Zender fietscomputer plaatsen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

En de soap gaat nog even door, nieuwe batterij maar nog steeds geen signaal kunnen ontvangen.
Alle posities op de voorvork al geprobeerd.
Toch maar even de webshop raadplegen.

Iemand nog andere tips?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Maken de contactpuntjes in je zender wel goed contact met je knoopcel? Misschien moet je die voorzichtig een tikkeltje in de richting van de knoopcel buigen?
Bij mij doet het fietscomputerje niks als ik mijn stuurlamp aan zet, dat dikke lichtkanon produceert blijkbaar zo'n enorm magnetisch veld dat het signaal van zender naar ontvanger blokkeert.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik wil er niet al teveel aan "knoeien". Heb alleen de batterijen vervangen en het werkte nog niet.
Heb nu maar een mail gestuurd naar de webshop of ze me misschien kunnen helpen. Wacht nog antwoord.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Om nog even een eind aan het verhaal te breien, de computer is terug gestuurd naar de webshop. Daarna bleef het angstvallig stil. Navraag bij webshop leverde in 1ste instantie alleen een standaard antwoord op.
Bij nogmaals aandringen op wat meer informatie erover, kreeg ik prompt de melding dat het aankoopbedrag wordt terug gestort.

Kortom ben nu dus weer computerloos en weet eigenlijk nog steeds niet waar het aan lag.
Plaats reactie