Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Ik kwam van de week een berichtje tegen op mtb routes dat er hier in Haaksbergen
een nieuwe route aangelegd zal worden en dat het eerste stuk single track al bijna gereed is.
Tot nog toe hier op het forum weinig over gelezen vandaar dat ik het hier maar even wereldkundig maak.

Ik meteen met mijn fietsmaat het stuk verkend en moet zeggen ziet er goed uit, we hebben zelfs de halfe route kunnen rijden.
Er zitten ook hele mooie stukjes tussen maar deze zullen gedeeld moeten worden met horders wandelaars schat ik zo in :-{
Ik hoop dan ook dat dit veranderd word. Dit is dan het stukje natuur tussen Haaksbergen en Eibergen.

http://www.mtbroutes.nl/index.php/nieuw ... ijna-klaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook word er een blog bijgehouden met filmpjes, erg leuk en natuurlijk een goed initiatief :-q

http://mtbhaaksbergen.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben er alleen nog niet achter waar de route zal geen beginnen en eindigen, tot nog toe kwamen we niet verder dan bij Stien'boer.

Afbeelding
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
wilbveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 395
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 01:34
Mijn mountainbike: Stevens Glide ES ; Specialized Stumpjumper FSR Elite 29-er

Ik had hier al van gehoord van mijn zwager maar ik begreep dat de HTFC het pas wereldkundig wilde maken als de volledige route klaar was. Wel houden ze zoals je zelf aal aangeeft iedereen goed up-to dat via de door jou genoemde sites
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

wilbveen schreef:Ik had hier al van gehoord van mijn zwager maar ik begreep dat de HTFC het pas wereldkundig wilde maken als de volledige route klaar was. Wel houden ze zoals je zelf aal aangeeft iedereen goed up-to dat via de door jou genoemde sites
Er is al een paar keer om een GPS track gevraagd. Deze houden we inderdaad nog even voor ons tot de route klaar is. Niet om jullie te pesten maar omdat de route in aanbouw is en niet volledig gereden kan worden. Er moeten nog zo'n 10 Km paden aangelegd worden daarmee wordt eind augustus gestart. Vragen of suggesties kunnen hier of op ons blog gesteld worden.
zoesa schreef:Er zitten ook hele mooie stukjes tussen maar deze zullen gedeeld moeten worden met horders wandelaars schat ik zo in :-{
Ik hoop dan ook dat dit veranderd word. Dit is dan het stukje natuur tussen Haaksbergen en Eibergen.
Op verschillende punten is dit inderdaad het geval. We beseffen dat dit niet de meest ideale situatie is maar met een beetje geven en nemen van beide zijden (mtb'ers en wandelaars) moet het werken. Het verandert eigenlijk niets aan de bestaande situatie. Wel zullen hier borden geplaatst worden die om wederzijds respect vragen zoals ook op Twickel gebeurt.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
cubemeister
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 20:34
Mijn mountainbike: CUBE ATTENTION RTR

Ben d'r geheel mee eens.Wederzijds respect en een belletje doen wonderen!!
If you're going trough HELL, dont STOP!!!!
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

:-q Ik heb gelezen dat de routje is 60km.
Is dit dezelfde Route als De Kikvoschtocht:???
Hoe veel ,% singel tracks is in de paracourse??
Ik ben op zondag bij de Watermolen gewest,
Alleen wist niemand van de paracourse :~ :~
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

wolli schreef::-q Ik heb gelezen dat de routje is 60km.
Is dit dezelfde Route als De Kikvoschtocht:???
Hoe veel ,% singel tracks is in de paracourse??
Ik ben op zondag bij de Watermolen gewest,
Alleen wist niemand van de paracourse :~ :~
De vaste route gaat deels over het parcours van de Kikvoschtocht maar is zeker niet hetzelfde. In de Kikvoschtocht blijven stukken zitten die alleen die dag toegankelijk zijn. Ook na realisatie van de vaste route zullen we blijven proberen de Kikvoschtocht over andere paden te laten gaan. Dat er een behoorlijk overlap in beide zit is niet te vermijden en spreekt voor de vaste route. Het percentage singletrack is tussen de 25-30% waarvan ongeveer de helft nieuw aangelegd wordt.

Dat ze bij de Watermolen niet op de hoogte zijn van de route kan ik me voorstellen aangezien de route er nog niet is.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Na de vakantiestop zijn ook de werkzaamheden aan de route weer opgepakt:

http://mtbhaaksbergen.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Is er al een (concept) kaartje beschikbaar van de route?
Hier staat niets.
lepluskoen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:09
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper comp evo

volgens de site wordt de route op 17 november ge-opend
26" en anders de omafiets
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

lepluskoen schreef:volgens de site wordt de route op 17 november ge-opend
Mooi! Dat zal wel de officiële opening zijn met bestuurders en pers. Weet iemand of de route al uitgepijld is voor die tijd? Ben volgend weekend in de buurt en ben erg benieuwd!
Hier staat niets.
lepluskoen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:09
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper comp evo

ik ga er van uit van wel maar denk dat ze nog wel wat puntjes op de i willen zetten voordat ze het de open wereld in schreeuwen (met alle respect natuurlijk) als je de weblog mtbhaaksbergen.wordpress.com bekijkt wordt misschien het 1 en ander duidelijk?
26" en anders de omafiets
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

De 17e is inderdaad de officiële opening met bestuurders en pers. Routebordjes worden deze week op de palen bevestigd. Of ze er komend weekend allemaal al opzitten weet ik niet. De route is grotendeels berijdbaar, voor ons zijn er nog de nodige aandachtspunten. Maar die zullen er na de 17e ook nog zijn, het meeste is echter al goed te rijden.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

fianke schreef:De 17e is inderdaad de officiële opening met bestuurders en pers. Routebordjes worden deze week op de palen bevestigd. Of ze er komend weekend allemaal al opzitten weet ik niet. De route is grotendeels berijdbaar, voor ons zijn er nog de nodige aandachtspunten. Maar die zullen er na de 17e ook nog zijn, het meeste is echter al goed te rijden.
Heb je een tip waar ik, vanuit de Helmerhoek, de route het beste kan oppikken? Volgende week vakantie, dan lijkt me het wel leuk om een verkenning te doen. Want 17 november is door de weeks, dan wordt het voor mij lastig om aanwezig te zijn.
It’s all about the smiles.
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

De route loopt daar een stuk over asfalt over de Leppedijk, oude Haaksbergerdijk en dan bij de Hagmolenbeekweg (net voor de camping / zomerhuisjes) links het bos in.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
lepluskoen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:09
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper comp evo

fianke schreef:De route loopt daar een stuk over asfalt over de Leppedijk, oude Haaksbergerdijk en dan bij de Hagmolenbeekweg (net voor de camping / zomerhuisjes) links het bos in.
ah das handig scheelt weer een rit naar haaksbergen (zo heeft het wonen in enschede zuid toch nog zijn voordelen)

ik ga morgen ochtend de route verkennen en ben heel benieuwd!
26" en anders de omafiets
Plaats reactie