Te veel druk elixir R??

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
<maurice>>
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: za 11 april 2009, 22:49
Mijn mountainbike: Cotic Solaris

Hoi,
Ik krijg mijn voorrem maar niet lekker lopend. Het lijkt als of de blokken te dicht op de schijf staan. Nou heb ik al geprobeerd de pistons terug te duwen en schoon te maken, maar ook dit helpt niet.

Wat mij ook opvalt is dat ik de remhendel nog geen halve cm kan intrekken! Zit er misschien te veel druk in het systeem?

Wie o wie kan mij helpen??
Grote wielen, sneller thuis.

pain is brood in het frans
adirem
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1165
Lid geworden op: vr 28 december 2007, 21:59
Mijn mountainbike: On-One carbon race 29er
Contacteer:

De druk zal altijd hetzelfde blijven. Wel kan er eventueel teveel remvloeistof in zitten, waardoor de blokken net iets blijven aanlopen. Geen sticky pistons (vuil)? Dan kun je een klein beetje olie aftappen (let op, echt een heel klein beetje!) om een beetje ruimte te creeren.
wie zijn fiets poetst, kan hem ook weer vies maken
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Heb je er net nieuwe (niet originele?) blokken in gemonteerd? Sommige blokken zijn dikker dan de originele van Avid. Dan zouden de door jou beschreven problemen kunnen optreden. Of anderszins iets veranderd aan je rem?

Bij Elixirs staan de blokken gewoonlijk behoorlijk dicht op de schijf, maar dat je je remhendel bijna niet kan inknijpen geeft aan dat er inderdaad iets niet goed zit.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Volgens mij is het niet mogelijk om je systeem te overvullen als je de normale vul/ontlucht procedure gebruikt. Je kunt bij de Elixir R volgens mij wel je remcontactpunt instellen. Mss dat je eens zou kunnen checken of je het contactpunt niet te 'vroeg' hebt staan.
''Only dead fish go with the flow''
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

Dennis74 schreef:Volgens mij is het niet mogelijk om je systeem te overvullen als je de normale vul/ontlucht procedure gebruikt. Je kunt bij de Elixir R volgens mij wel je remcontactpunt instellen. Mss dat je eens zou kunnen checken of je het contactpunt niet te 'vroeg' hebt staan.
Die functie heeft de elxir cr, bij de r kun je alleen de remhendel instellen.
Plaats reactie