Helm voor klein hoofd

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
fniels
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Trek 8500 2009, Orbea Oiz H20 XC 2020

Hoi,
Ik heb weer eens een helm kapot gevallen. Gelukkig ga ik nooit zonder de deur uit!!
Tot nu toe heb ik altijd een uni-size helm (54-61?) gehad (Bell).
Mijn hoofdomtrek is 57½ cm, maar toch lijken deze helmen op mijn hoofd erg groot. Komt waarschijnlijk door de vorm van m'n hoofd. zie foto

Afbeelding

Zijn er wellicht (betaalbare) merken die kleiner vallen/lijken?

Elk advies is welkom
Gewoon blijven trappen...
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

ik heb 2 maanden geleden ook gekeken voor een nieuwe helm,
ben uitgekomen op de uvex onyx gt, smalle pasvorm,en
vooral niet zo groot.
koste 65 euro :-q
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Dit heb ik nou ook. Heb ook een vrij klein hoofd. Ben dus benieuwd wat de "smalle hoofden" onder ons dragen. Als we het dan toch over kleine hoofden hebben. Wat voor zonnebril dragen jullie?
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Ik heb een hoofdomtrek van 55 cm en gebruik een Met Stradivarius 54-57(was wel een racer helm en geen MTB).
Volgens mij heeft Giro ook helmen van 55-59 cm en daar val je precies binnen.
Ik heb toen gekeken bij Giro, maar maat S was te klein en maat M was heel erg groot.

Als zonnebrillen heb ik trouwens een Oakley Half Jacket & Oakley Pro M frame. Pro M frame is aan de grote kant en de Half jacket iets te groot maar zitten wel lekker en heb geen last van wind in de ogen. Bij Pro M frame wordt nog wel eens gegrapt over dat ik vleugels heb, maar als ze door de lens heenkijken,weten ze gelijk waarom ik hem heb.
Ik ga binnenkort een Hybrid S lens bestellen die nog weer wat kleiner is, maar de vleugels blijven.
Hier kan uw reclame staan
wolfgram
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: za 21 november 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 5,0, Trek 6700 SS

Jelle1707 schreef:Dit heb ik nou ook. Heb ook een vrij klein hoofd. Ben dus benieuwd wat de "smalle hoofden" onder ons dragen. Als we het dan toch over kleine hoofden hebben. Wat voor zonnebril dragen jullie?
Die zonnebrillen heeft Oakley. Asian fit ofzo. Ken een paar vrouwen die deze hebben. Volgens mij niet makkelijk in NL te verkrijgen.
Bloed zweet en snelle rondetijden!!!
bommetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 4 augustus 2010, 21:02

Buurman waar ik mee fiets heeft een unisize van BBB. Ook 54-61. Ik heb een unisize 57-62 van MET en ik vind de mijne er behoorlijk kleiner uit zien.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Zag bij m'n LBS een tifosi torrent zonnebril hangen. 23cm voorkant. Is ook een mooi klein model.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Kijk voor een kleinere helm in het bijzonder naar modellen die niet unisize zijn. Giro's iets duurdere modellen (vanaf een euro of 70 uit mijn hoofd) verschillende maten per model en dat vertaalt zich terug in een kleinere schaal, waardoor de helm mooier op een klein hoofd aansluit. Voorbeeldje is de Giro Phase.

Voordeel van Giro vind ik dat de pasvorm voor veel mensen goed is (= uit mijn ervaring als part-time/inval verkoper bij een LBS)

Om op je opmerking over dat helmen erg groot uitvallen op je hoofd terug te komen (de zgn. Champignonlook :D ): ik vind het nog wel meevallen als ik de foto zo zie. Feit blijft dat de meeste helmen gewoon groot lijken als je ze opzet. Scheelt al een hoop als je een zonnbril op zet. Dan verloopt de overgang van hoofd naar helm wat vloeiender en lijkt het al minder groot :-D .
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Een bell delirium zou wel eens aan je eisen kunnen voldoen. Ik heb zel ook een vrij smal koppie :)
Maar het is denk ik handiger om gewoon bij je LBS eens wat helmen te gaan passen.
fniels
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Trek 8500 2009, Orbea Oiz H20 XC 2020

Vanmorgen ben ik verschillende lbsen afgeweest en uiteindelijk uitgekomen op een Trek "Vapor" 54-62. Deze helm valt iets kleiner en lijkt ook iets smaller. En dat voor slechts Euro 40,-.
Gewoon blijven trappen...
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

mooi zo!

Gefeliciteerd!
Hier kan uw reclame staan
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Nog iemand tips voor een klein hoofd? Heb vanmiddag diverse helmen geprobeerd van Giro en Specialized. De Speci's vond ik niet fijn zitten. De Giro zat over het algemeen wel fijn. Heb een Giro Phase maat S laten bestellen om die te passen. De M was duidelijk te groot.

Het verrekte is gewoon dat vrijwel alle helmen er lomp uitzien bij een klein hoofd :(
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Probeer eens een Met helm, mijn hoofd zelf is ook niet groot.
En deze zit als gegegoten.
http://i1041.photobucket.com/albums/b41 ... 9_5963.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Let niet op de schade :winkie: dit kreeg na een leuk val partij :wink:
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Het gaat me meer om de paddenstoellook.. Ik kan zat helmen vinden die goed passen/zitten. Maar of ze er ook mooi uitzien...
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Mijn vriendin heeft ook een klein hoofd en heeft een Bell Sweep R, maat S. Die zit haar perfect en kleed mooi af ook zeg maar: ziet er niet lomp groot uit, maar als een ranke helm. Ze heeft een bril van BBB, welke weet ik even niet.

Ik zelf, heb een Rudi Project Suloco, (met correctie) en daar ben ik heel erg tevreden over, maar dat is een erg dure bril. Pootjes zijn heel gemakkelijk te verbuigen om de bril passend te maken, een of andere thermoplast, bla bla...het werkt!!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Plaats reactie