Gary Fisher HiFi plus (nu helemaal klaar)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Na 2 jaar trouwe dienst m'n hardtail Trek 6700 aan de wilgen gehangen, althans het frame (ondertussen aan een nieuw project begonnen: zie http://erwinburgers.pinkbike.com/album/Trek-2e-fiets/). De rest over gezet op mijn nieuwe, 2e hands, Gary Fisher HiFi plus uit 2008 (met dank aan member G60 :-q, thnx Ron )
De hele middag aan het knutselen geweest en alles van m'n Trek over gezet op m'n GF.
Alleen de schakel kabels moet ik aanpassen, maar verder zijn alle spullen 'gerecycled'.

Onderstaand staan de foto's van de gf nadat ik alle kabeltjes netjes op hun plek heb gemaakt en hem op een vroege zondagochtend even heb uitgetest.... Wowwww!!!!


De specs:
Frame: 19 inch Platinum Series 6066 and 6061 butted and hydroformed aluminum, disc specific, G2 Geometry; aluminum, co-molded carbon swingarm, 5" rear wheel travel (klinkt duur allemaal he)
Demper: Fox RP2 demper
Voorvork: Rock Shox recon race 100 mm (geen G2 helaas)
Remmen: SLX schijfremset (160/180 mm)
Trapstel: SLX
Versnellingen: LX shifters (ivm overleden SLX shifter), SLX voor derailleur, XT achterderailleur
Cassette: SRAM PG980
Wielen: Rigida velgen met XT naven
Overig: Bontrager RL 90 mm stuurpen, Bontrager flatbar, FSA zadelpen met 20 mm setback,Bontrager zadel, Ergon grips met barends
Banden: Schwalbe Racing Ralph 2.25 gewijzigd in Continental Mountainking 2.4

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op do 2 juni 2011, 11:35, 12 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zo te zien heb je het belangrijkste gereedschap bij de hand ;-)
Mooie bike hoor, daar mag je wel meer mooie foto's van maken.
frenske1406
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 16 juni 2009, 20:31
Mijn mountainbike: in between bikes... Racert: Specialized Roubaix elite
Contacteer:

Volgens mij mogen er een paar schakels uit de ketting gehaald worden.

Maareh, sjieke fiets!
_______________________________________________________
It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious.

Bill Hicks
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Mooi frame, mooie kleur. Beetje jammer van de beschadiging op de achtervork. Ook in de kleine-wieltjes-uitvoering is de HiFi een klasse fiets.

Update: Me like!
Een MTB schijt niet op een bospad
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

ja, die beschadiging is wel jammer, maar ja, een tweede hansje he.
wel de binnenband als chainstay protector verwijderd. de schakelkabel liep er overheen en belemmerde soepel schakelen. nu even bedenken wat ik tegen beschadigingen kan doen, met name de onderzijde, bij de bocht vlak bij de voorste bladen. ik denk dat iets op de onderzijde plakken niet echt een succes wordt. iemand een idee?

grappig is dat mijn zithouding eigenlijk niet eens zoveel verschilt met m'n ouwe Trek.
nu komt voor mij de vraag, moet ik m'n Trek 6700 frame verkopen of niet???? of spullen gaan sparen om een leuke hardtail op te bouwen???
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Extra stukje buitenkabel gebruiken en dan de chainstayprotector erover heen werkt prima
''Only dead fish go with the flow''
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

erwin.burgers schreef:nu komt voor mij de vraag, moet ik m'n Trek 6700 frame verkopen of niet???? of spullen gaan sparen om een leuke hardtail op te bouwen???
Een 2e fiets is sowieso handig voor als je 1e gerepareerd moet worden bv.
Ik zou zeker lekker doorsparen, maar dan je prachtige GF verder upgraden... en die oude spulletjes weer terugzetten op je hardtail.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Dennis74 schreef:Extra stukje buitenkabel gebruiken en dan de chainstayprotector erover heen werkt prima
het kan allemaal zo simpel zijn :wink: .
goeie tip :-q ga ik doen
jammer genoeg moet dan alleen mn achterkabel weer los, terwijl ik hem eindelijk helemaal goed afgesteld had.... :-{
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Buitenkabel wel ff goed vastzetten met een stukje duct tape voorkomt eventuele onzuiverheid bij het schakelen
''Only dead fish go with the flow''
Mrtnrider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 214
Lid geworden op: zo 27 september 2009, 22:27
Mijn mountainbike: New team 2011

erwin.burgers schreef:
Dennis74 schreef:Extra stukje buitenkabel gebruiken en dan de chainstayprotector erover heen werkt prima
het kan allemaal zo simpel zijn :wink: .
goeie tip :-q ga ik doen
jammer genoeg moet dan alleen mn achterkabel weer los, terwijl ik hem eindelijk helemaal goed afgesteld had.... :-{

Hoeft niet, maak een snee erin? schuif je hem er zo overheen. Geen rechte snee, maar een 'zwabberende'. Anders komt die eraf, met een 'zwabberende snee' blijft die extra kabel mooi zitten.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Mrtnrider schreef:Hoeft niet, maak een snee erin? schuif je hem er zo overheen. Geen rechte snee, maar een 'zwabberende'. Anders komt die eraf, met een 'zwabberende snee' blijft die extra kabel mooi zitten.
denk dat dat niet zo eenvoudig is. er zit natuurlijk zo'n stalen omhulling onder het zwarte plastic...
nou ja, kan ik nog een keer oefenen met het afstellen. is nog steeds niet iets wat ik 'met mn ogen dicht' kan
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Mrtnrider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 214
Lid geworden op: zo 27 september 2009, 22:27
Mijn mountainbike: New team 2011

erwin.burgers schreef:
Mrtnrider schreef:Hoeft niet, maak een snee erin? schuif je hem er zo overheen. Geen rechte snee, maar een 'zwabberende'. Anders komt die eraf, met een 'zwabberende snee' blijft die extra kabel mooi zitten.
denk dat dat niet zo eenvoudig is. er zit natuurlijk zo'n stalen omhulling onder het zwarte plastic...
nou ja, kan ik nog een keer oefenen met het afstellen. is nog steeds niet iets wat ik 'met mn ogen dicht' kan
bedoel geen standaard kabel, maar je hebt 'speciale' dikkere kabels ervoor, die beschermen de buitenkabel.

Voorbeeldje bij mijn oude fiets: http://lp1.pinkbike.com/p4pb5076331/p4pb5076331.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

erwin.burgers schreef:ja, die beschadiging is wel jammer, maar ja, een tweede hansje he.
wel de binnenband als chainstay protector verwijderd. de schakelkabel liep er overheen en belemmerde soepel schakelen. nu even bedenken wat ik tegen beschadigingen kan doen, met name de onderzijde, bij de bocht vlak bij de voorste bladen. ik denk dat iets op de onderzijde plakken niet echt een succes wordt. iemand een idee?

grappig is dat mijn zithouding eigenlijk niet eens zoveel verschilt met m'n ouwe Trek.
nu komt voor mij de vraag, moet ik m'n Trek 6700 frame verkopen of niet???? of spullen gaan sparen om een leuke hardtail op te bouwen???
Binnenband in de lengte doormidden snijden en opnieuw eromheen spannen, dan wordt hij half zo hoog en nog steeds bescherming.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

kan het niet laten om een fotootje te plaatsen van mn GF in zijn 'natuurlijke habitat'....

Afbeelding
Rustplaats in de bergen rondom Anduze in de Cevennes.

In deze omgeving heb ik eens volop kunnen genieten van de voor én achtervering. Wat 'relaxed' afdalen op die keiige paden is dat zeg. Je wordt er bijna lui van :D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

erwin.burgers schreef:kan het niet laten om een fotootje te plaatsen van mn GF in zijn 'natuurlijke habitat'....

Afbeelding
Rustplaats in de bergen rondom Anduze in de Cevennes.

In deze omgeving heb ik eens volop kunnen genieten van de voor én achtervering. Wat 'relaxed' afdalen op die keiige paden is dat zeg. Je wordt er bijna lui van :D
Hoi Erwin,

Ik zou je trek frame houden en weer langzaam opbouwen.
ik ben vorig jaar ook overgestapt van een oude trek 8500 naar een Giant Trance (fully). Ik had de trek compleet verkocht en dus alleen de Trance. Ik heb het nieuwe Trance frame met onderdelen via het forum opgebouwd. Ik miste uiteindelijk toch wel een HT je kunt met een fully niet zo scherp sturen en klimmen als met een HT (in ieder geval niet met een Trance fully). Ik heb recent een nieuw cube attention frame gekocht en ook weer opgebouwd met onderdelen via het forum. Het is een luxe 2 fietsen, maar zo heb je ook wat te kiezen afhankelijk van waar je gaat fietsen.
Ik heb vandaag mijn topic in show your stuff voorzien van nieuwe foto's.

De GF ziet er top uit blauw met witte accenten.

Groet Paul
Plaats reactie