Is het nog wat in de Drunense Duinen IV?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Vaak kom je in dit topic tegen dat men een PB, "persoonlijke besttijd" of PR "record"gereden heeft.
Vraag blijft dan over welk parcours want er zijn wel 10 verschillende rondes te rijden binnen de markering van de route.

Om daar een handvat aan te geven het project "TopTijd op de TopRoute" bedacht voor diegene die het leuk vinden zichzelf te meten t.o.v. anderen maar dan wel op hetzelfde traject.

Dit traject bestaat uit de gemarkeerde route + de blauwe lus.
Op de gemarkeerde route zijn in de loop van de tijd echter allerlei afkortingen gekomen. Deze zijn buiten de TopRoute gehouden. Op een aantal plekken waar de kortste weg niet altijd de snelste is, is wel een keuzeroute voorzien.
Met het grotendeels verharden van de zandbakken dreigt het karakter van de ronde te niet gedaan te worden. Daarom waar mogelijk (en bij Bos&Duin verplicht) loopt de TopRoute op die plaatsen via de kortste weg cq door het zand.

In onderstaande download vind je naast de GPStrack en de spelregels, ook een kaart met daarop de TopRoute.
http://home.wanadoo.nl/huubc/2010LDDTopRoute.zip

Hiermee is het rijden van de TopRoute prima te doen, ook zonder GPStrack.
Om opgenomen te worden in de Hall of Fame is echter een log nodig en geen blauwe ogen ...

Hall of Fame

TopTijd op de TopRoute
Tijden 2011
1. 56 m 45 sec di 5 juli 2011 Bas Theys

Tijden 2010
1. 1u 00m 25sec di 5 okt 2010 Specube
2. 1u 06m 55sec za 9 okt 2010 Pyreneeenrider
3. 1u 07m 25sec di 21 sept 2010 Carlo Aarts
4. 1u 08m 43sec wo 15 sept 2010 Arnout de Goeij
5. 1u 11m 44sec za 9 okt 2010 Pseudo
6. 1u 13m 54sec za 18 sept 2010 KOK70

Indicatie:
1 fietspad 3Linden/RJ tot fietspad schaatsbaan: 9.5 km 24 minuten
2 fietspad schaatsbaan tot fietspad Bos & Duin : 8.0 km 20 minuten
3 fietspad Bos & Duin tot hoek RJ/fietspad 3Linden : 4.5 km 10 minuten
4 hoek RJ/fietspad 3Linden tot fietspad RJ/3Linden: 3.0 km 6 minuten

Veel plezier.
Laatst gewijzigd door HuubC op wo 6 juli 2011, 08:44, 15 keer totaal gewijzigd.
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Leuk idee,
Maar de GPS geeft geen goed beeld, vaak heb je geen goede ontvangst door de begroeiing.
Beter is een zaterdag tijden klokken.
Dus een wedstrijdje.
De ronde loopt voor de RJ langs en je neemt bij de splitsing de drop.
Stifke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 augustus 2010, 13:45
Mijn mountainbike: HaiBike Hai Attack '10

Net op m'n nieuwe mtb een rondje gedaan.
Voor de RJ langs maar bij de splitsing rechts af.
1:14 uur.
Ik weet het geen top tijd maar ben er zelf best trots op :winkie:
GPStrack lijkt me wel een leuk idee.
Ik heb een iPhone met Runkeeper dus dat zal wel moeten lukken ;)
Gebruikersavatar
rené
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 9 januari 2009, 18:05
Mijn mountainbike: Merida big nine lite teame

- een Top 10/25/50 van ronde tijden.
- Als controle/referentie gebruik je een GPStrack
leuk idee als je in het bezit bent van een gps
red bull geeft je vleugels............ alleen het landen doet zo'n pijn
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

Effe flauw doen ... :winkie:

Route gaat natuurlijk voor de RJ langs (achterlangs :-? )

Dan zijn er talloze 'splitsingen' (blauwe lus (aka drop off), vlak daarna naar links of rechtdoor, thv camping Het Genieten boven of onderlangs, fietspad Loon rechts of rechtdoor, voor Bos en Duin door zand naar beneden of links of rechts naar beneden) dit maakt al minimaal 2*2*2*2*3 routes :winkie:

Dan hebben we het nog over leem, mul zand, bevroren, moddert, warm, koud, r in de maand, regen en zonneschijn ... zoals al vaker gememoreerd: de route is nooit hetzelfde.. :tong

Tot slot nog de GPS instellingen:auto pauze onder 5 km/u of 0 km/u, nauwkeurigheid, ontvangst, uberhaupt aanwezig :wink:

Zondagmiddag versus 06.30 op dinsdag, kortom 100 biljoen mogelijkheden, maar verder leuk idee :winkie: en een goed begin van nummertje IV
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

Kok70 schreef:Effe flauw doen ... :winkie:

Route gaat natuurlijk voor de RJ langs (achterlangs :-? )

Dan zijn er talloze 'splitsingen' (blauwe lus (aka drop off), vlak daarna naar links of rechtdoor, thv camping Het Genieten boven of onderlangs, fietspad Loon rechts of rechtdoor, voor Bos en Duin door zand naar beneden of links of rechts naar beneden) dit maakt al minimaal 2*2*2*2*3 routes :winkie:

Dan hebben we het nog over leem, mul zand, bevroren, moddert, warm, koud, r in de maand, regen en zonneschijn ... zoals al vaker gememoreerd: de route is nooit hetzelfde.. :tong

Tot slot nog de GPS instellingen:auto pauze onder 5 km/u of 0 km/u, nauwkeurigheid, ontvangst, uberhaupt aanwezig :wink:

Zondagmiddag versus 06.30 op dinsdag, kortom 100 biljoen mogelijkheden, maar verder leuk idee :winkie: en een goed begin van nummertje IV
Dan vergeet je nog een belangrijke: wel/Geen Rohloff :wink:
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

@ Kok70: volledig met je eens, maar op deze manier blijft er tenminste maar 1 route over waarvan de tijden ook echt te vergelijken zijn, zelfs als de ronde in 4 etappes met terrasbezoek gereden wordt :D

@exocet103: mijn ervaring is dat ontvangst geen probleem is op het rondje

Ik zal het registratieprotocol eens verder gaan uitwerken.
Als iemand nog opmerkingen heeft aangaande het traject van de route hoor ik dat graag.

blauwe lus, vlak daarna naar linksaf, thv camping Het Genieten links bovenlangs, thv Duinlust rechts bovenlangs, fietspad Loon rechts of rechtdoor ??, voor Bos en Duin door zand naar beneden, langs het terras van de RJ (of voor de veiligheid toch maar achterlangs ?)
Laatst gewijzigd door HuubC op do 26 augustus 2010, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Leuk idee, Huub!

Maak gewoon je 'eigen' rondje. Je kan daar zowel de beschrijving van geven als de GPS track. De beschrijving hoeft eigenlijk alleen de twijfelpunten te bevatten. Zet daar de km's bij vanaf een bepaald punt (bijv. het startpunt bij de Roestelberg) en ook degenen zonder GPS kunnen het ook vinden.

Als anderen zich daar niet aan willen houden, dan is dat hun goed recht, maar de rest kan vermelden dat ze het 'HuubC-rondje' hebben gedaan :-q


(Zou leuk zijn als dat gewoon de lastigste en langste variant is. Dus bij de punten van Kok70: 'Blauwe lus' bovenlangs, daarna het weinig gebruikte paadje links, thv camping bovenlangs, fietspad Loon rechts, voor Bos en Duin rechts naar beneden. In alle zandputten gewoon rechtdoor en niet er omheen. Weg met de afsnijroutes!)
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

JeroenK schreef: fietspad Loon rechts, voor Bos en Duin rechts naar beneden. In alle zandputten gewoon rechtdoor en niet er omheen. Weg met de afsnijroutes!)
- Fietspad Loon is dat de oversteek met het schrikhek waar je rechtsaf nog een extra bocht maakt die vaak erg modderig is om vervolgens links terug te draaien ?
- Voor B&D rechts is niet door het zand naar beneden maar langs de bosrand ?
- In alle zandputten de kortste route waardoor alternatieven meer meters betekenen :-D
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

HuubC schreef: - Fietspad Loon is dat de oversteek met het schrikhek waar je rechtsaf nog een extra bocht maakt die vaak erg modderig is om vervolgens links terug te draaien ?
Yep! Die had ik wel in gedachten. Levert je 2 extra bochten op en het is de originele route. Lijkt me een duidelijke :-q.
HuubC schreef: - Voor B&D rechts is niet door het zand naar beneden maar langs de bosrand ?
Hier heb je meerdere opties, maar volgens mij komt het goed als je bij de ingang van het pad vanaf het fietspad uit moeten komen en het fietspad alleen maar mag kruisen. Dat betekent dat je niet in het bos bovenlangs door kan rijden, want dan zou je terug moeten op het fietspad. Je zou ook niet eerder links mogen (wat sommigen doen om het mulle zand te vermijden), over een bospaadje, omdat je dan ook stukje fietspad moet rijden (*). Op het mulle zand is het lastig route bepalen.. ik vind de meest rechter lijn het leukste, want daarin zitten een paar mooie gaten waar je in kan springen :-q.
HuubC schreef: - In alle zandputten de kortste route waardoor alternatieven meer meters betekenen :-D
Ja, de lijn door het zand maakt vaak niet veel uit, als je maar niet een bospaadje om het mulle zand heen pakt.

(* mag wel, maar dan heb je niet het HuubC rondje gereden :wink:)
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Net terug van een heeel nat rondje duinen. Op de route viel nog wel mee. Aardig wat plassen, maar nog niet echt modderig. Alleen wat er uit de lucht kwam vallen. :-{ . En toch vind ik t altijd leuk blijven, door die plassen heen baggeren. Niks ontwijken, gewoon vol erdoor.:winkie: En Keetoo, vlg mij leest de boswachter ook dit forum want die kloottak is afgezaagd :-q (of ben jij met een zaag bezig geweest :tong)
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

@Jeroen en Huub: :-q

Alleen is het bij Het Genieten uitdagender om benedenlangs te gaan (imho) om goed aan te zetten om boven op het zanderige bultje vlak voor dat 'vakantiehuis' te komen. Dit stukje was een tijdje geleden geblokkeerd door een boom. Net na dat je de 'roestelberg klim' heb gehad (de zandkant en niet een klein stukje verder en dan links omhoog :tong )
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Kok70 schreef: Alleen is het bij Het Genieten uitdagender om benedenlangs te gaan (imho) om goed aan te zetten om boven op het zanderige bultje vlak voor dat 'vakantiehuis' te komen. Dit stukje was een tijdje geleden geblokkeerd door een boom. Net na dat je de 'roestelberg klim' heb gehad (de zandkant en niet een klein stukje verder en dan links omhoog :tong )
Dan had ik een andere camping in gedachten.

Deze mogelijkheid zie ik ff niet voor me. Is dat op de strook vanaf het fietspad tot de Roestelberg afdaling? Is dat allemaal niet een kwestie van de routepijltjes volgen?

Daar rij ik als volgt: Bij het fietspad links aanhouden, zodat je na een bocht, een lichte 'stepup' over wat wortels en een chicane op een 'holle' klim terecht komt. Bovenop pad volgen, dat licht naar rechts draait en dan scherp links gaat. Een stukje verder dender je over wat wortels naar beneden, onderin lichtjes links, waarna een klimmetje volgt, dat bovenin vaak mul is met wat wortels. Daarna licht bergaf en onderin rechts omhoog de berg op, over wortels. Daar zie je aan de rechterkant een woning liggen. Daarna is het wat op en af op het heuvelruggetje, waarna alleen de mul zand afdaling naar de Roestelberg rest en het korte klimmetje naast het terras.

Nou, wat bedoel je? :tong
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Duc748
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: do 7 mei 2009, 09:41
Mijn mountainbike: Cannondale F-si carbon 2

Leuk idee HuubC. Heb dan wel geen GPS, maar wel leuk om de PR's van de forumleden te volgen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ongeloveloos :o
300 pagina's vol kladderen met gelul over fietsen in een zandbak :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten