Het grote Hoogezand topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
IceBike
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 22:00
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS 500

Hallo bikers,
Gisteren heb ik de route bij Hoogezand-Sappermeer gefietst. Ondanks de late onweer is het een leuke route voor met name de beginneling, of de meer ervaren mensen die de routen "even" willen fietsen. Hij is ongeveer 22 km lang, heeft niet veel klimmen, eigenlijk heb ik er pas twee kleintje geteld. De route is goed aangegeven. Uitzondering hierop is het lange verharde stuk langs het kanaal. Hier kom je op een gegeven momen een brug tegen, die moet je over en direct rechts! Aan het eind van dit stuk is een paaltje omver gereden. Hier moet je weer recht. Vervolgens is de route duidelijk aangegeven. Verder is het niet geheel onverhard(circa 50-50) en zijn her en der houtsnippers gestrooid.

Via dit topic zou het leuk zijn de route actief te houden en eventueel afspraken te kunnen maken om samen te gaan fietsen.

Gegroet,
Erik
EricA_
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 16:55
Mijn mountainbike: Focus Northern Lite
Contacteer:

Ik ga deze route binnenkort zeker een keertje uitproberen. De routes zijn in Groningen dun bezaaid, dus die moeten gekoesterd worden.
Ik hoop dat 'ie de moeite waard is!
....?
EricA_
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 16:55
Mijn mountainbike: Focus Northern Lite
Contacteer:

Gisteravond ben ik nog even naar Meerwijck gereden. Ondanks (of juist door) de regen vond ik de route best goed en door de hoeveelheid modder (en duisternis op een gegeven moment) ook nog wel uitdagend. Er zitten wel een saai stuk in tussen Meerwijck en Hoogezand, maar dan heb je even de tijd om een slokje te drinken.
Ook heb ik het stukje Drevenbos gemist, omdat ik per ongeluk rechtdoor gegaan ben op de sluisweg... :(
In iedergeval is het wel een reden om de route nog eens over te doen! :wink:
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Zijn er nog mensen die hier de komende dagen nog gaan rijden?
Ben de laatste keer 5 of 6x de route kwijt geweest en wil hem derhalve wel met iemand rijden die hier bekend is.
Ga misschien vandaag nog even kijken.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Daar gaat de reputatie van Groningen :wink:
De mountainbike routes in Groningen zijn inderdaad dun bezaaid. Dat komt omdat je in Groningen (buiten het bikepark) niet kan mountainbiken. Ik vind het dan ook iets overdreven om een topic over dit saaie rondje te openen, maar goed. Mij zal je er niet tegen komen iig (hooguit een keer in het donker). Ik rij dan liever in Drenthe (of elders in het land)
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

woeker schreef:Daar gaat de reputatie van Groningen :wink:
De mountainbike routes in Groningen zijn inderdaad dun bezaaid. Dat komt omdat je in Groningen (buiten het bikepark) niet kan mountainbiken. Ik vind het dan ook iets overdreven om een topic over dit saaie rondje te openen, maar goed. Mij zal je er niet tegen komen iig (hooguit een keer in het donker). Ik rij dan liever in Drenthe (of elders in het land)
Op Veendam na heb je geheel gelijk. Was ook al een oud topic, maar voor het doel wel aangewezen.
Je kon op een aantal plekken zien dat er ook gereden werd, maar ook veel plekken waar geen spoor lag, dus kon je niks of nauwelijks iets opmaken waar je langs moest, vandaar dat je de route erg snel kwijt bent als er niks staat.
Ik vond het een ramp.
Maar wil er nog steeds wel met iemand een keertje fietsen die weet hoe de route loopt want zoals nu, is hij echt niet te volgen vanaf het Drevenbos. :-{
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Ik wil eventueel wel eens een keer meerijden.
Het is net wat Woeker al zegt, het is nou niet het meest spectaculaire rondje wat je kan bedenken.
En na mijn idee was en is er toch nog steeds wat meer uit te halen op sommige stukken.
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Haplo schreef:Ik wil eventueel wel eens een keer meerijden.
Het is net wat Woeker al zegt, het is nou niet het meest spectaculaire rondje wat je kan bedenken.
En na mijn idee was en is er toch nog steeds wat meer uit te halen op sommige stukken.
Ja, ik wou hem ook namelijk een keer combineren met een stuk over de weg :wink:
wolfgram
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: za 21 november 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 5,0, Trek 6700 SS

Je kan beter in meerwijck blijven of gewoon de moeite nemen naar Veendam te fietsen. De MTB-route is niet mtb waardig.....
Toen er afgelopen winter sneeuw lag was er nog wel enige uitdaging.... Nu is het gewoon saai. Best jammer want ik woon 200m van de route af..
Bloed zweet en snelle rondetijden!!!
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

wolfgram schreef:Je kan beter in meerwijck blijven of gewoon de moeite nemen naar Veendam te fietsen. De MTB-route is niet mtb waardig.....
Toen er afgelopen winter sneeuw lag was er nog wel enige uitdaging.... Nu is het gewoon saai. Best jammer want ik woon 200m van de route af..
In meerwijck blijven???
Of bedoel je in Veendam blijven? :D
Zoals gezegd; ik wou hem even combineren met een weg ritje. Saaier dan over de weg met de atb kan toch niet :wink:
Voor mij is dan het dichtstbijzijnde punt Drevenbos en dus het beste om op te stappen lijkt mij.
Maar ja, de route was niet te herkennen, dus graag iemand die wil gidsen.
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Het Drevenbos (nou ja, Bos.......) is inderdaad wat rottig aangegeven.
Linker pad in en dan op het eind voor de sloot rechts in elk geval.
Geef maar even een keer aan wanneer.
Ik heb nog 3 week vakantie, dus een keer overdag is wel goed.

De route is op sommige plekken wel zwaar, maar dat komt dan ook alleen maar door de houtsnippers en het losse opgebrachte gele zand. :lol:
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Haplo schreef:Het Drevenbos (nou ja, Bos.......) is inderdaad wat rottig aangegeven.
Linker pad in en dan op het eind voor de sloot rechts in elk geval.
Geef maar even een keer aan wanneer.
Ik heb nog 3 week vakantie, dus een keer overdag is wel goed.

De route is op sommige plekken wel zwaar, maar dat komt dan ook alleen maar door de houtsnippers en het losse opgebrachte gele zand. :lol:
Oké, ach zwaar.....een aantal stukken in het drevenbos liepen ook voor geen meter door de hobbelige ondergrond.
Maar ik heb nog 1 week vrij(vankantie) dus ik kan ook overdag.
Maandag/dinsdag zou denk ik wel kunnen ergens.
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Gaaf maar wat aan.
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Haplo schreef:Gaaf maar wat aan.
Maandag morgen?
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

hotbiker schreef:
Haplo schreef:Gaaf maar wat aan.
Maandag morgen?
Het wordt waarschijnlijk dinsdag eind van de ochtend.
Plaats reactie