Vaste routes bij Nürburgring

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

DAMN!
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Zo, dat ziet er zeker goed uit! Je kunt geweldig fietsen daar... kom er al regelmatig voor mijn andere twee hobby's (autosport en fotografie), maar ik moet er binnenkort ook echt een keer met de fiets naar toe!

Komend weekend is daar Rad & Run am Ring (zie dit topic), helaas kan ik daar niet heen anders had ik zeker de fiets in de kofferbak gegooid! maar dankzij deze tips komt het nu alsnog later wel een keertje goed! :-q
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Fean
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 29 november 2006, 23:08
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Vertex 70
Contacteer:

Dit weekend rondje nurburgring gefietst. Niet meegedaan met Rad & Run am Ring. Je hebt namelijk een route die haast parallel loopt met de Ring - 25Km. Goed te doen, behalve dat klimstuk van 33%.. dat is echt Beulen met een hoofdletter B.
Leuke en een hele mooie omgeving. Ben je een van fan van Auto's dan je kun je je hart ophalen geweldig! Bij Adenau kun je je auto bij Rewe of Lidl zetten. Ook het uitzicht bij Adenau is perfect om de auto's voorbij te zien knallen.
Fab Five Freddy said everybody's fly!
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Fean schreef:Dit weekend rondje nurburgring gefietst. Niet meegedaan met Rad & Run am Ring. Je hebt namelijk een route die haast parallel loopt met de Ring - 25Km. Goed te doen, behalve dat klimstuk van 33%.. dat is echt Beulen met een hoofdletter B.
Leuke en een hele mooie omgeving. Ben je een van fan van Auto's dan je kun je je hart ophalen geweldig! Bij Adenau kun je je auto bij Rewe of Lidl zetten. Ook het uitzicht bij Adenau is perfect om de auto's voorbij te zien knallen.
Is al weer heel lang geleden dat ik er geweest ben. Vroeger ging ik er regelmatig met de motor naartoe om een rondje te rijden over de Nordschleiffe, of om gewoon te kijken naar al het moois wat er rond rijdt.

Daarna met wat kennisen een keer de mtb route gedaan, zoals ik in mijn geheugen heb was het idd wel leuk. Zeker omdat je hier en daar goed uitzicht op de Nordschleiffe hebt. Steilstrecke was toendertijd lopen geblazen, ik verwacht dat ik hem nu toch wel omhoog kan fietsen. Ondertussen 25kg afgevallen en behoorlijk wat km in de benen.

Als je naderhand nog honger hebt kun je in Adenau bij Pinocchio een lekkere familiepizza bestellen (heeft een diameter van 90cm, die dozen moeten gewoon schuin door de deur :winkie: )
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Mr. C.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 08:58
Mijn mountainbike: Moderne Oldskool... GT Zaskar

Ook goed eten bij Am Kleeblatt (vanuit Adenau de weg volgen richting Nürburg en dan aan de linkerzijde net nadat je Adenau uitrijdt.

Overigens een klimmetje om aan te raden, het klinkerpad omhoog naar de burcht.
Weliswaar verhard, maar heel steil. :)
Gforce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 09:42

Afgelopen weekend de route gefietst. Qua afwisseling misschien niet de leukste route, maar het geweld op de ring maakt het toch een aanrader. Fietsen en motorsport kijken is een leuke combinatie. We hebben overnacht in de ringvilla (ringvilla.de). Ook een aanrader. Mooie kamers, en leuke (nederlandse) eigenaars.
passievh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 april 2013, 14:26

Ik heb hier vorig jaar ook een keer gefietst, weliswaar niet echt een diehard route, maar toch een pittige tocht weet ik nog wel. Wij koppelden er toen ook direct een weekendje autosport aan vast, aangezien ik een behoorlijke auto-fanaat ben. Ik weet nog dat ik toen m´n tweedehands audi a3 zoals deze net een paar dagen had. Hij kon toen direct flink aan de bak :winkie:

Maar zoals Gforce ook al zegt, fietsen en motorsport (kijken) gaan goed samen. Een weekendje Nürburg leent zich daar perfect voor en is daarom echt een aanrader. Je kunt het zo zwaar maken als je wilt wat betreft fietsen.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Lijkt mij idd ook wel vet, motorsport en mtb samen.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
Mnrk
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 18:32

Ik was afgelopen weekend weer eens bij de Ring...bedacht me toen ook dat ik beter de MTB mee had moeten nemen! Volgende keer gaat ie mee in de kofferbak en ga ik een mooi rondje maken.
Waarschijnlijk wel lastig/vervelend op een drukke TF dag aangezien je vanaf Steilstrecke tot voorbij Pflanzgarten gewoon over het voetpad rijdt.
EmielRS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 11:22
Mijn mountainbike: IdWorx & Santa Cruz

Afbeelding

Afbeelding

Porsche trackday afgelopen woensdag.
2 rondes gedaan. Gestart in Reimerath en vandaar uit 1266hm gemaakt. De dag begon vochtig en eindigde strakblauw.

Steilstrecke omhoog is zwaar...

Mindfuck; je kijkt omlaag..
Afbeelding

En omhoog;
Afbeelding

De combinatie maakt het erg leuk, je hoort auto's door het bos aankomen en die scheuren vlak langs je heen weer het bos in. De wind stond goed, bij Karusell/Hohe Acht hoorde je de auto's zo'n 20 seconden lang volgas rijden op het rechte stuk.
Gebruikersavatar
Mnrk
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 18:32

Fiets past mooi bij je auto, Emiel!
Leuke foto's ook, ik wil er dit jaar ook nog een keertje naartoe met de mtb.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Nou Menrik, wat dacht je van aankomende zaterdag? :D
Gebruikersavatar
Mnrk
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 18:32

Lijkt me een goed idee! Redelijk weer en de RCN rijdt dan ook :)
JonasV
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 15 januari 2012, 18:39
Mijn mountainbike: Apex Reliq Evo

Wij gaan waarschijnlijk zondag een rondje op de mtb doen daar. We komen al jaren op de Nordschleife met de auto dus de omgeving is bekend. Maar waar kunnen we nu het beste beginnen? Aldi in breidscheit lees ik (net na de Aral) en welke kant dan op?
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Oei, dit is interessant. Met een autoclub waar ik actief ben was ik bezig met het organiseren van een weekend in die omgeving. Helaas door tijdgebrek gaar het niet door, maar rondje fietsen rondom de Ring is zeker leuk!!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie