Ik had op mijn 29er HiFi hetzelfde probleem. Maar wel een m.i. pracht van een oplossing gevonden die en niet in de weg zit en goed voldoet. Ik heb van BBB tubeskin (zal van nog wel meer merken worden geleverd maar dit hing bij de lbs aan de muur) gekocht. Een stuk op maat geknipt en op de bewuste plaats gekleefd. Daarna met zwarte autolak de skin nog het kleurtje van het frame gegeven. Na een aantal ritten met wat stevige afdalingen en dus klapperende ketting de boel even bekeken. Conclusie: de Tubeskin doet z'n werk. Ook na een aantal poetsbeurten blijft de skin netjes zitten (alhoewel met de 'voorraad' tubeskin kom ik aardig toe). Ik heb de skin wat langer gemaakt dan noodzakelijk. Zo valt deze mooi weg onder de kettingbeschermer.erwin.burgers schreef:...
wel de binnenband als chainstay protector verwijderd. de schakelkabel liep er overheen en belemmerde soepel schakelen. nu even bedenken wat ik tegen beschadigingen kan doen, met name de onderzijde, bij de bocht vlak bij de voorste bladen. ik denk dat iets op de onderzijde plakken niet echt een succes wordt. iemand een idee?...
....nu komt voor mij de vraag, moet ik m'n Trek 6700 frame verkopen of niet???? of spullen gaan sparen om een leuke hardtail op te bouwen???
De tubeskin bleek flexibel genoeg om de rondingen te volgen. Het 'hoekje' (binnenkant chainstay) hoef je niet om.
Mijn GF Big Sur heeft een tweede leven gekregen door 'm als Single Speed op te bouwen.