Let's ride Voerstreek/Vise, 08-11-15, blz 25 filmpjes 2x

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
dog
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1174
Lid geworden op: do 24 mei 2007, 15:27
Mijn mountainbike: on one 456/ marin quake
Contacteer:

kut...heb net dir weekend een reunie-achtig ding met oude vrienden.
gaat niet lukken helaas.
Volgende poging ga ik er bij proberen te zijn.
jammer jammer.
maar have fun aan de rest
I'm more of a cat person actually
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Less = More :wink:
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
dog
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1174
Lid geworden op: do 24 mei 2007, 15:27
Mijn mountainbike: on one 456/ marin quake
Contacteer:

that's not very lady-like..... :cry:
I'm more of a cat person actually
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

We passen het weer aan...
Byorka, ben het met je eens... ik stel voor met max. +/- 10 'gasten' te gaan rijden. Voor meer leent het parcours zich niet echt, ivm kans op teveel oponthoud etc. Heeft ook wat exclusiefs.
Door het aanhoudend prachtige herfstweer is het sowieso uitzonderlijk dat we nu nog zo goed overal kunnen fietsen in de Voerstreek... geen modder, geen geglibber... slechts een bed van zachte droge gele blaadjes... dus alleen goed uitkijken voor geulen etc., die aan onze blik worden onttrokken.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Talon.0.2011
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: za 16 april 2011, 19:18
Mijn mountainbike: blijft tijdens de meeste ritjes niet wit

Ik pas ook voor komende zondag, klinkt echt super goed allemaal maar helaas, ik hoop er bij een volgende keer ook bij te kunnen zijn.

gr Steef
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Heb als ras-limbo (geboren en getogen in Geleen) met belangstelling dit topic gevolgd. Helaas kan ik niet doordat ik moet werken.
Zou er een gpx-bestandje van de route aan de liefhebbers verstrekt kunnen worden zodat jullie route op een ander tijdstip de eer kan krijgen die ze verdient?
Live life on the edge, the view is much better there!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dus, de tussenstand:
aurelius schreef:
mtbdriver schreef:De lijst: ?

- Aurelius, en nog een stuk of 5 locals-> oa Igorovice, Limbobiker, Jan, Frank D, ...
- Marco-turn-me-on
- wibas?
- Byorka
- Brum
- connectom ?
- Sandokan
- Mtbdriver
- -
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

dat zijn er dan 13. redelijk vol cafe'tje waar we gaan koffie drinken.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

'Cafe Modern' kan het hebben. Zelfs als we totaal bemodderd binnen komen vallen staat er altijd nog wel een tafel klaar... en de haard brandt altijd in de winter... zeer wandelaar- en MTB-vriendelijk dus. Heb er zelfs ooit met hongerklop en zonder geld op zak een stuk vlaai en cola mogen nuttigen, ... 'ze zagen me nog wel eens terug'!

De Voerstreek is een horizontale strook van slechts 15 km lang, ten oosten van Eijsden tegen Zuid Limburg aan geplakt. De streek is slechts 100m tot 4km 'breed', telt maar 4300 inwoners verdeeld over een stuk of 5 dorpjes. Een Nederlandstalig gebiedje, zuidelijker wordt Frans gesproken. Het hoogste punt van Vlaanderen ligt er ook: 287m.
We fietsen dus evenwijdig aan de 15 km lange grens en we zijn er nooit meer dan 1,5-2km van verwijderd. Heen over Blg's grondgebied, terug over Nl's grondgebied. Ik ben zelf ook benieuwd naar het aantal hoogtemeters dat we gaan maken, ik hoop dat iemand ze kan meten?

GPS-track maak ik zelf eerlijk gezegd liever niet. De streek is wonderschoon, op teveel fietsgeweld buiten de vaste route zitten ze niet te wachten... en we willen er ook een BBC of MH2D kunnen blijven organiseren. Het lijkt wat dubbel als je er dan een Let's ride gaat organiseren... maar aan de ene kant wil je ook een ander laten genieten van wat de sport en streek zo 'dichtbij' te bieden hebben. En deze Let's Ride blijft betrekkelijk kleinschalig met maar een stuk of 10 gasten. We hebben er vooralsnog 7, dus... be our guest! De vaste route is ook mooi, al is 'ie recent behoorijk versimpeld door de lokale overheid... de mooiste paadjes zien jullie dus de 13e!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
max4130
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 10:09
Mijn mountainbike: cube reaction blue

als ik verlof krijg, wil ik ook wel mee
It's not what you ride, it's how you ride it!!!
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Hoogtemeters kan ik meten als ik niet vergeet mijn apparaat aan te zetten, hetgeen ook nog wel eens gebeurt ;)
Pedal damn it!!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Beste deelnemers.... bij deze het definitieve menu, het wordt een pittige tocht, ook voor de locals....

Km-totaal: +/-45km.
Hoogtemeters: veel, technisch en conditioneel het zwaarste wat ik kon bedenken :winkie: :
Klimmen: 21 tot 24 echte klimmen. Voor de pauze 14, erna 7 á 10 (afhankelijk van wie er met de finish/Maas in zicht nog zin/puf heeft :tong).
(pm de BBC 100km had er 28, de BBC 78km had er 20-> deze 21 á 24 komen dus veel korter achter elkaar en zijn technischer en steiler! BBC is allemaal geleidelijker, langer, gaat nog op souplesse).
Dalen: 'evenveel' mooie afdalingen, met een paar die daar nog bovenuit springen, 'hors categorie':
-'Kinkenberg': meter of 6 steile wand naar beneden, alles of niets (onderweg afstappen geen optie).
-'Schoppemerheide': het even verderop gelegen 'filepunt van de BBC' is hiermee vergeleken een eitje: via een verborgen paadje een beboste helling naar beneden, steil singletrailtje, wat boompjes die in de weg staan of liggen, eindigend met een steile switchback (ook met GPS track overigens bijna niet te vinden), paar honderd meter lang.
-'Roebelsbosch': in de buurt waar de BBC na het beekje uitdagend omhoog ging, kun je via een lange steile wand ook naar beneden.
-'Groote Bosch Slenaken': lange vrij steile afdaling van 220m hoog naar riviertje de Gulp in het dal, eerste helft door het bos, tweede helft door de wei (pas op schapen... en wandelaars :-q ).
Overigen: Nauwelijks 'vaste route', nauwelijks 'parcours BBC/MH2D', hoog aandeel hollewegen, singletracks, tot de pauze geen asfalt (nadat we Eijsden uit zijn gereden). Terugweg ietsje asfalt... eindelijk bijkomen.
Weer:: volop zon, koude nacht, frisse dag, nog steeds te warm voor november, erg droog. http://www.meteomaastricht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Parkeren en lunch: In de Diepstraat bij Cafe De Greune Mert (bord met Heineken en met Wielervrienden op de gevel) is plaats genoeg in de omgeving. Lunchen na afloop kan in de diverse cafe's richting/aan de Maas als je wilt.

Opgeven kan nog steeds, terugtrekken ook, als bovenstaand profiel je toch niet bevalt...
Kan ik Max4130 en Nightcrowl definitief toevoegen?
Bij 10 stoppen we.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Pff, en dat net terwijl ik een duur en souplesse rijder ben die pas net weer een beetje aan het trainen is. :D

Maar ik kom gewoon hoor :winkie:
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Klinkt goed.
Ik neem aan dat je deze paadjes allemaal al eens gereden hebt en dat je ons niet als proefkonijnen
gaat gebruiken! :winkie: :winkie:
Zal de gopro meenemen voor de mooie filmbeelden.
Als het weer meewerkt moet het een leuk tochtje worden. :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

marco-turn-me-on schreef:Klinkt goed.
Ik neem aan dat je deze paadjes allemaal al eens gereden hebt en dat je ons niet als proefkonijnen
gaat gebruiken! :winkie: :winkie:
Zal de gopro meenemen voor de mooie filmbeelden.
Als het weer meewerkt moet het een leuk tochtje worden. :-q
Als lemmingen worden jullie over de Limburgse kliffen gejaagd!
Don't worry, gezien het gehalte Turner Fluxen, Liteville's 301, wat ik voorbij zie komen zal e.e.a. wel loslopen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie