bikeweek franse Alpen: nice pics :-)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo, en nu is het tijd eens een paar bikes te showen in hun natuurlijke omgeving in plaats van in een of ander benepen hollands tuintje :-)

Met enkele fietsvrienden / medeforummers ben ik een week in de Franse Alpen geweest. Vanuit een herberg (http://www.gite-labergerie.com" onclick="window.open(this.href);return false;) elke dag tochten maken onder begeleiding van een gids, samen met zijn vrouw eigenaar van de gite. De routes zijn top, de maaltijden heerlijk en de begeleiding is zeer relaxed en gezellig, maar ook professioneel.
Kortom: wij als gasten hoeven niets te doen behalve fietsen en genieten! Dat bij dat genieten ook de nodige zweetdruppels horen moge duidelijk zijn ;-)

Verderop een kleine selectie uit de honderden pics die er gemaakt zijn.
Op de foto's kunnen de volgende bikers voorkomen:
-Gids Jos op zijn witte Cannondale Rize carbon, geen pad in de (wijde) omgeving dat hij niet kent!
-Forumlid Beetee op zijn blauw-witte C'dale Prophet
-Forumlid Sjef op een rood/alu C'dale Prophet
-Forumlid JJspeed op een zwarte Canyon Nerve AM
-Ik zei de gek, op een witte Morewood Shova ST
-Niet forummer Michiel op een grijze Klein Adept
-Niet forummer Addy op een zwarte Scott Genius

Na een relaxte heenreis kwamen JJspeed en ik op zaterdagmiddag bijna aan op de einbestemming. Aan de voet van "de muur" (de steile klim naar het dorp) troffen we Michiel al, die wij nog kenden van vorig jaar. In de gite was het weerzien met Karin en Jos heel hartelijk, en daarna maakten we kennis met Addy en zijn vrouw die er al een weekje logeerden. Nadat Beetee en Sjef ook gearriveerd waren was de club voor de komende week compleet.

Hoe lekker en gezellig de maaltijden de hele week waren moeten jullie maar geloven, hier gaat het natuurlijk om mountainbiken :)

En dat kan daar prima! Jos stemt de routes af op het nivo van de groep, op zo'n manier dat je gegarandeerd uitdagingen tegenkomt, maar dat het ook een relaxte week blijft. Het is tenslotte vakantie! Meestal gaan de klims over bredere gravelpaden, soms een stukje asfalt of juist wat steiler en technischer. Na een klim volgt natuurlijk een afdaling, en die gaat bij voorkeur over lekkere singletracks! Afdalen over brede paden (of nog erger, asfalt) heeft niet de voorkeur van onze gids, en daar kunnen wij ons alleen maar bij aansluiten. We worden alle dagen geconfronteerd met heeeel veel stenen, dropjes, haarspeldbochten en paadjes die erg smal zijn en zodanig tegen de bergwand geplakt liggen dat zeker degenen onder ons die niet geheel hoogtevreesvrij zijn enigzins geintimideerd raken :-)
Maar drempels zijn er om te overwinnen, dus iedereen rijdt ook die paden en houdt het risico beperkt door even van de fiets te gaan als het echt link wordt.

De uitzichten zijn soms fenomenaal, maar meestal heb je al je aandacht nodig om de technische stukken netjes te meesteren. Dit is pas echt mountainbiken! We komen gewoon tijd te kort om te genieten, de ene supertrail is nog niet afgelopen of de andere dient zich alweer aan. En dat vijf ritten lang... en ook nog eens beschenen door een heerlijk warm frans zonnetje. Nagenietend op het terras lijkt het paradijs op aarde toch echt wel te bestaan :-)

Dat er ook weleens een stuurfoutje gemaakt wordt mag de pret niet drukken, op wat schrammen en blauwe plekken na lopen alle valpartijtjes goed af. En omdat er niks ernstigs gebeurd kunnen we er achteraf ook flink om lachen :-)
Met name de buiteling van Beetee in een snelstromend bergbeekje werkte enorm op onze lachspieren (gelukkig ook op die van hemzelf). Zijn Cannondale begon al langzaam weg te drijven in de richting van een stroomversnelling, maar kon nog op tijd van dit oneervolle einde gered worden.
Al met al weer een heerlijke week om lang van na te genieten. De gedachte aan volgend jaar is nu al niet meer te onderdrukken...

Hierbij meteen maar een dankwoordje aan alle deelnemers en Karin en Jos: dankzij iedereen hebben we met z'n allen een mooie week gehad. Top!

Awel, genoeg geluld, hier some pics:

De hele groep voor vertrek van een dagtocht, vlnr Beetee, Michiel, Jos, Kermit, Sjef, JJspeed, Addy:
Afbeelding

Stenen lagen er genoeg... (Addy)
Afbeelding

Achter het zadel als het steiler wordt: (Addy)
Afbeelding
(Sjef)
Afbeelding
(JJspeed)
Afbeelding
(Kermit)
Afbeelding

Mooie uitzichten zijn er genoeg: (JJspeed)
Afbeelding
(Beetee)
Afbeelding

Technische stukjes ook: (Sjef)
Afbeelding

Zonder (lange) klims geen afdalingen: (Kermit)
Afbeelding

De beloning als je boven bent is meestal spectaculair:
Afbeelding

Geen regen wil niet zeggen geen water: (Beetee en Sjef)
Afbeelding

En daar kun je ook in terecht komen, bijvoorbeeld als er onverwacht een diepe geul onderwater zit... (Beetee)
Afbeelding

Onverschrokken? Heldhaftig? Of gewoon een beetje raar? ;-) (Beetee)
Afbeelding

Wat te denken van dit soort afdalingen? (Sjef)
Afbeelding

Of deze? :-q (Sjef en Kermit)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kermit op di 1 juni 2010, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Edje
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 7 oktober 2002, 22:42
Mijn mountainbike: Giant anthem X1
Contacteer:

Dat ziet er uit als een geweldige week biken. Om jaloers van te worden...
Prachtige plaatjes!
?
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Fantastishe fotos !!

Geweldig om te zien
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Aegis X.O
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 6 april 2006, 22:18
Mijn mountainbike: Giant Trance 2, Fox Talas RL, SRAM X.O

Prachtige foto's! Ziet er spectaculair uit!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ziet er uitnodigend uit idd! Ik heb nu zo'n bike... eerst leren fietsen nu :lol:
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

waar is dit prachtig stukje natuur?
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dit is iets ten zuidoosten van Briancon, zeg maar langs de weg richting Gap.
Maar er zijn best veel mooie spots in de Alpen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
leonb
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 17:33
Mijn mountainbike: scott spark 930

whauwww, dit is mooi zeg. Wat een super uitzichten.. :-q
stom he, ik vind het gewoon lekker!!!!!
All Mountain
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: za 14 februari 2009, 21:39
Mijn mountainbike: Singular Swift Turner Flux Raw 2011, Santa Cruz SOLO C

Wij hebben 3 juli bij Jos en Karin geboekt. Met deze plaatjes heb ik er echt zin in!!
bikerray
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 20 april 2010, 12:38
Mijn mountainbike: S-Works enduro

nu heb ik net mn nieuwe fiets in sys gezet in het benepen tuintje van mn ouders en ik voel me erg snel aangesproken... dus ...

ahhh nee zonder absoluut stoere foto's en dit is natuurlijk veel leuker dan die stil-leven foto's
life is what you make of it.... so enjoy
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

All Mountain schreef:Wij hebben 3 juli bij Jos en Karin geboekt. Met deze plaatjes heb ik er echt zin in!!
Eerste keer? Ga je geen spijt van krijgen, buiten de mooie routes zijn het ook nog eens hele fijne mensen en het gaat er heerlijk relaxed aan toe. Zal ws wel iets heter worden dan het nu was ;-)
bikerray schreef:nu heb ik net mn nieuwe fiets in sys gezet in het benepen tuintje van mn ouders en ik voel me erg snel aangesproken... dus ...
ahhh nee zonder absoluut stoere foto's en dit is natuurlijk veel leuker dan die stil-leven foto's
Kleiner dan mijn eigen benepen stadstuintje kan haast niet ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Wat een mooie omgeving.
Lijkt me super om hier te fietsen.
Is dat nog een beetje te doen met een HT of is een fully toch echt wel een must?
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Ik vraag me nu hard af wie Jos en Karin zijn? En of mijn nieuwe beste vrienden een website hebben?
I may not be good, but at least I'm slow.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Haplo schreef:Is dat nog een beetje te doen met een HT of is een fully toch echt wel een must?
Een fatsoenlijke ht kan ook, het is gewoon xc maar dan op z'n Frans.
Goed werkende vering vind ik zelf wel een voordeel, maar dat vind ik al op vlakke NL-rondjes :)
Het is wel belangrijk dat je fiets goed in orde is, en een paar zaken zijn zeker een voordeel: bredere banden zijn stabieler op gravel, een niet te diepe zit geeft meer controle met dalen en 160mm schijven worden wel erg snel heet op sommige afdalingen.

Maar dat is mijn idee, er komen ook gasten op racehardtails en -fully's. Uiteindelijk hangt het vooral van je fietsbeheersing af. Je hoeft geen wereldcup-ster te zijn, maar zonder wat ervaring in Ardennen ofzo zou ik er niet heengaan. Wij hadden een van de minder zware weken geboekt, het kan nog hoger en verder...
casper937 schreef:Ik vraag me nu hard af wie Jos en Karin zijn? En of mijn nieuwe beste vrienden een website hebben?
Jos en Karin zijn de eigenaars en ze hebben idd een website: http://www.gite-labergerie.com" onclick="window.open(this.href);return false;
(wordt aan een nieuwe gewerkt, dus hier en daar niet actueel)

Maar nu niet allemaal gaan boeken, ik wil volgend jaar namelijk ook weer! ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Super die foto's, lijkt me i.d.d. een fantastiche plek om te biken!!
Plaats reactie