Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

RagR schreef:@asphaltdude: Ja, die URL heb ik dus tevergeefs naar lopen zoeken. Waar staat die?
Uhm, in de adresbalk van je browsert?
Everybody bought a new bike!
RagR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29

Ja, dat zou ik ook denken, maar bij mij staat, ongeacht in welk topic ik zit, altijd:

http://forum.mountainbike.nl/
Laatst gewijzigd door RagR op di 24 juni 2014, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Raggen!
christiaan25
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 11:36
Contacteer:

Dan moet het 'link openen in nieuw tabblad' selecteren :wink:
Gebruikersavatar
Paul Chris
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 28 februari 2008, 23:02

RagR schreef:Ja, dat zou ik ook denken, maar bij staat, ongeacht in welk topic ik zit, altijd:

http://forum.mountainbike.nl/
Klopt, als je gaat zoeken via mountainbike.nl/forum werkt het wel, via forum.mountainbike.nl niet.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Afbeelding

Mijn Ogre is nu 1x9 (met het oog op graveldinges enzo), dus ik ben officieel gedisqualificeerd voor dit topic :oops:

Grappig; pas met versnellingen valt het op wat een loeizwaar poeptraag bakbeest het eigenlijk is :lol:
In SS mtb setup is het gewoon mijn SS mtb, en met 36/19 kruis je nou eenmaal niet veel harder dan 25 km/u, ik weet ook niet beter dan dat dat gewoon zo is.

Welnu: mét versnellingen kruist 'ie ook niet veel harder dan 25 of je moet je werkelijk helemaal rot trappen :roll:

Dus eigenlijk kunnen ze er net zo goed weer af :D
Everybody bought a new bike!
ins87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 juni 2014, 01:03

Onlangs heb ik mijn mountainbike omgebouwd naar een singlespeed. Nu zit er een 11-32 9 speed cassette op en een 32t tandwiel voor. Ik vind hem nu eigenlijk veel te licht fietsen, ik mis nog wat bodem. Wat is nu verstandiger of de cassette vervangen of het voortandwiel voor een 36t of nog zwaarder?

Afbeelding
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

singlespeed is voor en achter maar 1 tandwiel, als het nu te licht is voor je is voor naar 36 gaan wel een optie, heb je een 29er?, bij 26er is voor naar 38 misschien een betere optie nog
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

asphaltdude schreef:Afbeelding

Mijn Ogre is nu 1x9 (met het oog op graveldinges enzo), dus ik ben officieel gedisqualificeerd voor dit topic :oops:

Grappig; pas met versnellingen valt het op wat een loeizwaar poeptraag bakbeest het eigenlijk is :lol:
In SS mtb setup is het gewoon mijn SS mtb, en met 36/19 kruis je nou eenmaal niet veel harder dan 25 km/u, ik weet ook niet beter dan dat dat gewoon zo is.

Welnu: mét versnellingen kruist 'ie ook niet veel harder dan 25 of je moet je werkelijk helemaal rot trappen :roll:

Dus eigenlijk kunnen ze er net zo goed weer af :D
:lol: mijn ervaring met de KM (broertje ....of zusje??...is zo'n ding m/ of /v :~ ) is net zoiets. Veel harder ga ik niet met versnellingen op mijn vrij vlakke thuisrondjes :wink:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

MonkeyRider schreef:
asphaltdude schreef:Afbeelding

Mijn Ogre is nu 1x9 (met het oog op graveldinges enzo), dus ik ben officieel gedisqualificeerd voor dit topic :oops:

Grappig; pas met versnellingen valt het op wat een loeizwaar poeptraag bakbeest het eigenlijk is :lol:
In SS mtb setup is het gewoon mijn SS mtb, en met 36/19 kruis je nou eenmaal niet veel harder dan 25 km/u, ik weet ook niet beter dan dat dat gewoon zo is.

Welnu: mét versnellingen kruist 'ie ook niet veel harder dan 25 of je moet je werkelijk helemaal rot trappen :roll:

Dus eigenlijk kunnen ze er net zo goed weer af :D
:lol: mijn ervaring met de KM (broertje ....of zusje??...is zo'n ding m/ of /v :~ ) is net zoiets. Veel harder ga ik niet met versnellingen op mijn vrij vlakke thuisrondjes :wink:
Dus eigenlijk zijn het geen versnellingen maar "vertragingen" :lol: :lol: Die ervaring deel ik ook wel overigens, heb de El Mar nu als 1x9 opgebouwd, maar tis nu niet zo dat ik er eigenlijk wat mee win :~ en de vraag is, is het leuker met versnellingen? Nee, niet op mijn El Mar...dus ik denk binnenkort weer SS :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

ins87 schreef:Onlangs heb ik mijn mountainbike omgebouwd naar een singlespeed. Nu zit er een 11-32 9 speed cassette op en een 32t tandwiel voor. Ik vind hem nu eigenlijk veel te licht fietsen, ik mis nog wat bodem. Wat is nu verstandiger of de cassette vervangen of het voortandwiel voor een 36t of nog zwaarder?
1x9 is wat anders dan singlespeed hè ;)
Het beste kun je natuurlijk je derailleur en cassette eraf halen en een 16 of 17 achter monteren.

Mocht je per se 1x9 willen blijven rijden zou ik gewoon een 36t blad monteren. Kun je meteen een blad met 'volle' tandjes nemen.
Zie ook het 1x9 topic
MonkeyRider schreef: :lol: mijn ervaring met de KM (broertje ....of zusje??...is zo'n ding m/ of /v :~ ) is net zoiets. Veel harder ga ik niet met versnellingen op mijn vrij vlakke thuisrondjes :wink:
Hoewel ik een innige band onderhoud met mijn fietsen ben ik niet zo snel geneigd ze een geslacht toe te dichten of een naam te geven, maar nu je erover begint: een Ogre of KM is toch wel zeker wel een mannetje.

Grappig dat anderen dezelfde ervaring met versnellingen hebben trouwens. Ik heb ze er vooral op gezet om eens wat tochtjes te maken over asfalt en gravelpaden, misschien een beetje vakantiefietsen deze zomer.
Everybody bought a new bike!
ins87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 juni 2014, 01:03

Ah bedankt iedereen. Toch maar even m'n vraag verplaatsen dan.. :oops:
Gebruikersavatar
paulbollen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 20 maart 2007, 22:55
Mijn mountainbike: Ritchey P29 XTR of SS

en ja hoor, weer eens niet lekker opgelet, vol tegen een paal opgereden...
voorvork krom...

wie heeft er nog een 29-er starre vork voor in mijn Inbred liggen. zit nu een 80-100mm corrected carbon ding in, wat er voor in de plaats komt maakt me eigenlijk niet zoveel uit als het maar stuurt....

iemand nog iets over in zijn schuur (bij voorkeur zwart, maar ff spuiten moet ook vast wel gaan lukken...)
dank
rood-wit-blauw is niet lelijk...
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

heb nog een witte salsa vork liggen maar die is tapered, zoek je dat of straight 1/8
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
RagR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29

Dat gaat niet passen in zijn Inbred.

@paulbollen, heb je die carbonvork die op je foto's staat aan gort gereden? Jammer.
Raggen!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

paulbollen, check pb
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie