijven meer "drijven" op het gladde spul.
Dit idee gaat alleen op voor bepaalde moddersoorten, maar ik verwacht dat het wel bandjes met grip zullen zijn. Door de geringe breedte echter met minder comfort, dus misschien voor het drogere seizoen toch eens kijken voor wat breder rubber? 2.25, of zelfs 2.4 (zo breed bevalt mij iig prima).
Ik vroeg me ook af of de Inbred voor 120mm vorken bedoeld is. Is de geo aangepast tov de eerdere modellen? Ik heb meerdere vrienden die een Inbred hebben/hadden en die reden allemaal met een 100mm vork. Wel allemaal zeer positief over het stuurkarakter, en dat is toch waar het vooral om gaat hè
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
@Kermit:
De 120mm vork was een optie bij het samenstellen van de fiets dus ik ga er vanuit dat het bij het frame zou moeten passen. Eerst maar gaan fietsen en zien hoe het voelt Het is een Dual Air dus ik kan altijd een beetje spelen met de hoogte door wat meer inzakking in te stellen.
Maar ik begrijp uit je text dat je met Rohloff reed, dus nu weer conventioneel? Niet zo goed bevallen? Bij aankoop wilde ik graag een naaf-versnelling, maar aangezien een Rohloff al snel een heel stuk duurder is hier voor gekozen.
De 120mm vork was een optie bij het samenstellen van de fiets dus ik ga er vanuit dat het bij het frame zou moeten passen. Eerst maar gaan fietsen en zien hoe het voelt Het is een Dual Air dus ik kan altijd een beetje spelen met de hoogte door wat meer inzakking in te stellen.
Maar ik begrijp uit je text dat je met Rohloff reed, dus nu weer conventioneel? Niet zo goed bevallen? Bij aankoop wilde ik graag een naaf-versnelling, maar aangezien een Rohloff al snel een heel stuk duurder is hier voor gekozen.
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
De Rohloff beviel zeker niet slecht, reden van verkoop was dat het nieuwe (fully)frame dat ik gekocht had niet goed combineerde met de naaf. Bij een fully is het gewicht van de naaf een groter nadeel: het onafgeveerde gewicht wordt dan erg hoog. Bovendien had ik geen vertrouwen in de duurzaamheid van de constructie op lange termijn, de Rohloff oefent nogal een grote kracht uit op de afsteuning. Ik had ergens een topic erover aangemaakt in "technische vragen en onderhoud" mocht je meer willen weten.
Over de Alfine lees je ook wisselende ervaringen. Het zal erop neer komen of de voordelen zwaarder voor je wegen dan de nadelen en dat is voor iedereen anders.
Maar Inbredjes blijven leuke fietsen voor leuke prijzen, of je er nou een Alfine of derailleurs in schroeft
Over de Alfine lees je ook wisselende ervaringen. Het zal erop neer komen of de voordelen zwaarder voor je wegen dan de nadelen en dat is voor iedereen anders.
Maar Inbredjes blijven leuke fietsen voor leuke prijzen, of je er nou een Alfine of derailleurs in schroeft
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Fietst prima, banden in elk geval genoeg grip in de sneeuw en de eerste modificatie is gemaakt. Ketting toch wel erg slap en zonder spanner moet je de moeren heel hard aandraaien. Dus bij de fietsenmaker een spanner gehaald waarvan ik de helft kon gebruiken, heeft iets definitiefers (mooiers) nodig. Zag dat MKS nette spanners maakt, maar nog niet in NL (web)shop gezien.
-
- Moderator
- Berichten: 4131
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Mooie Surly Tugnut regelen. Ik heb anders ook nog wel een On-One spanner voor je.
Linkje:http://www.on-one.co.uk/i/q/FSOOCT/on_one_chaintug
Linkje:http://www.on-one.co.uk/i/q/FSOOCT/on_one_chaintug
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Vind eigenlijk de Surly een beetje té fancy, probeer iets te laten CNC'en. Las ergens (hier of mtbr) dat die van On-One niet zo goed zou zijn, wat is jouw ervaring?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Wat wil je hebben voor de On-One Tugnut?
Vandaag Bergschenhoek gereden, de fiets duidelijk beter dan mijn conditie. De baan heeft helaas wel behoorlijk geleden van alle natte maanden.
Vandaag Bergschenhoek gereden, de fiets duidelijk beter dan mijn conditie. De baan heeft helaas wel behoorlijk geleden van alle natte maanden.
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
@matigefietser (je zult toch wel ooit beter worden? ) , ik las in een ander topic dat je last van een aflopende ketting had. Te strak zetten is natuurlijk niet goed, ik zou de kettinglijn eens goed bekijken. En dan niet op het oog, maar meten of voor- en achtertandwiel exact in lijn staan.
Ik had met mijn Rohloff vrijwel nooit een aflopende ketting, ook niet als de ketting eigenlijk iets te los lag.
Ik neem aan dat je met een specifiek singlespeed tandwiel op de crank rijdt?
Eentje met schakelhulpjes werkt iig minder goed dan een met "volle tanden".
Veel kennis op dit gebied is ook te vinden in het singlespeedtopic onder "technische vragen en onderhoud". Daar zitten de echte deskundigen
Ik had met mijn Rohloff vrijwel nooit een aflopende ketting, ook niet als de ketting eigenlijk iets te los lag.
Ik neem aan dat je met een specifiek singlespeed tandwiel op de crank rijdt?
Eentje met schakelhulpjes werkt iig minder goed dan een met "volle tanden".
Veel kennis op dit gebied is ook te vinden in het singlespeedtopic onder "technische vragen en onderhoud". Daar zitten de echte deskundigen
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After