Nieuwe member met een Cube

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Surreal112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 20:25
Mijn mountainbike: Cube Acid '11 Green/Black

Hallo medebikers,

Zojuist een bestelling gedaan bij Cycletrend in Nuenen. Na lang wikken en wegen is het de Cube Acid geworden (ja weer eentje..!) in de groen/grijze uitvoering. Nu nog wachten op de levering, er was er nog maar 1, die ook nog eens rechtstreeks uit Duitsland moet komen.

Ben niet geheel nieuw met het fietsen op dikke banden. In een ver verleden eens gestart met een Giant, maar na een slechte ervaring en een flinke val in het buitenland besloten dat ik iets te veel mazzel heb gehad. Maar ja, na een paar jaar begint het toch weer te kriebelen en dus besloten om weer opnieuw te beginnen. Vandaar ook de keuze voor een beginnersfiets.

Ik lees veel positieve verhalen op het forum over Cube fietsen, dus ik ben heel benieuwd hoe deze mij gaat bevallen!! In ieder geval word ik een regelmatige bezoeker van het forum, mijn kennis van (de) fietsen is alweer behoorlijk achterhaald (hydraulische schijfremmen op een fiets???) hahaha..

Tot later!
** Een fiets piept alleen als er echt iets mis is **
DaanC
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 8 juni 2011, 00:58
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp

Welkom hier!

Ik rij ook pas een week of 2 en heb net als jij straks een Cube (LTD Comp, maar bijna zelfde afmontering als de Acid). Denk dat je er veel plezier van gaan hebben, want 't is een prima beginnersfiets!

Al enig idee waar je wilt gaan rijden/type terrein?
Perry Janssen
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 12:05
Mijn mountainbike: heeft in de winter spatborden

welkom bij de Cube Club

Ben een echte beginner en heb sinds een week de Acid (zwart/wit). De 1e 100km zitten er op en het bevalt mij prima. Omdat ik van plan ben om vnl op het asfalt te karren heb ik de banden laten vervangen door Schwalbe Hurricane's. Vanavond nog ff heel hard opgepompt en het rijdt als een trein.

veilige km's gewenst
eenmaal op de fiets....... interesseert het mij niets
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

De Duitse zuurtjes doen het goed in Nederland ! :winkie:

Nette fiets ! , zal je een fijne tijd op gaan beleven denk ik ... (Uitzonderingen daargelaten ...het blijft mechanisch , dus er kan altijd wel wat kaduuk gaan ...)

Veel fun hier op het forum ! :-q

Greetz

Remy
Surreal112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 20:25
Mijn mountainbike: Cube Acid '11 Green/Black

Dank voor de reacties. De eerste kilometers zitten er op, de fiets bevalt uitstekend! Mijn conditie helaas nog niet, maar daar wordt aan gewerkt!

Via everytrail is het ook handig om je route te volgen. Ben van plan om vaker mijn GPS mee te nemen zodat ik bij kan houden welke routes ik gefietst heb. Iemand daar meer ervaring mee? Bijvoorbeeld met bepaalde (gratis) apps? Zal ook eens zoeken op het forum.

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1202398" onclick="window.open(this.href);return false;
** Een fiets piept alleen als er echt iets mis is **
Jori538
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:06

alweer een kubus !
welkom, rij binnekort ook Cube LTD cc kan niet wachten tot ik hem heb.
veel plezier ermee
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

nog een kubus, komen er steeds meer :)
welkom
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Welkom en heel veel plezier op je mooie cube.
Plaats eens een paar plaatjes bij je praatjes dat vinden ze hier altijd leuk.
Nappie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 8 juli 2011, 22:55
Mijn mountainbike: Cube Acid 2011 Black/White

Gefeliciteerd met je Cube Acid! Ik ben ook net bezitter van deze bike (zwart/wit) en ben er ook erg blij mee. Over week ga ik em echt testen in de Ardennen.

Veilige km toegewenst!

Nappie
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

gefeliciteerd met je aankoop! Heb het al vaker gezegd hier, maar wat kleurstelling betreft 1 van de mooiste fietsen wat mij betreft op dit moment.

Wat tracking betreft enzo, ik gebruik endomondo op mijn Android!
cubemeister
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 20:34
Mijn mountainbike: CUBE ATTENTION RTR

Goeie keus man, cube rule's.Heb zelf ook een cube rijd als een trein, en dan bedoel ik niet de rook maar de robuustheid.

Groet en fiets ze.....
If you're going trough HELL, dont STOP!!!!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Surreal112 schreef:Ik lees veel positieve verhalen op het forum over Cube fietsen, dus ik ben heel benieuwd hoe deze mij gaat bevallen!! In ieder geval word ik een regelmatige bezoeker van het forum, mijn kennis van (de) fietsen is alweer behoorlijk achterhaald (hydraulische schijfremmen op een fiets???) hahaha..

Gefeliciteerd met je aankoop, maar ondanks de vele verhalen... Je moet nog steeds zelf trappen hoor!!! :-q Je zal in ieder geval zien dat er in de loop der jaren nog wel het eea verbeterd is aan de fietsen...
Surreal112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 20:25
Mijn mountainbike: Cube Acid '11 Green/Black

Afbeelding

Dit is hem! Nog helemaal standaard en origineel. Afgelopen zondag flink door de modder en de eerste keer schoonmaken achter de rug..

Edit: Even plaatje aangepast, deze is duidelijker
Laatst gewijzigd door Surreal112 op zo 7 augustus 2011, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
** Een fiets piept alleen als er echt iets mis is **
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Kijk , das nou een lekker zuurtje ! :-q

Lekker op tekeer gaan , en idd niet vergeten deze schoonheid goed te onderhouden ;)
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Cube`s zijn goede bikes, alleen vind ik de kleurstelling wat aan de sobere kant. Ik zelf heb er 1 uit 2010 die qua kleurstelling wat mooier uitkomt.Er zijn bovendien genoeg members met zuurtjes.

I.i.g veel plezier ermee goede keus, en welkom bij de zuurtjes club. :-q
Plaats reactie