terug kruipende zeem

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
wil_the_biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 20 februari 2011, 15:09

Goede avond allemaal.

Ik fiets nu een tijdje maar ik sta de hele tijd aan mijn broek te trekken omdat mijn zeem naar voren schuift.
Ik heb nu al 4 paar fietsbroeken liggen van verschillende merken maar het probleem blijft zich voor doen.
Heb nu een goedkopere broek van de wehk##p laten komen misschien dat een goedkopere broek het niet doet,
als ik zo rond kijk en vraag bij mij mede bikers zeggen ze dat geen van alle er last van hebben.
Bij hun zie je de zeem nog een stukje boven de zadel uitkomen maar bij mij zit de zeem na een aantal kilometers halverwege mij kont wat op ten duur erg vervelend en pijnlijk is.

Is er iemand met het zelfde probleem of ben ik de eenigste :-( wie weet wat zou ik er aan kunnen doen of kun je ergens je kleding laten maken naar bepaalde wensen.

M.V.G. Wil_the_29biker
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

heb je broeken met bretels?
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Hmm, vreemd ja. Staat je zadel wel horizontaal dan?
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
wil_the_biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 20 februari 2011, 15:09

Tanks voor de reactie

Maar ik heb 2x broeken met bretels en 2x zonder , die met bretels heb ik recent nog gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag maar niet dus, van daar nu een goedkopere weer zonder bretels.

Wat de zadel betrefd heb ik tot het laagste en het hoogste uiterste geprobeerd maar ook daar geen verschil
(alleen dat voorste gedeelte van je kont erg pijn kan doen met een verkeerde zadel stand :-) )

Ik ben ook niet de dikste met 92kg wel wat te zwaar maar colega fietser van 114kg heeft er geen last van.

PS ik heb wel het orgine zadel er op zitten maar daar kan het toch niet aan liggen...wel???
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Tja misschien ligt het aan uw anatomie.
Een beetje kleinere maat aan uw lijf trekken wil misschien ook helpen.
Fietst u met ondergoed of zonder?
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Ik zat dus ook te denken dat je waarschijnlijk je broeken te groot koopt.
Gr Roos
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Roos schreef:Ik zat dus ook te denken dat je waarschijnlijk je broeken te groot koopt.
+1. fietsbroek moet je gewoon op ze plek trekken en hijsen zeg maar.
life starts @ 150bpm...
cubemeister
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 20:34
Mijn mountainbike: CUBE ATTENTION RTR

Ook geen onderbroek eronder wil wel eens helpen. En een te kleine broek is ook niet bevordelijk voor rijcomfort, deze kruipen inderdaad naar "voren" toe.

Grt Hendrik
If you're going trough HELL, dont STOP!!!!
wil_the_biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 20 februari 2011, 15:09

Tanks voor jullie info.

(onderbroek onder je fietsbroek nooit doen die les heb ik al geleerd :-) doet ook zeer )

Maar ik heb vandaag gefietst met een broek van de Wehk##p maar nu weet ik wat het probleem is/was.......

Inderdaad een te kleine broek nu was de broek die ik toe gestuurd heb gekregen was wat aan de grote kant,(niet zo heel strak als al mijn andere broeken) maar wat rijd het lekker als je geen pijn meer hebt aan je zitvlak. Ik heb er nu helemaal weer zin in.
Nu even naar mijn LBS en een iets grotere maat halen.

Allemaal bedankt voor jullie reactie....... Grtn Wil_the_29biker
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ok, had niet verwacht dat te klein dat probleem kon geven. fijn dat t probleem nu opgelost is
life starts @ 150bpm...
cubemeister
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 20:34
Mijn mountainbike: CUBE ATTENTION RTR

Told ya so.. Mooi dat dit uit de weg is, nu kun je vol gas. Toch?????

Groet uit een nat Twente.
If you're going trough HELL, dont STOP!!!!
Plaats reactie