Weekend Vlaamse Ardennen

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Mattice
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:17

Onze fermette met een gastenverblijf voor 2 personen vind je in het hartje van de Vlaamse Ardennen.
Het is een ideaal vertrekpunt voor talrijke gevarieerde tochten ( bos en de hellingen van de Ronde van Vlaanderen).
We liggen nu ook op de Mountainbikeroute Vlaamse Ardennen die een netwerk is van vijf Bloso routes en garant staat voor 220 km hoog mountainbikegehalte.
Uw gastheer is zelf een gepassioneerde mountainbiker en kent de streek als zijn eigen broekzak. Zo kan hij voor iedereen een gepast traject uitstippelen en indien gewenst zelf meerijden.
Er kunnen professionele mountainbikes gehuurd worden.Wel vooraf reserveren.
Een afspuitinstallatie is voorhanden.
Alle inlichtingen vind je op: http://www.fermettekortekeer.be
rock rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 15 februari 2008, 22:10
Mijn mountainbike: Wilier Solitario 2008 Carbon SRAM X0 - Shimano XTR - Ritchey WCS Carbon Flat Bar - Hope Mono Mini

Ikzelf woon in deze streek en dit is een aanrader om eens te komen biken!
Een route die start op enkele kilometers van Maarkedal, is uitgestippeld en gecombineerd met andere routes voor een totaal van 220 km mountainbike plezier! :-q

Kluisberg, Patersberg, Koppenberg, Kwaremont, Knokteberg,... alles ligt hier binnen fietsbereik! Zeker doen zou ik zeggen!
signer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 16:01
Mijn mountainbike: CUBE STEREO - BITCHBIKE (no name)

Ikke ook al veel gaan rijden, een echte aanrader
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Ik denk dat ik volgend jaar eens ga kijken voor een weekendje Vlaamse Ardennen met mn pa. Ik vind de ronde v vlaanderen altijd de mooiste klassieker en ik wil altijd al een keer naar die regio. De gevreesde koppenberg en kapelmuur beklimmen :-). Dus mij kun je volgend jaar verwachten met die ideale ligging in de regio.
Den Deze
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 6 mei 2009, 08:31

Volgens mijn collega's zeker de moeite!
Binnenkort ga ik er ook eens naartoe :)
Peerdepiet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 23:50
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999RSL / Rocky Mountain Vertex 999RSL

Ikzelf woon in hartje Vlaamse Ardennen en kan er maar niet genoeg van krijgen.
Onlangs mn gebied wat uitgebreid richting Pays des Collines waar heel wat bossen zijn
die mn adrenaline goed omhoog krijgen :-)
JANondale
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 22 oktober 2009, 20:55

dan is de herdermarathon een aanrader , deze tocht benut het mooiste wat de streek te bieden heeft in de Vlaamse Ardennen
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Ik wil in de komende weken een paar keer richting de Vlaamse Ardennen. Hangt beetje af van het weer. Nu ben ik nog niet echt een doorgewinterde wielertoerist en vroeg me af wat ik nu allemaal mee moet nemen of andere dingen.
Ik wil eigenlijk gedeeld over 3 dagen de 3 lussen rijden van de Ronde v Vlaanderen. Dat worden dus alle mooie bergjes en kasseistroken.

Wat moet ik nu voorbereiden alvorens ik daarheen ga?
cavani
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: vr 7 juli 2006, 20:15
Mijn mountainbike: vanalles wa

Momenteel vooral extra binnenbanden én een goede regenjack.Starten doe je in hartje Oudenaarde aan het Centrum Ronde van Vlaanderen.Zeker een bezoekje waard.Maar bovenal,vergeet niet te genieten van de omgeving en de vele gemoedelijke caféetjes.
Succes!
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Hoe liggen de steentjes er eigenlijk bij. In zandvliet bij antwerpen hebben we wel een strookje van 100 meter kasseien en die liggen aardig door elkaar. Zijn ze ook beetje nat of valt dat wel mee nu t zonnetje er weer op staat?

Hhaha die gemoedelijke cafeetjes sla ik wel over, ben geen drinker en wil afgemat thuis komen haha. Het is meer een training voor de Peter v Petegem-cyclosportieve volgende maand. Gewoon beetje wennen aan de kasseien.
cavani
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: vr 7 juli 2006, 20:15
Mijn mountainbike: vanalles wa

Aah van Zavliet!
De kasseistroken liggen er,zoals steeds,goed bij!In vgl. met het Bos van Wallers toch.Het blijven kasseien hé,en in Vlaanderen.Dus écht goed liggen ze niet,maar laat dat nu net een deel van de charme zijn.Gewoon stoempen!Komt wel goed dan.Geen schrik voor de Peet cyclo hoor,deze valt best mee.
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Oooh ok, hhaha ja bos van wallers is denk ik echt huilen met de pet op haha.
Neu ben niet bang voor Peet cyclo. maar na die strook in zandvliet ben ik wel benieuwd hoe ze in vlaanderen liggen. Lijkt me best zwaar om op die steentjes een koppenberg of muur v geraardsbergen op te komen.
Ik neem ook speciaal de peet cyclo want ik hoorde verhalen dat rvv toertocht echt veel te druk is. dan rij ik m liever op eigen gelegenheid. gps op t stuur en gaan! :-)
Nielz80
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 17 oktober 2007, 04:59
Mijn mountainbike: Merida X-Mission Carbon Team
Contacteer:

Voor degene die een overzicht zoeken van de mtb routes in de Vlaamse Ardennen;
http://www.bikespot.nl/18/vlaamse-ardennen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikespot.nl" target="_blank - de beste spots voor mountainbikers!
Plaats reactie