Het Tacx verzameltopic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Het slechte weer komt er vast snel aan, ik heb mijn tacx al opgetuigd, misschien leuk om weer een Tacx topic te hebben waar we onze roller ervaringen kunnen delen.....of als je een multiplayer hebt af te spreken om samen te fietsen (heb ik niet overigens)...
Ik kick hierbij af....................

Tacx Fortius staat klaar om de eerste virtuele bergrit te gaan rijden.....
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb al weer een paar keer op de Tacx gezeten de afgelopen weken. Weet iemand ook of Tacx nog nieuwe modellen op de markt gaat brengen?
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Ook andere indoor trainers welkom :wink: ? Zelf alweer 21 uur op erop zitten met de Computrainer met nieuwe ErgVideo's.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Natuurlijk zijn andere trainers ook welkom, maar de naam Tacx staat een beetje synoniem voor niet buiten fietsen ;)
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Toevallig ook een tacx aangeschaft en gisteren er voor de 1e keer opgezeten. Op het programma stond een herstel training (schijnt goed te zijn).
Ik haal eigenlijk de schema's gewoon van de tacx site. Ik wil de eerste weken hoofdzakelijk extensieve duurtraining gaan doen, de week-enden zijn vaak intensief genoeg :-q.

Misschien dat iemand dat weet:
De schema's op de tacx site, bijv: http://www.tacx.com/dotAsset/18905.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, is het handig deze in de aangegeven volgorde (blz 1, 2, 3,....12) af te werken of kan het ook in willekeurige volgorde?
Veni, vidi, vici
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Hier sinds een paar weken een Tacx flow in huis staan, bevalt me op zich prima. Met een muziekje erbij of de tv aan is het makkelijker vol te houden als ik dacht. Ik gebruik 'm nu eigenlijk alleen nog voor recovery en kracht blokken, maar als de racer er volgende maand definitief opstaat ga ik het uitbreiden
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Wat zit iedereen vroeg op de Tacx.
Ik doe deze tijd nog bijna niets, ga ik november/december weer langzaam beginnen.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

@BSM, kan in willekeurige volgorde, wat jij wilt.... denk alleen wel dat je aan je eigen opbouw moet denken en daar het bijpassende training moet gebruiken
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Greyfox schreef:Wat zit iedereen vroeg op de Tacx.
Ik doe deze tijd nog bijna niets, ga ik november/december weer langzaam beginnen.
Ligt ook een beetje aan het werk en quality time. 's Avonds al weer laat thuis, na 19.30 en moet dan nog eten. Weekend is ook een verdeling van tijd tussen familie en andere sociale verplichtingen. Dus rest er niets anders dan 's avonds op de computrainer en 's zondags nog een duurritje van 3 a 4 uur.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Weet iemand al iets van de Tacx TTS versie 3? is wel een YouTube van
http://www.youtube.com/watch?v=bIeSEDL-CXE" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Leuk een Tacx topic (geen Taxc dus).
Ik wacht nog met de tacx op het moment dat het echt moet en niet nu aan het einde van een lang seizoen en de teugels even los mogen.
Ik moet straks weer honger krijgen als het moet ricihting voorjaar 2011. Dus 100% eens met Greyfox.
Zelf had ik een oude tacx met verstelbare weerstand, maar vanaf dit voorjaar een Fortius VR http://bit.ly/cV9Nxb. Alleen nog niets mee gedaan dan paar minuutjes kijken hoe hij het doet.
Eerst mijn nieuwe PC binnen krijgen en daarna de huidige PC als echte fietscomputer boven zetten. Dan ook echt met virtual reality aan de gang.

Mbt software de vraag: Wat is echt de toegevoegde waarde van TTS 2.0 (of 3.0) tov de Fortius software?
Heb het spul wel een keer gedownload, maar sleuteltje is wat lastiger te vinden.................

Nog een vraag: Is het gebruik van een specifieke Tacx band veel beter dan een oude raceband?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Nog een vraag: Is het gebruik van een specifieke Tacx band veel beter dan een oude raceband?
Heb ook een Fortius en heb de beste resultaten met een Continental Mountainbike band voor hometrainers. De originele Tacx racefiets band heb ik ook en daarvan smelt het blauwe loopvlak op de aandrukrol. Dit smelten wordt wellicht veroorzaakt omdat ik aandrukrol te strak op de band heb staan. Als je nog een oude racefietsband heb zou ik het daar eerst mee proberen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Oude racefiets bandjes heb ik zat.........
Maar soms slipte die door op de vorige tacx, maar puur benieuwd of specifieke bandjes (ik ken alleen die van tacx) een echte meerwaarde hebben.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Kane schreef:@BSM, kan in willekeurige volgorde, wat jij wilt.... denk alleen wel dat je aan je eigen opbouw moet denken en daar het bijpassende training moet gebruiken
D'as mooi. Ik gebruik schema's van de site: zitvlees.nl en heb hiermee een winterprogrammaatje gemaakt.
Het komt erop neer dat ik ga beginnen met ca. 12 weken extensieve interval gevolgd door de intensieve vorm en hoop hierdoor fitter uit het winterseizoen te komen dan afgelopen winter. Dat was knudde mede door het slechte weer, veel sneeuw en ijsvorming. Ik wil gewoon lekker overwinteren zeg maar. De zondaagse ritjes buiten blijven natuurlijk gewoon doorgaan. In maart zal het waarschijnlijk wel weer mogelijk zijn vaker buiten te fietsen en wordt de tacx weer opgeborgen.
Veni, vidi, vici
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Wil er ook zo snel mogelijk 1 aanschaffen, maar weet niet precies voor welke ik moet gaan? Wil voornamelijk voor duur vermogen gaan, en wat meer kracht in de poten krijgen.Wordt er namelijk niet goed van dat ik continu op het vlakke er af wordt gereden, met mijn vlieg gewicht postuur!

De speedmatic of sirius??
Plaats reactie