Welke fietsendrager ???

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Jo - Mountain Rohler
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2009, 15:24
Mijn mountainbike: Idworx Mountain Rohler

Afbeelding

http://www.uebler.nl/f41.htm

Drager voor 4 fietsen. Kan niet zeggen of het hier natuurlijk wel lukt met 4 mtb's
ikkeduss
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 24 september 2009, 16:26
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 2014 29"

Hmmm, kost 570,= euro.
Kunnen we net zo goed een extra auto mee laten rijden met normale fietsendrager.

Nu is dat ding van mij van staal, misschien maar eens kijken of ie niet iets te verlengen is zodat er meer ruimte tussen komt voor de fietsen....
"Kijk hem! Hij zit als een aal te harken op z'n fiets."
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Houdt er a.u.b. rekening mee dat je trekhaak maximaal zo'n 75kg mag dragen (kogeldruk).
:bier:
jair
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 6 juli 2006, 18:28
Mijn mountainbike: Trek 6300

Afbeelding

Werkt perfect mede door de zadelpen bevestiging. Alle fietsen fully of niet passen op deze drager

Gr. J
pierke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 644
Lid geworden op: za 23 augustus 2003, 20:02
Mijn mountainbike: Niner Air9/Rocky Mountain

Leuke tip en prima drager, maar passen geen 4 fietsen op natuurlijk. Volgens mij wel verkrijgbaar als versie voor 3 fietsen.
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Ik heb genoeg van een smerige fiets in de kofferbak en wil een drager aanschaffen.
Heeft iemand ervaring met de Thule Euroway 945? Ik lees hierover zowel positieve als zéér negatieve ervaringen. Is wel als beste getest volgens de Consumentenbond maar ik hoor liever de ervaring van een gebruiker.
Kan ik de fiet aan de zadelpen klemmen?
Ik wil graag 2 MTB's vervoeren en 1x per jaar meenemen op vakantie.
Jo - Mountain Rohler
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2009, 15:24
Mijn mountainbike: Idworx Mountain Rohler

http://www.aanhangers.be/files/Autobildtest.pdf

Ander artikel over test op fietsendragers.

http://www.uebler.nl/p2.htm

Ik heb zelf de Uebler P21 en ben er super tevreden van. De voordelen heb ik al eens een keertje hiervoor gepost.
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Typisch duitse test. Ik mis de meest verkochte modellen in Nederland. De diverse Twinny Loads en de Spinders.
:bier:
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

@Jo - Mountain Rohler, Bedankt voor de info maar.........
Ik heb genoeg van een smerige fiets in de kofferbak en wil een drager aanschaffen.
Heeft iemand ervaring met de Thule Euroway 945? Ik lees hierover zowel positieve als zéér negatieve ervaringen. Is wel als beste getest volgens de Consumentenbond maar ik hoor liever de ervaring van een gebruiker.
Kan ik de fiet aan de zadelpen klemmen?
Ik wil graag 2 MTB's vervoeren en 1x per jaar meenemen op vakantie.
Focus79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: di 7 oktober 2008, 08:55

vincent75 schreef:Ik heb genoeg van een smerige fiets in de kofferbak en wil een drager aanschaffen.
Heeft iemand ervaring met de Thule Euroway 945? Ik lees hierover zowel positieve als zéér negatieve ervaringen. Is wel als beste getest volgens de Consumentenbond maar ik hoor liever de ervaring van een gebruiker.
Kan ik de fiet aan de zadelpen klemmen?
Ik wil graag 2 MTB's vervoeren en 1x per jaar meenemen op vakantie.
Aan zadelpen klemmen kan lastig worden. Gebruik deze drager naar volle tevredenheid. Eenvoudig en goed te monteren, ook snel en makkelijk 2 fietsen erop. Ben er mee naar Frankrijk gereden. Non problemo. Goede drager voor een goede prijs (€200,-)
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

De Spinders zijn een goede optie als je de bike aan de zadelpen wilt vastmaken. Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een Spinder Hawk en dat naar volle tevredenheid.
:bier:
JobPool88
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 14:25
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower

hallo, Ik heb een hydraulische zadelpen dus daar hang ik de fiets niet graag aan vast. en door mijn achtervering zou deze ook niet om de zitbuis kunnen. Weten jullie een fietsendrager waarmee ik de fiets vast kan zetten door de klem op de bovenbuis van mijn frame te monteren? de bovenbuis van mijn frame is uiteraard niet recht en een stuk dikker als een gemiddelde zadelpen of zitbuis.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat normaal geen last heeft van gekke framevormen, plaatsing van dempers en dropperposts zijn Amerikaanse dragers als Yakima of een Thule T2 die op het wiel klemmen (zolang je geen spatborden hebt). Is er iemand die weet waarom bijv. een Thule dat principe in Europa niet levert...? (daar lijkt het althans op).

Een noodstop of high G-cornering is niet significant anders...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Die wielklemmende dragers heb je zelfs voor fatbikes.

Het heeft waarschijnlijk met verlichting te maken die ze in USA niet hebben.
Maar ook de manier van aankoppelen.
Hier is dat altijd op op de kogel van de trekhaak.
Daar is het vaak een losse "staaf" die je in een frame kunt klikken.
Net als de afkoppelbare trekhaken hier. Die stop je ook in een bevestiging.

Ook komt er hier natuurlijk weer een keurmerk aan te pas.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

J.I. schreef:Het heeft waarschijnlijk met verlichting te maken die ze in USA niet hebben.
Maar ook de manier van aankoppelen.
Hier is dat altijd op op de kogel van de trekhaak.
Daar is het vaak een losse "staaf" die je in een frame kunt klikken.
1) Op een US drager kun je ook in 15 minuten verlichting maken als je wilt en in Europa kun je het er in 3 minuten afslopen; dat maakt geen **** uit voor hoe je de fietsen vastzet.
2) Hoe montage in een 2" koker schuift (of de kleinere variant, 1.125" uit m'n hoofd) beinvloed hoe je de fietsen zelf vastzet zie ik ook even niet. Kogel is ook niet 100% in Europa...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie