Vraag: waar koop je een luchtgereedschap/nippel voor op een reguliere compressor om een fietsband op te pompen?
(ivm. tubeless banden) voor franse en normale ventielen.
Ik kan deze bij de reguliere bouwmarkten (gamma/praxis/doeland van cranenbroek) niet vinden, weet iemand waar ik dit stuk gereeschap kan kopen/bestellen voor een redelijke prijs? het liefst natuurlijk met klik-koppeling.
Compressor fietsband oppompen
-
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: is gejat
Zoek je een pistol of een verloofnippel? Pistol (met manometer) vind je bij autozaken of hornbach, dat soort zaken, de wat betere kluszaken waar ze ook compressors verkopen. Vaak kan je een hele set kopen waar de pistol bij zit voor 20-30Euro. Een losse pistol zal wel beter zijn maar is even duur en de cheapass-one uit de set is goed genoeg voor het oppompen van banden. Je kan ze ook op ebay vinden voor $20.
(verloop)nippels vind je bij de LBS. Al begrijp ik niet helemaal waar je de nippel voor wil gebruiken.
Aan het uiteinde van een pistol zit een soort van klemming die zit zeer ruim om het ventiel en sluit het ventiel niet helemaal af maar dat hoeft ook niet. Ik haal de binnenkant altijd uit het ventiel en gebruik de compressor + pistol alleen om in 1 keer een zooi lucht in de band te krijgen zodat ie plopt. Daarna loopt de band leeg (binnenstuk van het ventiel zit er immers niet in) maar de rand van de band blijft gewoon op z'n plaats in de velg zitten en dan kan je hem dus gewoon met een vloerpomp oppompen. Met de compressor je band op gewenste druk krijgen is helemaal niet handig omdat je met een compressor bij lage druk niet nauwkeurig genoeg kan zijn, met een vloerpomp wel.
(verloop)nippels vind je bij de LBS. Al begrijp ik niet helemaal waar je de nippel voor wil gebruiken.
Aan het uiteinde van een pistol zit een soort van klemming die zit zeer ruim om het ventiel en sluit het ventiel niet helemaal af maar dat hoeft ook niet. Ik haal de binnenkant altijd uit het ventiel en gebruik de compressor + pistol alleen om in 1 keer een zooi lucht in de band te krijgen zodat ie plopt. Daarna loopt de band leeg (binnenstuk van het ventiel zit er immers niet in) maar de rand van de band blijft gewoon op z'n plaats in de velg zitten en dan kan je hem dus gewoon met een vloerpomp oppompen. Met de compressor je band op gewenste druk krijgen is helemaal niet handig omdat je met een compressor bij lage druk niet nauwkeurig genoeg kan zijn, met een vloerpomp wel.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X
Ahhh..vraag verkeerd begrepen
, ik heb voor 25 euro een set bij de hornbach gekocht, manometerpomp, verfspuit en blaaspistool
kijk hier maar eens
http://shop.conrad.nl/gereedschap/elekt ... cessoires/
maar een verloopnippel dat ze bij de halfords of fietsenmaker verkopen heb je nodig om je band met de manometerpomp op te kunnen pompen.

kijk hier maar eens
http://shop.conrad.nl/gereedschap/elekt ... cessoires/
maar een verloopnippel dat ze bij de halfords of fietsenmaker verkopen heb je nodig om je band met de manometerpomp op te kunnen pompen.
Bikaliscious
-
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
- Contacteer:
Ik gebruik een autoventiel blaaspistool met manometer en een verloopje van frans ventiel naar auto ventiel.
om het verloopje op het franse ventiel te krijgen heb je het binnenventiel van het franse ventiel nodig.
Om toch een hoop lucht in de band te krijgen moet eigenlijk het binnen ventiel er uit.
Om dan toch een verloop op het ventiel te kunnen draaien heb ik een binnenventiel afgeknipt zodat je alleen het kokertje overhoud. Draai dit in het ventiel, schroef het verloopje erop en blazen maar, vooral bij ust velgen handig om de band snel in de velg te ploppen
om het verloopje op het franse ventiel te krijgen heb je het binnenventiel van het franse ventiel nodig.
Om toch een hoop lucht in de band te krijgen moet eigenlijk het binnen ventiel er uit.
Om dan toch een verloop op het ventiel te kunnen draaien heb ik een binnenventiel afgeknipt zodat je alleen het kokertje overhoud. Draai dit in het ventiel, schroef het verloopje erop en blazen maar, vooral bij ust velgen handig om de band snel in de velg te ploppen
Wat ik zoek is een blaaspistool waar mee ik zonder verloopstukjes franse en normale fiets ventielen kan opblazen.
Dit hebben ze echter niet bij de regulier bouwmarkten/halfords en bij conrad, de Prestaflator die Michiel aangeeft kan dit wel echter kan ik deze alleen rechtstreeks in de USA bestellen ik zoek eigenlijk een leverancier of webshop in de buurt.
Dit hebben ze echter niet bij de regulier bouwmarkten/halfords en bij conrad, de Prestaflator die Michiel aangeeft kan dit wel echter kan ik deze alleen rechtstreeks in de USA bestellen ik zoek eigenlijk een leverancier of webshop in de buurt.
-
- Moderator
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Je bedoeld de versie zonder manometer?
Die moet een beetje fietsenmaker zo voor je kunnen bestellen bij de groothandel, bijv. fa Smits in Amsterdam.
Kan m even niet vinden, maar het is een handvat (ik ken ze in groen) met daaraan een kop voor frans/hollands en een kop voor autoventiel. Als je de kop op het ventiel drukt gaat er een klep open en blaas je de band vol.
Die moet een beetje fietsenmaker zo voor je kunnen bestellen bij de groothandel, bijv. fa Smits in Amsterdam.
Kan m even niet vinden, maar het is een handvat (ik ken ze in groen) met daaraan een kop voor frans/hollands en een kop voor autoventiel. Als je de kop op het ventiel drukt gaat er een klep open en blaas je de band vol.
-
- Moderator
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Het moest even bezinken, maar dit is volgens mij wat je bedoeld:
http://www.alligator-ventilfabrik.de/in ... ice_statio

Zou in NL te koop moeten zijn, dus druk af, en even naar de LBS.

baron062 schreef:Het moest even bezinken, maar dit is volgens mij wat je bedoeld:
Correct dat is wat ik bedoel!! ""for Sclaverand, Dunlop, car/trucks valves" oftewel Frans, Hollands en auto ventiel.
Dank!