promax kabelschijfrem remt nauwelijks

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De meganische remmen die ik omschreef waren al na 2 tochten(ongeveer 90km) versleten beter(wert mij vertelt).
Ik neem aan dat Shimano beter is.
Ik had toen die goed kopere hydraulische remmen waar ik 3 maanden mee deed(Ongeveer 90 tot 100km per week).
Ik heb zelf nu nog steeds hydraulische remmen alleen zijn het Shimano XT BR-775 en ik heb nu 3/4 jaar op men fiets zitten(ik nog steeds 90 tot 100 km per week) en de remblokken zijn nog steeds niet versleten(je kan ten minste een noodstop maken waar bij je alleen op de voorwiel staat en ik ben absoluut niet de lichtste).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
hacky97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 4 oktober 2010, 21:38

zwaantje schreef:...(je kan ten minste een noodstop maken waar bij je alleen op de voorwiel staat en ik ben absoluut niet de lichtste).
Dat is wat ik een "stoppie" noem. Ik vind dat inderdaad de maximaal nodige remkracht. Alles daarboven vind ik zinloos.

hopelijk blijft de remkracht zo. Ik houd wel van budget-oplossingen die perfect werken.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

hacky97 schreef:
zwaantje schreef:...(je kan ten minste een noodstop maken waar bij je alleen op de voorwiel staat en ik ben absoluut niet de lichtste).
Dat is wat ik een "stoppie" noem. Ik vind dat inderdaad de maximaal nodige remkracht. Alles daarboven vind ik zinloos.

hopelijk blijft de remkracht zo. Ik houd wel van budget-oplossingen die perfect werken.
Tja een nood stop voor een paar kinderen en van 25km per uur nar 0km per uur in 1.5 meter(het wel van de zomer in een woonwijk).
De remsysteem was trouwens ook niet goedkoop alleen heb er toch 3/4 jaar plezier :-D van zonder blokken te verwisselen(moet je met een goedkopere remsysteem proberen).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
marcelca
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 10 september 2002, 09:51
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro RX

vind het knap als je altijd je val breekt met je handen, maar ok, ben vorige week nog over de kop heen gegaan en was erg blij met mijn helm en dit ging zo snel dat ik me niet had kunnen opvangen met mijn handen ondanks dat ik behoorlijk veel mountenbike ervaring heb.


Vroeger dacht ik er ook zo over, en dacht ik dat ik voor lul reed met een helm op, nou zal je een geheimpje verklappen je rijd pas voor lul als je zonder helm fietst in het terrein.

maar deze discussie is al heel vaak gevoert hier op het forum, kan je vertellen dat zeker 95% van de rijders hier met helm rijden, en ga hier ook niet verder meer op in.

succes in ieder geval met je fiets en je toertocht
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ongelukje zit in klein hoekje, zelfs voor een ervaren rijder(helaas ontkom je er niet aan).
Je licht sneller op de grond dan je denkt, daarom vindt ik ook knap dat je altijd je val breekt met je handen.
Dat is ook de rede dat ik een helm draag.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie