klein pompje

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
aanuit
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 10:20

Ik ben op zoek naar een klein pompje dat in een zadeltas past.
Kwam deze tegen; Birzman Zacoo 9.9 Minipumpe

Zou dat iets zijn of heeft iemand een andere suggestie?
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Waarom geen pomp met gaspatronen ?
Die jij noemt lijkt mij niet echt snel een band op te pompen.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Lijkt me eerder een pomp voor een racefiets. Hoge druk, laag volume (hoewel 100 psi niet echt veel is) Voor je daar een mtb band mee op druk hebt heb je flinke bovenarmen. Een pomp met meer volume past niet in een zadeltasje dus dan is een CO2 patroon een betere optie. Je kunt natuurlijk ook een grotere pomp in de achterzak van je shirt steken, deed ik ook in mijn pre-camelbak dagen ;)
Foosho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 371
Lid geworden op: vr 11 september 2009, 13:44

aanuit schreef:Ik ben op zoek naar een klein pompje dat in een zadeltas past.
Het pompje zit meestal aan een framebuis vast of zit in een achterzakje.


En over de co2 discussie, doe mij maar een gewoon pompje... dan wel wat groter idd, anders ben je lang zoet.
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Ook hier iemand met co2 patronen. Lekker makkelijk.

Je hebt ook pompjes die kunnen werken als pomp maar ook met CO2 patronen overweg kunnen. Deze zijn vaak wel wat kleiner. Mijn vrouw heeft er zoeen in haar zadeltasje. Het werkt redelijk zolang je de CO2 gebruikt om de eerste lucht in de banden te krijgen en je het pompje ( indien nodig) om de band verder op spanning te zetten. Alleen met het pompje is sportschoolwerk.

Verder als ik met de camelbak op stap gaat zit er bij mij altijd een iets grotere pomp in. Werkt wel zo makkelijk.

GR
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
pierke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 644
Lid geworden op: za 23 augustus 2003, 20:02
Mijn mountainbike: Niner Air9/Rocky Mountain

Is natuurlijk wel een afweging hoe vaak je lek rijdt en hoe belangrijk je het vindt om snel weer verder te kunnen. Ik heb een vergelijkbaar pompje mee als ik zonder camelbak rijdt. Omdat ik toch met joe's no flats en zonder binnenband rijd, heb ik het pompje maar heel zelden nodig. Die ene keer wil ik dan best 10minuutjes pompen en wat meer tijd kwijt zijn, als ik dan altijd een kleiner pompje mee kan nemen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Past niet in een zadeltas maar wel de beste pomp die ik zelf ooit gebruikte: Lezyne.
100x pompen en 2 bar in een 2,25 band. Dat is voor een pompje heel snel. Pompt altijd soepel, ongeacht modder, misbruik, etc.etc. Niet de goedkoopste, ook heel mooi.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

George schreef: Je kunt natuurlijk ook een grotere pomp in de achterzak van je shirt steken, deed ik ook in mijn pre-camelbak dagen ;)
Vind het niet echt lekker om met zo iets in mijn shirt te fietsen. Het risico is aanwezig dat je tijdens een val die pomp tussen je ribben krijgt...
Brrr...
Lekker vies is niet bah...
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Sinds kort werk ik met c02 patronen (wel 16gr, is tenminste zeker voldoende om een band op te pompen). let bij een kleine pomp op, dat je voldoende volume de band in kunt krijgen, want met mijn oude pomp (+/-35cm slag, 1,5cm rond) was ik toch een paar minuten als een idioot aan het pompen en dan nog kwam ik niet veel verder dan 2.2-2.3 bar. Met een patroon gaat dat een stuk makkelijker.
de Vier
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 19:07

aurelius schreef:Past niet in een zadeltas maar wel de beste pomp die ik zelf ooit gebruikte: Lezyne.
100x pompen en 2 bar in een 2,25 band. Dat is voor een pompje heel snel. Pompt altijd soepel, ongeacht modder, misbruik, etc.etc. Niet de goedkoopste, ook heel mooi.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Lezyne heeft echt klasse pompjes. Hij hangt natuurlijk wel aan je frame maar daar lijkt mij niets mis mee...
Zijn verkrijgbaar in verschillende types. Ook hou je tijdens het pompen je ventiel heel doordat het met een felxibel slangetje werkt!
DrGonzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 00:46
Mijn mountainbike: Titus Racer-X Exogrid - Niner EMD
Contacteer:

Ik heb altijd deze in de achterzak, heeft me al ettelijke keren uit de slijk gehaald ! :lol:

http://www.bikesport.be/data/images/sho ... t-Road.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
willem-corsa
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 23:07
Mijn mountainbike: Giant XTC 2 (2010)

DrGonzo schreef:Ik heb altijd deze in de achterzak, heeft me al ettelijke keren uit de slijk gehaald ! :lol:

http://www.bikesport.be/data/images/sho ... t-Road.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze pompen zijn echt super, zijn wel wat duurder maar dan heb je ook wat. Werkt goed op zowel ATB als race-fiets.

Gr willem
newmtb'er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 05:02
Mijn mountainbike: Gossini Koblat

Topeak heeft ook pompen met beide mogelijkheden. Zowel CO2 als hand. Ben zelf eigenlijk op zoek naar pomp die je op staande buis kunt monteren. Dus niet "naast" je buis maar "bovenop" je buis. Weet iemand of die er zijn?
If you're going through hell, you better go fast
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik heb deze, leuk ding en makkelijk te plaatsen omdat ie bijna niet uitsteekt (past min of meer om een framebuis heen). Als 'small' weegt ie ook niet veel. De handel klapt open en er zit een klemsluiting op de ventieladapter.

Mij lijken CO2 patronen helemaal niks, omdat ze 1) samen met adapter toch wel wat wegen en 2) leeg = leeg en daar sta je. Heb met mijn fietsmaat meegemaakt dat de aansluiting lekte (ja dat kan) dus helft patroon was bijdrage aan de CO2 opwarming van de aarde, de rest zat in de band en 3) elke keer nieuwe patronen kopen. Ad 2) fietsen ging pas toen ik mijn pompje erbij pakte...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Ik heb er ook één van BBB, de Windwave. Is licht, compact, niet duur en kan mbv een klemmetje aan het frame bevestigd worden. Het is niet echt een superstevig (plastic) ding, maar et doet zn werk en gelukkig is dat bijna nooit nodig. :)
Plaats reactie