montage speedsensor polar

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

als ik de speedsensor met het logo naar buiten boven aan op de FOX wil monteren staat deze zowat in een hoek van 90gr. gericht op de magneet waardoor het signaal niet werkt.

Monteer ik de sensor zover mogelijk naar beneden waardoor de sensor meer naar voren wijst en de hoek kleiner wordt, dan is er een wel signaal als ik de ontvanger op het stuur zet, maar niet aan mijn pols.

Vraag: wat is jullie ervaring/oplossingen hiermee :~
Heb al een sterkere magneet gemonteerd maar dat helpt niet.

En is het ook mogelijk de sensor met het logo naar de wielkant te monteren waardoor hij meer naar boven kan in een kleinere hoek tov de magneet ?
Robin v Berkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 00:00
Mijn mountainbike: cannondale Scalpel team 09
Contacteer:

welken polar heb je ?
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Robin v Berkel schreef:welken polar heb je ?
S 725 x.

Afbeelding
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

De montage van de sensor is niet afhankelijk van de richting van het logo.
Als je genoeg tiewraps hebt: gewoon verschillende posities proberen!

De afstand stuurhouder-sensor gaat meestal goed. Ik heb in het verleden geprobeerd om horloge om de pols te houden, maar dat leverde regelmatig verbindingsproblemen op.

Succes!
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Je kan de sensor ook sterker maken (signaal) hebben ze bij mij (bij Polar gedaan) ook gedaan, werkt prima.
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

klopt, bij het openschroeven van de sensor zie je een switch. hier kan je de sensor mee pimpen
SpecializedStumpjumper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: wo 7 maart 2007, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Waarom maken ze het signaal dan niet standaard sterker als er af en toe problemen zijn met de ontvangst?
schwammie
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: ma 19 april 2004, 13:33

Blijven proberen zou ik zo zeggen.
Vaak is de ruimte tussen speedsensor en spaakmagneet microscopisch klein...
Eenmaal het rode lichtje begint te flikkeren in de speedsensor, heb je prijs. Dit is de indicatie dat er contact is. Na x aantal omwentelingen verdwijnt het lichtje weliswaar, geen zorgen om maken.

Monteer zeker de stuurhouder aan dezelfde kant op je stuur als waar je speedsensor op je vork staat: speedsensor op rechtervorkpoot, dan stuurhouder rechts op stuur.

Succes!
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

SpecializedStumpjumper schreef:Waarom maken ze het signaal dan niet standaard sterker als er af en toe problemen zijn met de ontvangst?
Mogelijk omdat de batterij dan minder lang mee gaat :tong

Ik heb nog het oude type sensor en daar was de montage een stuk makkelijker. Het is gewoon een kwestie van spelen met de sensor, Zodar het ledje in de sensor gaat knipperen ( een paar seconden) dan zit je goed.

Hoe het logo zit maakt niet uit.

Gr Rob
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

ollie schreef:De montage van de sensor is niet afhankelijk van de richting van het logo.
Als je genoeg tiewraps hebt: gewoon verschillende posities proberen!

De afstand stuurhouder-sensor gaat meestal goed. Ik heb in het verleden geprobeerd om horloge om de pols te houden, maar dat leverde regelmatig verbindingsproblemen op.
schwammie schreef: Eenmaal het rode lichtje begint te flikkeren in de speedsensor, heb je prijs. Dit is de indicatie dat er contact is. Na x aantal omwentelingen verdwijnt het lichtje weliswaar, geen zorgen om maken.

Monteer zeker de stuurhouder aan dezelfde kant op je stuur als waar je speedsensor op je vork staat: speedsensor op rechtervorkpoot, dan stuurhouder rechts op stuur.
Allemaal bedankt voor de reacties.
Met jullie opmerkingen ben ik aan de slag gegaan.
In plaats van een bosje tyraps Ollie, een stukje dubbelzijdig plakband gebruikt voor de diverse pogingen. Liet me nu niet van de wijs brengen door het niet meer knipperen van het lichtje Schwammie.
De beste positie bleek halverwege de vorkpoot te zijn ivm het uitnemen van het wiel. Montage aan de rechterkant ivm schijfremleiding links. De sensor zelf dus omgekeerd met het logo naar binnen vastgezet geeft de beste afstand tot de (Sigma) magneet, een goed signaal en de minste kans op verschuiven etc. lijkt me. Bikemount ook naar de rechterkant van het stuur verhuisd. Ga nog eens testen met ook het horloge rechts te dragen.
Plaats reactie