Gary Fisher Hifi Pro 29er gewicht besparen ?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3935
- Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 01:23
- Mijn mountainbike: TREK Topfuel 9.9ssl @9,7kg Madone 6.9 Di2
- Contacteer:
Van de andere kant. Weight weenieen wordt bijna nooit gedaan met als doel harder te fietsen, maar gewoon omdat het kan.... en..... een goeie lichtere wielset voel je wel degelijk en het kan wel degelijk zo zijn dat je daar harder mee gaat rijden.
WE BELIEVE IN BIKES
Look at the penalty for failure dude!
Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
Look at the penalty for failure dude!
Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
Ik vind fietsen nou eenmaal een leukere sport. Maar ga gerust je gang, hoe meer mensen nodeloos geld over de balk smijten hoe eerder de economie weer aantrekt.Michon schreef:Van de andere kant. Weight weenieen wordt bijna nooit gedaan met als doel harder te fietsen, maar gewoon omdat het kan..
Give me little bits of / more than I can take
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3316
- Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
- Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
- Contacteer:
lichtere wielen merk je gewoon! dus das zeker bij een 29er geen nutteloze uitgave. het verdere tunen.. tja ik heb het ook gedaan tot op zekere laagte omdat ik dat leuk vond. en ik vind het ook nog steeds leuk(er) om te fietsen! want een lichtere fiets rijd toch fijner.. of je traint of niet..
life starts @ 150bpm...
waarom verander je niet je naam in AK47 ?ak-77 schreef:Ik vind fietsen nou eenmaal een leukere sport. Maar ga gerust je gang, hoe meer mensen nodeloos geld over de balk smijten hoe eerder de economie weer aantrekt.Michon schreef:Van de andere kant. Weight weenieen wordt bijna nooit gedaan met als doel harder te fietsen, maar gewoon omdat het kan..
Daar kan je wel mee knallen maar niet echt gericht.....
77 is veel meer en dus beter dan 47, 73, en nog een heleboel andere getallen.papa73 schreef:ak-77 schreef:
waarom verander je niet je naam in AK47 ?
Daar kan je wel mee knallen maar niet echt gericht.....
@g60: Ik zeg niet dat je het niet merkt. Alleen dat het mij niet zoveel uitmaakt, -YMMV - en dat voor de meeste mensen (niet wedstrijd rijders) het verschil in het niet valt bij het effect van wat meer training.
Give me little bits of / more than I can take
training en fietsen is altijd een ding.
Maar aangezien op deze fiets een korting zat van 33% ,
mag je toch her en der beetje fine tunen.
Minste wat me eigenlijk beviel aan de fiets was het gewicht van de wielen,
zadelpen, steeknaaf etcetera vervangen vind ik niet speciaal nodig en dat zal niet het rijgedrag beinvloeden.
Nu ik gegaan ben naar tubeles RaRa voor en achter ( RaRa was ik al gewend van vorige fiets, allen niet tubeles )
moet ik wel zeggen dat het gedrag van de fiets toch wel anders is, kleine ingreep fijner rijgedrag !
Volgende vervangen zal pas zijn bij slijtage en of breuk.
Wat het is inderdaad toch crisis
Maar aangezien op deze fiets een korting zat van 33% ,
mag je toch her en der beetje fine tunen.
Minste wat me eigenlijk beviel aan de fiets was het gewicht van de wielen,
zadelpen, steeknaaf etcetera vervangen vind ik niet speciaal nodig en dat zal niet het rijgedrag beinvloeden.
Nu ik gegaan ben naar tubeles RaRa voor en achter ( RaRa was ik al gewend van vorige fiets, allen niet tubeles )
moet ik wel zeggen dat het gedrag van de fiets toch wel anders is, kleine ingreep fijner rijgedrag !
Volgende vervangen zal pas zijn bij slijtage en of breuk.
Wat het is inderdaad toch crisis
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3316
- Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
- Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
- Contacteer:
ok. heb je wel een punt maar ik denk dat je toch altijd voordeel uit een lichte wielset kan halen. niet perse voor wedstrijden. met (lange) klimmen b.v. en zoals de topicstarter aangeeft was dat direct iets wat opviel. dus als je dan toch wilt tunen, doe dan de wielen. dat is het meest merkbare verschil. ik snap ook best dat jij het verschil ook wel weet .ak-77 schreef:@g60: Ik zeg niet dat je het niet merkt. Alleen dat het mij niet zoveel uitmaakt, -YMMV - en dat voor de meeste mensen (niet wedstrijd rijders) het verschil in het niet valt bij het effect van wat meer training.
life starts @ 150bpm...
om nog even terug te komen op de gewichtbesparing...
voor 250 gram, achter 180 Gram, zat hem voornamelijk in de standaard Bontrager BiBU banden die erop zaten,
en er nu af zijn ( Nu dus tubeles Schwalbe RaRa Evo 29) . Stuurgedrag is merkbaar prettiger en nog directer...totaal kostte me dit, met wat kortingen natuurlijk ,80 euro ....
voor 250 gram, achter 180 Gram, zat hem voornamelijk in de standaard Bontrager BiBU banden die erop zaten,
en er nu af zijn ( Nu dus tubeles Schwalbe RaRa Evo 29) . Stuurgedrag is merkbaar prettiger en nog directer...totaal kostte me dit, met wat kortingen natuurlijk ,80 euro ....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3316
- Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
- Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
- Contacteer:
papa73 schreef:om nog even terug te komen op de gewichtbesparing...
voor 250 gram, achter 180 Gram, zat hem voornamelijk in de standaard Bontrager BiBU banden die erop zaten,
en er nu af zijn ( Nu dus tubeles Schwalbe RaRa Evo 29) . Stuurgedrag is merkbaar prettiger en nog directer...totaal kostte me dit, met wat kortingen natuurlijk ,80 euro ....
life starts @ 150bpm...