cassette bevroren?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gesloten
dveerd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:09

Vanmorgen wilde ik dus een tourtochtje gaan doen met mijn broer. Fiets ik thuis weg, doet mij cassette al raar, ik dacht even dat mijn ketting eraf lag of iets dergelijks. Honderd meter verder doet ie het helemaal niet meer, lees: de cassette draait onafhankelijk van het wiel. Dus maar terug naar huis gelopen en mijn broer gebelt.

De fiets staat altijd buiten onder de overkapping. Mijn broer zegt dat het palletje in de cassette waarschijnlijk bevroren is geweest, want een half uur later, toen ik het wiel mee naar binnen had genomen, 'klikte' het weer. Maar niet meer gaan fietsen, want dadelijk doet ie het niet meer als ik in het bos ben ofzo :-{

Toch even naar de fietsenmaker mee gaan? of fiets voortaan binnen zetten?
Gebruikersavatar
Paul Chris
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 28 februari 2008, 23:02

Inderdaad bevriezinsverschijnselen. Je cassette-body is vastgevroren. Binnen zetten is het handigste. Als-ie eenmaal los is, bevriest hij al rijdend niet zo heel snel (al is het niet onmogelijk). Er loopt ergens een topic over wat je er tegen kunt doen onderweg, de opties variëren van er overheen piesen tot het meenemen van slotontdooier voor de auto en dat er in druppelen
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Hier graag verder indien nodig.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 059&hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gesloten