Ik heb het volgende probleem, heb al heel wat opzoekwerk gedaan maar nergens iets vinden:
Omdat men XT body maar bleef stuk gaan heb ik er een Deore model opgezet, monteren enzo ging allemaal perfect tot ik het wiel in men frame plaatste.
Wanneer ik de ketting op het kleinste tandwieletje leg, blokkeert de ketting tussen het frame.
Nu zou je denken dat de deraileur slecht is afgesteld maar die staat goed, men ander wielset heeft dit probleem namelijk niet.
De afstand tussen het kleinste tandwieletje en het frame is ook zeer klein, dit was vroeger zo niet. Ik heb alle spacers enzo correct teruggeplaatst bij het monteren van de as.
Ik vraag me dus af of dit probleem kan liggen omdat ik een deore body op een xt naaf heb gemonteerd.
shimano body uitwisselbaar?
-
- Genius
- Berichten: 3715
- Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
- Contacteer:
shimano body´s hebben idd verschil
de afstand van bovenkant body (waar de sluitring van je cass op gedraaid word) tot diepste punt van je cup (waar de kogels in liggen) is per type verschillend.
warschijnlijk is die van Deore dieper waardoor de stapel met conus, sealring en sluitmoer dieper komt te liggen. Hierdoor komt je wiel meer naar rechts in het frame en loopt je Ketting aan
waarschijnlijk optelossen door één of meer ringen toe te voegen of te wisselen met de niet aandrijf zijde. (te samen moet het wel 135 mm blijven en je wiel moet natuurlijk in het midden van je frame)
de afstand van bovenkant body (waar de sluitring van je cass op gedraaid word) tot diepste punt van je cup (waar de kogels in liggen) is per type verschillend.
warschijnlijk is die van Deore dieper waardoor de stapel met conus, sealring en sluitmoer dieper komt te liggen. Hierdoor komt je wiel meer naar rechts in het frame en loopt je Ketting aan
waarschijnlijk optelossen door één of meer ringen toe te voegen of te wisselen met de niet aandrijf zijde. (te samen moet het wel 135 mm blijven en je wiel moet natuurlijk in het midden van je frame)
Ride First Work Later!!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma 2 april 2007, 23:18
- Mijn mountainbike: Trek Fuel 80 / Yamaha WR426
Zou heeeel goed kunnen, de diepte van de cups verschilt nog wel eens.
Je kan dit gewoon opvullen met as-ringen tot je weer op 135 mm zit.
Let hierbij wel op dat je stofringen en keerringen (XT) goed komen te zitten,
want anders ben je helemaal het bokkie met zand en water !
Je kan dit gewoon opvullen met as-ringen tot je weer op 135 mm zit.
Let hierbij wel op dat je stofringen en keerringen (XT) goed komen te zitten,
want anders ben je helemaal het bokkie met zand en water !
Als je nooit valt, ga je zeker niet hard genoeg !!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma 2 april 2007, 23:18
- Mijn mountainbike: Trek Fuel 80 / Yamaha WR426
Naar mijn idee toevoegen aan de aandrijfzijde, want de body is dieper in dit verhaal.bikybiky schreef: waarschijnlijk optelossen door één of meer ringen toe te voegen of te wisselen met de niet aandrijf zijde. (te samen moet het wel 135 mm blijven en je wiel moet natuurlijk in het midden van je frame)
in ieder geval succes !
Als je nooit valt, ga je zeker niet hard genoeg !!