Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Witte Inbred, klassieker! :-q


One Only schreef:Hoe houden jullie de ketting en tandwielen schoon?
Niet.
Everybody bought a new bike!
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

asphaltdude schreef:Witte Inbred, klassieker! :-q


One Only schreef:Hoe houden jullie de ketting en tandwielen schoon?
Niet.
:lol: ik ben ook echt te zuinig :wink:
En die witte Inbred is idd een klassieker! Altijd veel lol op gehad. Gister is helaas de koper afgehaakt, dus weer te koop :tong
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

Schorem schreef:
One Only schreef:Vraag voor de singlespeed ervaringsdeskundigen. Hoe houden jullie de ketting en tandwielen schoon?
Haha, singlespeed en schoonhouden ketting + tandwiel?
Na het fietsen de fiets weg zetten en bier open trekken.
Tegen de tijd dat het begint te stinken na gaan denken aan douchen.
Maar ketting schoon houden? Dat is een gearie ding.

:-q
..... ik heb zo'n kinky oranje ketting gekocht...... dus poetsen :P

Afbeelding
HARD, HARDER HARDST
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

hoezo? deze KMC's zijn bedoeld om als zwarte ketting te rijden met oranje accenten. Af fabriek krijgen ze dit alleen niet voor elkaar.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Even vraagje: ik rij met Surly 17T achter. Versleten ondertussen, maar nieuwe onderweg. Tussentijds zag ik een Chris King 17T, schitterend maar duur... Heeft iemand ervaring met Chris King achtertandwiel? De 5 jaar garantie zal wel niet voor slijtage gelden :roll:
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Op tijd je ketting vervangen en je kransjes en voorblad gaan echt veel langer mee.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Globe schreef:Op tijd je ketting vervangen en je kransjes en voorblad gaan echt veel langer mee.
Jep. Klopt. Maar soms ga je proberen de grenzen op te rekken (letterlijk). Zelfs een X1 van kmc heeft beperkte levensduur :-{
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Vaker van fiets wisselen verlengt de levensduur van je ketting ook. ;-)
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Hallo allemaal


Ik heb een fatbike en daar wil ik een SS van maken. Het Raceface voorblad wat er standaard op zit is echt troep. Ik heb 800 km op geasfalteerde fietspaden gereden en 200 km onverhard (200 km is een hele ruime schatting eerder 100-120 km) en m'n voortandwielen zijn helemaal op. En dat terwijl ik altijd heeel rustig fiets , niet belast schakel en m'n fiets goed onderhoud. Het voorblad dat er nu op zit lijkt wel van alluminium zo zacht is het.


Ik snap niet dat een fiets van 1800€ binnen 1000 km versleten is :(. Nu wil ik dus een singlespeed ervan maken omdat dat veel langer mee gaat. Ik wil iets wat bijna niet stuk te krijgen is maar ik heb geen idee wat goed spul is. Wat raden jullie aan ?


Hier een paar foto's van de fiets
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

Hier ben ik blij mee....

http://www.on-one.co.uk/i/q/CROOSS/on-o ... -chainring" onclick="window.open(this.href);return false;
HARD, HARDER HARDST
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ook! Slijt niet en kost weinig, en dan een eenvoudige 9 of 10 speed ketting en een ss kransje van on one en je kan weer rijden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Dennis1987 schreef:
Afbeelding
Hoi Dennis, ik vind de slijtage wel meevallen. Sommige tanden zijn korter dan andere maar dat zijn stijghulpjes, die helpen bij het schakelen. En ook de kromming van zo'n inham is niet aan beide kanten gelijk, dat hoort zo. Als een blad versleten is zie je dat de trekkant van zo'n kromming een krul krijgt als het ware en de punten puntiger worden, dat zie ik bij jouw blad nog niet. Zie bijvoorbeeld http://www.m-gineering.nl/slijtage2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Het buitenblad valt ook nog wel mee , die gebruik ik weinig. Maar het kleinste blad heeft wel aardig wat slijtage toch ?



Ik heb net een stukje gefietst en ik vind 22-19 een fijne versnelling. Ik woon in Zuid Limburg en waar ik woon zijn aardig wat steile heuvels. Die wil ik toch op komen vandaar het vrij lichte verzet.

Is er iets te krijgen in die verhouding ?
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Vond de slijtage ook wel meevallen. Maar heb je al bedacht hoe je de Trek SS wilt maken? Volgens mij heeft dit frame geen sliding dropouts oid? Je zou ook nog eerst kunnen denken aan 1x10 ofzo?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Dennis1987 schreef: Ik heb net een stukje gefietst en ik vind 22-19 een fijne versnelling. Ik woon in Zuid Limburg en waar ik woon zijn aardig wat steile heuvels. Die wil ik toch op komen vandaar het vrij lichte verzet.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je daarmee singlespeed zou willen mountainbiken. 't Is een meer een trial verzet: je kunt er helemaal geen vaart mee maken. En ook in Limburg gaat het niet ALLEEN omhoog, he?
Plaats reactie