Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Blu-Ray schreef: Tinnieman, ben het helemaal met je eens, maar heb nu zelf een paar keer een vervelende valpartij mee moeten maken na zo'n drop en dat is vervelend (bij een is er zelfs blijvend letsen ontstaan). Zeg ook niet dat ze weg gehaald moeten worden, maar misschien een waarschuwingsbordje is wel op zijn plaats.
Dat is inderdaad een goed idee. Was laatst bij Houffalize en dar stond bij een onmogelijke afdaling ook zo'n bordje, werkte inderdaad goed. Vallen is idd niet erg. Onomkeerbaar letsel wel
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Vandaag (ondanks de nasleep van een griepje) de route voor de eerste keer in zijn geheel gefietst. Alle bordjes hangen er nu. Kwam nog twee vrijwilligers tegen die letterlijk met het allerlaatste loodje bezig waren :wink:
Het is echt een zeer mooie route geworden, al moet ik zeggen dat ik de lus in het witte veen wel de minste vind. Hier zit denk ik de meeste asfalt kilometers in.
Rest van de route is voornamelijk onverhard en heel veel leuke (nieuwe)single tracks. Hartelijke dank aan allen die deze route mogelijk hebben gemaakt! :-q

Eén vraagje nog aan de parcours bouwers: Als je van de lus van het Witte veen weer terugkomt bij het knooppunt op de Meddelerweg (waar de route bij elkaar komt) dan ga je een mooi stukje bos in langs dat zomerhuisje. Normaal ga ik dan altijd linksaf door het bos weer richting Haaksbergerveen. Nu voert de route je eerst weer over voornamelijk asfalt via de Oude buurserdijk richting camping Ostana over de leppeweg en Oude enschedeseweg.
Daar is vast een goede reden voor???
Laatst gewijzigd door Karrewiel op vr 11 oktober 2013, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

is er al een kaartje,waar kan je starten ,ik kom vanuit Goor ri Haaksbergen en hoelang is de route?
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

angekimberly schreef:is er al een kaartje,waar kan je starten ,ik kom vanuit Goor ri Haaksbergen en hoelang is de route?
Vanuit Goor kun je het beste in het Lankheet starten. Kruising Assinkweg/zandpaalweg kun je de route oppakken dan. (ff google maps en je weet het)
Hier staat het grootste deel van de route op een kaartje: http://ikbeneen.sportklimmer.nl/erik/20 ... -compleet/
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Karrewiel schreef: Eén vraagje nog aan de parcour bouwers: Als je van de lus van het Witte veen weer terugkomt bij het knooppunt op de Meddelerweg (waar de route bij elkaar komt) dan ga je een mooi stukje bos in langs dat zomerhuisje. Normaal ga ik dan altijd linksaf door het bos weer richting Haaksbergerveen. Nu voert de route je eerst weer over voornamelijk asfalt via de Oude buurserdijk richting camping Ostana over de leppeweg en Oude enschedeseweg.
Daar is vast een goede reden voor???
Zeker: geen toestemming van de grondeigenaar.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

@karrewiel Mooi bedankt voor de uitleg
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

fianke schreef:
Karrewiel schreef: Eén vraagje nog aan de parcour bouwers: Als je van de lus van het Witte veen weer terugkomt bij het knooppunt op de Meddelerweg (waar de route bij elkaar komt) dan ga je een mooi stukje bos in langs dat zomerhuisje. Normaal ga ik dan altijd linksaf door het bos weer richting Haaksbergerveen. Nu voert de route je eerst weer over voornamelijk asfalt via de Oude buurserdijk richting camping Ostana over de leppeweg en Oude enschedeseweg.
Daar is vast een goede reden voor???
Zeker: geen toestemming van de grondeigenaar.
Daar ging ik al vanuit, jammer toch weer :(
Gebruikersavatar
Bontrek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: za 4 juni 2011, 20:52
Mijn mountainbike: Scott Spark

Iemand al een GPS route/track hiervan geupload ?
Aut viam inveniam aut faciam
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Bontrek schreef:Iemand al een GPS route/track hiervan geupload ?
Gewoon op de fiets stappen, gps aan en de bordjes volgen maar :tong
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

Zal even een kaart van de route posten
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

Afbeelding

Dit is 'em, mis alleen het stukje tussen km56 en km2, ben snel doorgefietst naar huis, het werd donker!

Uploaded with ImageShack.us
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

fianke schreef:
Zeker: geen toestemming van de grondeigenaar.
Heb wel een beetje hulp nodig met die ENORME trap in het Lankheterbos... :P (hint:fietsclinics afgelopen keer)
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

bud schreef:
fianke schreef:
Zeker: geen toestemming van de grondeigenaar.
Heb wel een beetje hulp nodig met die ENORME trap in het Lankheterbos... :P (hint:fietsclinics afgelopen keer)
Haha! we hebben hem nog wel speciaal voor jou veranderd! Tip: met ongeveer 25 Km/h vanaf springen en netjes op de brug landen. Dan heb je geen last meer van de trap...
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Heb vandaag de eerste twintig kilometer vanaf het noordelijkste punt gefietst: mijn complimenten, vanaf daar meteen een paar hele leuke singletracks. Mooi bochtig en niet te smal, leuk gebruikt gemaakt van wat boomstammen, leuke hobbels en sprongetjes. :-q
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Ik ga hem zaterdag maar eens proberen. De stukjes die ik gefietst heb met de kikvoschtocht waren al veel belovend.
Mooi dat er nóg een vaste route in de buurt is. :-q
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Plaats reactie