Is het nog wat in de Drunense Duinen IV?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
koekjeerbij
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 19:22
Mijn mountainbike: scott rc

Moet zeggen dat ik het ook graag heel mul heb.
Vandaag met 6 man een rondje rustig gereden.
Op zondag moet je geen race gaan rijden,te veel volk op de route.
En die hebben ook allemaal recht op hun ochtend sport.
Ik vond dat het er beter bij lag dan woensdag.
Toen moest ik 3keer van de fiets,en vandaag geen voet aan de grond gezet.

Gr koekie
Beter schuin erin als recht ernaast

BOM - Ventoux racing team http://www.ruudjacobs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
marjan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 19:43
Mijn mountainbike: kubus

Thanks voor je welkom, Mats!
Na de zomervakantie, dan gaat het vast wel weer stukje sneller, heb een heel sportieve fietszomer voor de boeg dus ik maak me geen zorgen :-D
Ik hou het forum in de gaten!
mud is just wet sand...
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

@exocet103 ik heb met mul zand ook geen probleem ,maar daar bedoel ik de mulle oversteken of de klimmetjes mee.
ik heb niet graag mul zand in de bochten o.i.d. ik vond het al jammer dat bepaalde mulle stukken zijn verdwenen,daar haalde ik mijn winst weer op tegenover snelle bikers die reed ik daar meestal weer voorbij :winkie: .
vandaag ook het rondje gereden en alles gereden laatste berg voor de roestelberg zat ik achter een vrouw die omhoog liep en waar ik achter bleef fietsen terwijl de andere achter mij weer af moesten stappen :)
cube stereo 29
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 01:23
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element RSL

Vandaag ook gereden, een keer voet aan de grond toen me ketting het begaf (of in ieder geval de powerlink). Op het gemak teruggezet en doorgereden.
Parcours ligt er echt goed bij, morgen weer!
die lange breda
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 6 mei 2011, 20:41
Mijn mountainbike: xtrail save 3.0

net terug voor de eerste keer ldd tijd 1.30u ong
wat een super mooie route alleen wel wat droog vandaag
veel moeten afstappen vond ik minder zelfs over de kop geslagen in een zandbank
maare ik ga er zeker vaker naartoe na wat regenbuien :lol: gezellig terras ook aan de roestelberg :bier:
no risk, no fun
slow is wise, fast is nice

grtn dennis
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

die lange breda schreef:net terug voor de eerste keer ldd tijd 1.30u ong
wat een super mooie route alleen wel wat droog vandaag
veel moeten afstappen vond ik minder zelfs over de kop geslagen in een zandbank
maare ik ga er zeker vaker naartoe na wat regenbuien :lol: gezellig terras ook aan de roestelberg :bier:
mooie tijd met de roestelberg erbij! Gelukkig weer back to basic. Gewoon lekker fietsen en knallen en onderweg een lekker Colaatje nemen. :wink:
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
Koffie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 08:52

Met wat voor banden rijden jullie op LDD?

Ik rij met Schwalbe Litle Albert. Heb af toe het gevoel dat het profiel "vol loopt" met zand waardoor ik soms weinig controle heb op stukken met veel los zand. Afgelopen dinsdag heb ik een aantal keer bijna een boom geraakt. Afgelopen winter had ik echter geen problemen.

Ligt dit aan mijn stuurtechniek (ik mtb pas 6 maanden), of zijn deze banden minder geschikt voor het parcours zoals het er nu bij ligt?
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

dat zijn de crossbanden die horen onder een motor :winkie:
in de loonse en drunense duinen is
racing ralph een goede band voor heel het jaar door
en met extreem droog weer de furious freds
en met nat weer de rocket rons
en daar kun je ook weer combi van maken
dus voor + achter
RR + RR
RoRo + RR
RR + FF
FF + FF
Ro + Ro
ikzelf rijdt 8 maanden met FF + FF
en met de natte en koude dagen RR + RR

RR=racing ralph
RoRo = rocket ron
FF = furious fred

:-q
cube stereo 29
MSB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 18:21
Mijn mountainbike: Haibike greed rc 29

@Dun.Den, Dat geeft vertrouwen 8 maanden op de FF :-q . Heb namelijk net een set FF+FF gekocht (mn eerste), komt het met bakken uit de hemel nu. Oude band erop leggen is ook geen optie, die is kapot. FF :) Wordt lachen/wennen de eerste keer in de blub op FF combi.
@Koffie, Ik reed met de standaard bandjes op de superfly, de bontrager jones XR. Daarvoor eigenlijk het hele jaar door met de RR. Ben ooit begonnen met de NN (Nobby Nic).

Ik heb trouwens wel eens met minder profiel gereden in de blub, ballon strandbandjes over een modderpad in een wedstrijd off-road triathlon. Ging na de eerste 500 bijzonder modderige meters al op mn plaat, (net als mensen met profiel overigens) verder glibberen en glijden door de bochten en slechts :oops: twee keer gevallen in de totaal 35km. Op het strand was het wel een feest met de wind in de rug zonder die nopjes.

Dit weekend maar eens proberen, iemand al geweest na al die regen? Zal hier en daar wel een plasje liggen denk ik. Ga iig proberen de boel heel te houden :D
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

Route ligt er uitstekend bij. Nauwelijks plassen, het was ook zo droog, kan heel wat water absorberen. Er zijn nog steeds stukken wat droog, dus laat het nog maar even regenen :tong
En er is een boom over dwars over het parcours gevallen, ergens na het oorlogsmonument. Iets te hoog voor een bunnyhop voor mij. Wie kan hiervoor even de boswachter informeren?
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

06-54295157 8) succes wel overdag bellen s.v.p. :-q
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Duc748
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: do 7 mei 2009, 09:41
Mijn mountainbike: Cannondale F-si carbon 2

Gisterenavond ook nog een rondje gereden (rondetijd 1:02:50, HuubC). Was weer genieten. Lekker zonnetje 8) en een route die er mooi bij lag :D. Jammer dat mijn conditie op dit moment niet top is anders had er misschien wel een nieuw PR in gezeten. Op 3 plaatsen liggen bomen/takken op de route (op 1e klimmetje vlak na fietspad zo'n 1,5 km voor de roestelberg, voorbij Roestelberg vlak na het 1e fietspad, stukje na het monument). De takken voor de Roestelberg zijn er (weer) moedwillig neergelegd (goeie grap :-q).
Marcanon
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 1 juni 2011, 18:39

@dun.den ik heb even meegelezen mbt jou banden keu.s Welke breedte heb je van deze banden. 2.1 of de 2.25.
Cannondale Flash
Gebruikersavatar
murk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 00:31
Mijn mountainbike: Koga X29 team

ik wil de route maandag gaan rijden, heb er zin in moet ik zeggen.
Dulce est desipere in loco
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

Marcanon schreef:@dun.den ik heb even meegelezen mbt jou banden keu.s Welke breedte heb je van deze banden. 2.1 of de 2.25.
ik rijd altijd op 2.4 voordeel is dat je met de FF aan de zijkanten grotere noppen hebt dus meer grip.
cube stereo 29
Gesloten