Derailleurhanger vinden

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Marrrten
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 16:38
Mijn mountainbike: Nomade

Ik heb recentelijk een frame voor een goede prijs op de kop weten te tikken om op te gaan bouwen. Aangezien ik redelijk nieuw ben hierin dacht ik dat een kapotte derailleurhanger (misschien wel de reden dat het frame zo goedkoop was) niet zo'n probleem is. Misschien is het dat normaal gesproken ook niet maar het betreft een niet veel voorkomend frame, nl een Germatec 4.0. Nou heb ik al contact gehad met derailleurhanger.com (Amerikaans) en die hebben er een die erop lijkt maar zeker weten doe ik niet. Daarom vraag ik mij af of iemand weet waar er hier in Nederland een winkel is met een groot assortiment zodat ik er een uit kan zoeken? En, hoe waarschijnlijk is het dat ik deze precies vind?

Hoop dat iemand mij kan helpen!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Volgens mij heb je met derailleurhanger.com een van 's werelds grootste bronnen op dat gebied gehad....

Als ik het me goed herinner had Bikeright op de laatste Bikemotion ook een vrij groot bord met derailleurhangers.
Wellicht die even contacten. Een van hun trouwste afnemers is mtbfool alhier. Wellicht hem even een PB sturen?
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

maak eens een foto van een het padje, weten wet meteen hoe bijzonder dat padje is.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Hoi ..

Heb snel even zitten goegelen , en kom niet zoveel hits tegen vwb het merk Germatec . Wel twee sites die het merk verkopen iig (Geen mtb) , maar misschien een mailtje waard om evt te vragen of ze je verder kunnen helpen aan een adres oid ?

1) http://www.bikemotion.nl/51612-germatec ... 4a&nid=m4n" onclick="window.open(this.href);return false;

2) http://www.fietsenwinkel.nl/germatec-0-2-hybride-dames" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes met je zoektocht ! :-q
Marrrten
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 16:38
Mijn mountainbike: Nomade

Allereerst bedankt voor de snelle reacties!

@ Wicked DJ ik zal Bikeright eens een mailtje sturen, zit ook niet te ver van waar ik woon :-D @Remy Mocht dat niks zijn probeer ik die andere winkels ook.
@Luuc Heb hier wel een foto maar zou niet weten hoe up te loaden!
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Marrrten schreef: @Luuc Heb hier wel een foto maar zou niet weten hoe up te loaden!
Naar http://tinypic.com/" onclick="window.open(this.href);return false; , je foto uploaden , dan krijg je een adres/link* (Als de foto erop staat). Deze link plaats je hier op het forum tussen de [img]LINK[/img] code ...

*De 2e link nemen (IMG Code for Forums & Message Boards) ;) , copieren , en hier plakken ...
Laatst gewijzigd door Remy_ams100 op do 29 november 2012, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Marrrten
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 16:38
Mijn mountainbike: Nomade

http://i45.tinypic.com/abi4c4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Wicked DJ op do 29 november 2012, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link van gemaakt i.v.m. te grote formaat.
Marrrten
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 16:38
Mijn mountainbike: Nomade

In ieder geval duidelijk zichtbaar :tong
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Lol .. volgende keer even "verkleinen" voordat je hem upload ;) ...

Maar tis gelukt :-q :winkie:
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Afbeelding

Zo is hij wat makkelijker te begluren ;)
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Zo te zien, is dat de meest standaard derrie pad.
Deze kan je krijgen bij de meeste lbs`n voor +- een tientje, wel raad ik je aan om deze even mee te nemen. Ook
is het eventueel verstandig om er gelijk 2 te nemen dan heb je iig een reserve pad.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

idd, dat is het meest voorkomende derailleurpadje. Dat maakt je zoektocht wat makkelijker. Zoek een shop die een beetje ATB/Race georiënteerd is en die zal wel een la vol hebben met die dingen. Gaat helemaal goedkomen!
Marrrten
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 16:38
Mijn mountainbike: Nomade

@Remy Thanks!

@Ras Ok, da's mooi! Ik was bang dat die dingen voor een frame specifiek gemaakt worden...
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

http://www.downcycles.com/store/deraill ... -1006.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze lijkt er mijns inziens erg veel op ...

Afbeelding

Lijkt mij (En zoals bovenstaande reacties ) dat je zonder problemen aan zo'n hangertje moet kunnen komen ...
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Grappig dat ik al naar beneden scrollend dacht "Oh! dat is zo'n mega standaard patje" en dat in de posts daaronder meer mensen op die gedachte waren gekomen :lol:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Plaats reactie