Single Speed hoek
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Tja, zolang het geen 4 wielen heeft...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ik las het, ik begrijp dat het lichaam niet meer meewerkt om SS te rijden. Balen, ik weet hoe verknocht je eraan was. Ik hoop dat met de acht speed over de grijze bospaden het nog een beetje voor je verzacht.Hilco schreef:toch erg leuk dat het topic nog draait .
intussen rijd ik zelf met 8 versnellingen maar wie weet ...............
"Less but better"
- asphaltdude
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3364
- Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
- Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
- Contacteer:
Heeee Hilco!
Everybody bought a new bike!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Heeee Hilco, wist niet eens dat je een beetje gekneusd was.
Maar nu je je avatar hebt aangepast werkt mijn grapje niet meer..
8-speed werkt voor jou wel ?
Ik had een 8-speed Alfine en die ging in lichtere versnellingen relatief zwaar trappen vanwege de inwendige weerstand.
Toen al snel weer terug naar singlespeed.
Was wel het vorige model, weet niet hoe de 7000 met blauwe band is.
Maar nu je je avatar hebt aangepast werkt mijn grapje niet meer..
8-speed werkt voor jou wel ?
Ik had een 8-speed Alfine en die ging in lichtere versnellingen relatief zwaar trappen vanwege de inwendige weerstand.
Toen al snel weer terug naar singlespeed.
Was wel het vorige model, weet niet hoe de 7000 met blauwe band is.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- Hilco
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6945
- Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
- Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM
8 speed werk voor mij wel . gelukkig heb ik die lichtere versnellingen niet zo nodig , dan loop ik nog sneller dan ik fiets
ik ga/ging juist kapot op de stukken dat je je het rambam trapt.( te vlak )
ik rijd nooit lager dan 4 ......
heel jaar gedonder met gewrichtsongemakken maar ga weer langzaam beginnen ....
laat het grapje maar staan kan ik daar jaren later nog eens naar kijken of weer gebruiken
ik ga/ging juist kapot op de stukken dat je je het rambam trapt.( te vlak )
ik rijd nooit lager dan 4 ......
heel jaar gedonder met gewrichtsongemakken maar ga weer langzaam beginnen ....
laat het grapje maar staan kan ik daar jaren later nog eens naar kijken of weer gebruiken
ouderdom komt met gebreken maar ik fiets nog wel
-
- Extreme Biker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
- Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29
Even zonder het hele topic te moeten doorzoeken: hoe meet je ook al weer of je kettinglijn recht loopt? Dus hoe bepaal je het midden van je as? Dat soort dingen. Ik weet dat het al eerder is uitgelegd, maar iemand die zo een linkje heeft?
Sinds ik van de Inbred naar de Unit ben overgestapt loopt mn ketting er veel vaker af. Ander spansysteem natuurlijk, maar ik twijfel ook aan de kettinglijn. Die er overigens op het oog wel goed uitziet. Maar ik wou t maar s nameten.
Sinds ik van de Inbred naar de Unit ben overgestapt loopt mn ketting er veel vaker af. Ander spansysteem natuurlijk, maar ik twijfel ook aan de kettinglijn. Die er overigens op het oog wel goed uitziet. Maar ik wou t maar s nameten.
Raggen!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 514
- Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
- Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10
Achter: (breedte van as / 2) - afstand tussen dropout en het midden van het kransje. Mits je frame recht is, natuurlijk.
Voor: afstand van het midden van de seat tube (gebruik het bidonhouderboutgaatje als referentie) tot het midden van het kettingblad.
Voor: afstand van het midden van de seat tube (gebruik het bidonhouderboutgaatje als referentie) tot het midden van het kettingblad.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.
Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
- Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29
En asbreedte is tussen de beide dropouts, dus? Ik dacht dat het ingewikkelder was dan dat ivm de asymmetrie van de achterbrug. Maar misschien maak ik het wel te ingewikkeld. Thanks.
Raggen!
- Hilco
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6945
- Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
- Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM
zet je fiets op zijn kop en ga er dan achter staan of op je knieën zitten ................voelt het goed is het ok.
loopt het beetje scheef is het nog steeds geen ramp .
loopt het erg scheef dan knalt iedere keer je ketting .
loopt het beetje scheef is het nog steeds geen ramp .
loopt het erg scheef dan knalt iedere keer je ketting .
ouderdom komt met gebreken maar ik fiets nog wel
-
- Extreme Biker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
- Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29
Ja, in dat geval loopt ie echt wel recht. Snap alleen niet goed waarom die ketting er dan steeds afvliegt. Spanning is goed. Ik heb maar liefst 2 bouten en een afstandsboutje op mn drop-out... Voorheen op mn Inbred had ik zo'n mooie Surley 'tugg-nut'. Werkte perfect.
Raggen!
"Dingetje" in je ketting a.g.v. de eerste keer aflopen waardoor deze er steeds weer op hetzelfde punt afloopt?
Ik rij (Kona Unit) met ovaal NW blad voor en een NW kransje, beide van Absolute Black. Kettingspeling is door het ovale blad niet over de hele omtrek gelijk (in tegenstelling wat sommigen beweren) waardoor op het slapste punt ongeveer 2,5 á 3cm speling is maar van aflopen nog geen last gehad.
Ik rij (Kona Unit) met ovaal NW blad voor en een NW kransje, beide van Absolute Black. Kettingspeling is door het ovale blad niet over de hele omtrek gelijk (in tegenstelling wat sommigen beweren) waardoor op het slapste punt ongeveer 2,5 á 3cm speling is maar van aflopen nog geen last gehad.