Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Freekenstein schreef: di 21 mei 2019, 20:09 Dat zeg ik niet, n+1 weet je!

Maar twee singlespeed Inbreds... :~
Tja waarom niet, wat is er mis met een on one inbred....??

Sowieso, die ik hier heb staan is ook geared te maken, dus heb je een geared en een singlespeed :)
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Gerrie Visser schreef: di 21 mei 2019, 14:39 Stil hier... iedereen zo hard aan het trainen voor het aankomend NK....?
Aan het oefenen, zonder zijwieltjes
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Even een reminder...

Afbeelding

Voor meer info!
https://www.facebook.com/NKSS2019/
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Wordt weer helemaal k*t denk ik.
Uur voorbij worden gereden door kids van 10.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Laat die van jou dan thuis, of zet hem onderweg uit de auto, monteer geen ketting enz.
Scheelt zoveel
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Dan gaat ie nog steeds harder dan ik vrees ik.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Beste Forum leden.

Het is alweer een tijd geleden dat ik op het forum ben geweest, maar na 2 dagen op internet van alles te hebben gelezen over ombouwen en offsets enz was het duidelijk dat ik wel wat hulp/tips kan gebruiken. ik zou graag 2 fietsen willen ombouwen. het gaat om een specialized camber comp uit 2015(van de vrouw) en een specialized camber comp uit 2017. het liefste zou ik ze beide naar 1x12 om bouwen, maar ik ben bang dat ik dan bij de fietst van mijn vrouw een andere achter naaf moet om spaken. ik zal even de gevens van de de fietsen geven.

camber comp 2015

dit is een 2x10 met BB sram GXP xr,73mm

crank custom sram s-1250,GXP spindle,36/22 104/64 BCD spider

naaf Shimano XT FH-M8010 12x142mm trueaxle

camber 2017

dit is een 2x11 met BB pf30

crank raceface aeffect,6000 series alloy 24 mm spindle, 49 mm chainline,26/36t

naaf DT swiss 240 12x142mm trueaxle

Sram GX 11 speed long cage

voor de 2017 wou ik graag de nieuwe 1x12 van Shimano xt kopen met 10-51 cassette, xt derailleur, xt shifter, xt ketting en een los voorblad.waar ik nu niet helemaal zeker van ben is als ik de spider eraf haal en er een blad op zet zit ik dan op de goede offset? deze moet dacht ik weer 49mm zijn. En op de 240 naaf moet er een rotor kit ratchet shimano 12sp op.


voor de 2015 wil ik een andere crank kopen zat aan een sram GX gxp te denken. maar zit er nu verschil tussen een 11 sp en 12 sp crank?
Als ik van deze fiets een 1x12 wil maken dan gaat dat waarschijnloijk niet met de naaf die er nu in zit? en moet ik de nieuwe xt naaf erin zetten? kon geen body vinden voor deze naaf (FH-M8010) met micro spline. De wielen set heb ik laten maken en voel er niet heel veel voor om nu alweer een andere naaf erin tespaken.
Dus zit ik te denken om er dan maar een 1x11 van te maken. wat ik me afvroeg is of ik dan de GX 11 speed derialleur van de 2017 kan gebruiken. ik las dat een derailleur voor een 1x11 niet gebruikt kan worden voor een 2x11 maar ik neem aan dat het andersom geen probleem is? en dat de body van shimano voor een 11 speed 1.8 mm langer is dan een voor 10 speed. Dus dan zou ik alleen een 11 speed body moeten kopen en een andere Crank en dan de derialleur van de 2017 en de shifter en cassette over kunnen bouwen? en is de offset bij een gxp altijd 6mm?


ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is :tong graag jullie advies hierover.

mvg Riek
who dares wins
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Singlespeed is veel eenvoudiger dan dat.
1 voorblad, achter maar 1 kransje en geen derailleur. :D
Enige waar je dan wel op moet letten is een absoluut rechte kettinglijn.

Even een nieuw topic aanmaken dus :wink: , dit topic gaat over rare mensen op rare fietsen :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

trek-y schreef: do 27 juni 2019, 13:06 Beste Forum leden.

Het is alweer een tijd geleden dat ik op het forum ben geweest, maar na 2 dagen op internet van alles te hebben gelezen over ombouwen en offsets enz was het duidelijk dat ik wel wat hulp/tips kan gebruiken. ik zou graag 2 fietsen willen ombouwen. het gaat om een specialized camber comp uit 2015(van de vrouw) en een specialized camber comp uit 2017. het liefste zou ik ze beide naar 1x12 om bouwen, maar ik ben bang dat ik dan bij de fietst van mijn vrouw een andere achter naaf moet om spaken. ik zal even de gevens van de de fietsen geven.

camber comp 2015

dit is een 2x10 met BB sram GXP xr,73mm

crank custom sram s-1250,GXP spindle,36/22 104/64 BCD spider

naaf Shimano XT FH-M8010 12x142mm trueaxle

camber 2017

dit is een 2x11 met BB pf30

crank raceface aeffect,6000 series alloy 24 mm spindle, 49 mm chainline,26/36t

naaf DT swiss 240 12x142mm trueaxle

Sram GX 11 speed long cage

voor de 2017 wou ik graag de nieuwe 1x12 van Shimano xt kopen met 10-51 cassette, xt derailleur, xt shifter, xt ketting en een los voorblad.waar ik nu niet helemaal zeker van ben is als ik de spider eraf haal en er een blad op zet zit ik dan op de goede offset? deze moet dacht ik weer 49mm zijn. En op de 240 naaf moet er een rotor kit ratchet shimano 12sp op.


voor de 2015 wil ik een andere crank kopen zat aan een sram GX gxp te denken. maar zit er nu verschil tussen een 11 sp en 12 sp crank?
Als ik van deze fiets een 1x12 wil maken dan gaat dat waarschijnloijk niet met de naaf die er nu in zit? en moet ik de nieuwe xt naaf erin zetten? kon geen body vinden voor deze naaf (FH-M8010) met micro spline. De wielen set heb ik laten maken en voel er niet heel veel voor om nu alweer een andere naaf erin tespaken.
Dus zit ik te denken om er dan maar een 1x11 van te maken. wat ik me afvroeg is of ik dan de GX 11 speed derialleur van de 2017 kan gebruiken. ik las dat een derailleur voor een 1x11 niet gebruikt kan worden voor een 2x11 maar ik neem aan dat het andersom geen probleem is? en dat de body van shimano voor een 11 speed 1.8 mm langer is dan een voor 10 speed. Dus dan zou ik alleen een 11 speed body moeten kopen en een andere Crank en dan de derialleur van de 2017 en de shifter en cassette over kunnen bouwen? en is de offset bij een gxp altijd 6mm?


ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is :tong graag jullie advies hierover.

mvg Riek
ehhhhh.

Wat is dit voor onbegrijpelijke taal?

Ik lees enge woorden als 11-speed, derrailleur, shifter, cassette en nog wat van die woorden die je eigenlijk niet hardop durft te zeggen.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

owwww sorry hehe is zit hier helemaal fout :winkie: ik ga snel weg :-q
who dares wins
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Nee hoor, je kunt je nog inschrijven voor het NKSS, dus je zit hier goed hoor!
Everybody bought a new bike!
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

En met inschrijven bedoelt hij niet dat je van tevoren moet trainen. Met fietsen dan tenminste, met bierdrinken is enige basisconditie wel handig.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

zeroground schreef: do 27 juni 2019, 23:54 En met inschrijven bedoelt hij niet dat je van tevoren moet trainen. Met fietsen dan tenminste, met bierdrinken is enige basisconditie wel handig.
oei... het woord 'trainen' gebruiken op dit gedeelte van het forum, straks ga je het R-woord nog gebruiken.

mazzel dat de gesel en guillotine al jaren afgeschaft zijn.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

ThaSingleTrackMastah schreef: do 27 juni 2019, 13:14 Singlespeed is veel eenvoudiger dan dat.
1 voorblad, achter maar 1 kransje en geen derailleur. :D
Enige waar je dan wel op moet letten is een absoluut rechte kettinglijn.

Even een nieuw topic aanmaken dus :wink: , dit topic gaat over rare mensen op rare fietsen :-{
Raar... wij... nee de rest die zijn raar!
elduderino
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 22 juni 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey

Alexandera Houchin wint voor de 2e keer de Tour Divide op een singlespeed! https://dotwatcher.cc/post/50lh6zmgvO7YnK7XPwkz8y
Plaats reactie