RD-M772 shadow in combinatie met Lx dual control ?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
1manclan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 10:39
Mijn mountainbike: ff niks meer.

Heb een andere achterderrie gekocht, een xt rd-m772 shadow. Kan ik die gebruiken met Lx dual control shifters??
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

1manclan schreef:Heb een andere achterderrie gekocht, een xt rd-m772 shadow. Kan ik die gebruiken met Lx dual control shifters??
Dat is geen probleem. Werkt gewoon, alleen als ik goed gegoogled heb is dit type een top-normal derailleur. Als ik het goed heb zijn de dual control shifters ontworpen om met een low-normal derailleur samen te werken. Het zal met je nieuwe derailleur (afhankelijk van of er nu een low of top-normal derailleur op je bike zit) dan andersom schakelen.
1manclan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 10:39
Mijn mountainbike: ff niks meer.

Nou dacht ik dat ik ergens gelezen had, dat de kabelverloop bij een shadow anders is. Wat houd dat in ?
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

1manclan schreef:Nou dacht ik dat ik ergens gelezen had, dat de kabelverloop bij een shadow anders is. Wat houd dat in ?
Volgens mij komt de kabel bij de shadow derries direct (van voren zeg maar) in de derrie terecht (à la SRAM), en niet met zo'n omslachtige bocht die achter de derrie hangt (en waar je nog wel eens een tak meepikte).

Voor de werking maakt dit niets uit.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Inderdaad gaan kijken voor een low normal zoals Sjase al aangeeft.
Met een top normal werkt het wel, maar gaat op den duur zwaar irritant worden daar het gewoon niet lekker werkt zoals je gewend bent.
Om lichter te schakelen moet je kan de duimversteller gebruiken ipv de remhendel.
Werkt gewoon niet lekker.
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
1manclan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 10:39
Mijn mountainbike: ff niks meer.

Sjase schreef:
1manclan schreef:Heb een andere achterderrie gekocht, een xt rd-m772 shadow. Kan ik die gebruiken met Lx dual control shifters??
Dat is geen probleem. Werkt gewoon, alleen als ik goed gegoogled heb is dit type een top-normal derailleur. Als ik het goed heb zijn de dual control shifters ontworpen om met een low-normal derailleur samen te werken. Het zal met je nieuwe derailleur (afhankelijk van of er nu een low of top-normal derailleur op je bike zit) dan andersom schakelen.
Er zit nu een RD-M580 derrie op. Weet niet of die top of low is.
1manclan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 10:39
Mijn mountainbike: ff niks meer.

Heb het al gevonden, is een low-normal. Maar die zijn er niet veel, heb alleen de de RD-M760 gevonden.
Plaats reactie