drukspuit of toch maar tuinslang?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Omdat er zoveel "originele" reakties op gekomen zijn, toch nog maar wat echte foto's.
Het is te simpel om erop te komen en ik werk er echt al jaren mee. Gaat zo achter in de kofferbak (wel met de vergrendeling erop) en als ik 'm in een deken draai is ie zelfs nog warm als ik na 3 uur zwoegen terugkom.

De hogedrukspuit in z'n geheel, goed zichtbaar is de drukslang, het koperpijpje met het gaaatje van 2,5 mm en de spuithandel.
Afbeelding

Dit is de staande pijp die in de fles staat en ervoor zorgt dat al het water op gaat. Dit is gewoon standaard hoor. De schroefdraad een beetje met watervast vet voorkomt het erg vastzitten van de vulopening.
Afbeelding

Dit is de ventiel waarmee ik de fles op druk kan zetten. Normaal met de fietspomp op 8 bar. Wil nog 'ooit' een compressortje kopen, daarmee gaat het beter en makkelijker.
Afbeelding

Voor meer info geef je me maar een seintje.
Nogmaals: it's so simple!

P3T3R
Laatst gewijzigd door epic-biker op wo 17 december 2008, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB met hoofdletters!
Canyon Lux cf 29 9.9, 2014 - 2019,
Canyon Lux SLX 9.0 , 2020 -

Canyon Dude CF 8.0,
Canyon Endurace SL CF 8.0 Disk

Hoe zachter je rijdt, hoe harder je valt

Proud member of Fanatixc Racing Team.
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

De vraag is nu waar je tweedehands brandblussers kan krijgen...:-)
Ik vind het zeker interessant, vooral omdat je er 8 bar op kan zetten en 8 liter in kan doen. Spuit net iets harder denk ik dan de Gardena (al krijg ik daar de fiets ook goed mee schoon).
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Je moet eens bij de gemeente, een groot bedrijf of de brandweer proberen. Of zo'n bedrijf wat ze ook keurt.
Deze was ook over datum. Maar je moet er wel een hebben waar de kop af kan worden gedraaid.

Succes, P3T3R.
MTB met hoofdletters!
Canyon Lux cf 29 9.9, 2014 - 2019,
Canyon Lux SLX 9.0 , 2020 -

Canyon Dude CF 8.0,
Canyon Endurace SL CF 8.0 Disk

Hoe zachter je rijdt, hoe harder je valt

Proud member of Fanatixc Racing Team.
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

ErikEngerd schreef: Ik vind het zeker interessant, vooral omdat je er 8 bar op kan zetten en 8 liter in kan doen. Spuit net iets harder denk ik dan de Gardena (al krijg ik daar de fiets ook goed mee schoon).
8 bar is wat ik er met mijn normale fietspomp vrij eenvoudig in kan krijgen. Met een compressor kan je er natuurlijk altijd nog wat extra bijdoen waardoor je ook een hardere straal krijgt.
De 8 liter warm water doe ik er gewoon met zo'n grote groene plantengieter in, met zo'n schaalverdeling erop.
MTB met hoofdletters!
Canyon Lux cf 29 9.9, 2014 - 2019,
Canyon Lux SLX 9.0 , 2020 -

Canyon Dude CF 8.0,
Canyon Endurace SL CF 8.0 Disk

Hoe zachter je rijdt, hoe harder je valt

Proud member of Fanatixc Racing Team.
M@rk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 09:23
Mijn mountainbike: LV301MK8 140/140 26er -- & -- Liteville 301Mk12 650b 150/140 is klaar!

Tjaa dit is een slimme oplossing en als je ook nog een fiets pomp meeneemt kun je er nog wat druk bijdoen indien nodig.
Tot nu toe ben ik redelijk tevreden met dat Gardena ding zoals ErikEngerd ook heeft.
Meestal wel een liter of 8 aan water nodig en dat kan hier dan zo in. Nou maar eens kijken of ik een oude blusser kan scoren. :-q
Niets is wat het lijkt



Love is the feeling you get when you like something as much as your mountainbike; vrij naar Hunter S. Thompson
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

**Topic kick**

Vanaf morgen zijn er 5L drukspuiten bij Dirk v/d Broek in de aanbieding voor (ik dacht) 7 EUR :-q
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Ik gebruik altijd een borstel die je op de tuinslang kan aansluiten en een emmer met wat dreft erin.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Die drukspuit werkt zeker goed, ik heb hem zelf ook :-)
Tegenwoordig heb ik de beschikking over een tuinslang en dat gaat net wat makkelijker omdat ik niet hoef bij te vullen. Tuinslang is voor mij makkelijker omdat ik op een gezamelijke parkeerplaats poets en dus de boel netjes moet achterlaten.

Wel 2 vragen aan de poetser hier:
- Ik woon in Zuid-Limburg en dus veel kleizooi. Dat spul laat vaak zo'n vies waas achter op onderdelen. Nou was ik na met autoshampoo en de grote borstel van Finish-Line (model kleine handveger). Ik heb toch het gevoel dat de autoshampoo niet alle modderaanslag weghaalt. Tips voor iets beters?
- Ervaringen met de grungebrush? Dat is die kettingborstel met kleine borsteltjes aan 3 kanten. Ik gebruik nu de Parktool Toothbrush voor de ketting, gaat prima maar heeft het nadeel dat je 4 kanten afzonderlijk moet poetsen.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

zaan schreef:**Topic kick**

Vanaf morgen zijn er 5L drukspuiten bij Dirk v/d Broek in de aanbieding voor (ik dacht) 7 EUR :-q
Klopt! Heb hem eergisteren gekocht, 6,99 om precies te zijn... 't Is een gokje, maar hij ziet er degelijk uit. Ga hem dit weekend maar eens testen denk ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
timmos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: za 15 september 2007, 22:18
Mijn mountainbike: Specialized demo 8

werk altijd met tuinslang. lompe vuil eraf spuiten ketting en cassette. rest met een spons. Daarna alles goed droogmaken. ketting enz. dag erna smeren.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Woon op een flat, en heb geen tuinslangaansluiting beneden... vandaar.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Voor mij geld hetzelfde. Nu woon ik vrij dicht bij mijn ouders (daarvan heb ik een sleutel en is wel een tuinslang aanwezig) dus als hij echt onder de bagger zit dan spoel ik daar. Een drukspuit zou wel handig zijn.

Nu woon ik ook niet echt naast de Dirk. Wat kost zo'n ding gemiddeld bij het tuincentrum eigenlijk? Anders misschien een idee om morgen maar ff in de auto te stappen en zo'n dingetje te halen (als ze nog niet op zijn).
timmos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: za 15 september 2007, 22:18
Mijn mountainbike: Specialized demo 8

vaak genoend. rond de 20 euro.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En je kunt ze vaak ook wel bij een Praxis, Gamma of Karwei krijgen hoor.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gajenixan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 8 februari 2009, 15:35
Mijn mountainbike: scott scale 60

Ik heb de mijne gisteren bij de Gamma gekocht. Ben er erg tevreden over. Kan nu thuis m'n bike schoonmaken en hoef er niet eerst mee langs m'n ma voor de tuinslang (die ik ook weer netjes op moet rollen en uitkijken voor de planten)
Plaats reactie