Post hem maar even hier, i.p.v de lounch:
Heb gisteren mijn cranckstel vervangen door hollwtech 2 (lx). Nu heb ik uit de instructies begrepen dat er ook voor 68mm 2 spacers rechts en 1 links moeten.
Ik heb echter het idee dat deze te veel zijn, omdat mijn voorderrieur nu niet meer de mogelijkheid heeft om naar het buitenblad te schakelen.
Als ik hem voor op het buitenblad zet, staat hij boven het middenblad.
Dit is het geval als de derrailleur op de uiterste stand naar buiten staat.
Is het niet zo dat ik de instructies verkeerd heb begrepen, en dat je de spacers alleen moet gebruiken als je, je 68mm trapas wil ombouwen naar 72mm?
Of klopt het principe van 2 rechts en 1 links gewoon?
B.V.D!
Trapas Hollowtech 2 LX
-
- Pro Biker
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
- Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
- Contacteer:
Juan is de Man!!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 639
- Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 19:48
- Mijn mountainbike: Fatmodul SX03, XO,Marta,WCS,Ronin
- Contacteer:
Hoi Patrick,
Ik heb zelf een 68mm bracket op m'n oude fiets icm een LX cranksetje en hier zitten gewoon 2 spacers rechts en 1 spacer links. Had je in je vorige setje geen kleinere Q-factor? Zit zou goed kunnen ik zou het even nameten. Anders is het gewoon een kwestie van even je derrailieur opnieuw afstellen.
Groetjes Niels
Ik heb zelf een 68mm bracket op m'n oude fiets icm een LX cranksetje en hier zitten gewoon 2 spacers rechts en 1 spacer links. Had je in je vorige setje geen kleinere Q-factor? Zit zou goed kunnen ik zou het even nameten. Anders is het gewoon een kwestie van even je derrailieur opnieuw afstellen.
Groetjes Niels
kijk ff op www.teamx-treme.nl
heb je het schroefje (high) van je derrailleur wel uitgedraaid?
stevo
stevo
-
- Pro Biker
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
- Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
- Contacteer:
Moet idd aan de voorderrrailleur gelegen hebben. Erg vreemd, had hem namelijk al 3 keer opnieuw afgesteld maar toen lukte het niet.
Wel heb ik er gisteren een nieuwe kabel op gedaan, en niet opgerekt. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Dit is iig. gefikst, nu mijn pedalen nog van mijn andere crancks..
Wel heb ik er gisteren een nieuwe kabel op gedaan, en niet opgerekt. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Dit is iig. gefikst, nu mijn pedalen nog van mijn andere crancks..
Juan is de Man!!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2395
- Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
- Mijn mountainbike: Epic Elite
Ik heb het crankstel met 1 spacer rechts en 2 spacers links gemonteerd. Vond dat een wat betere kettingloop geven. Zat eerst een eenvoudig shimano hollowtech 1 crankset, maar daarna voorderailleur niet hoeven stellen.
Eigenwijs? Misschien wel ja
Eigenwijs? Misschien wel ja
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
-
- Pro Biker
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
- Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
- Contacteer:
heb wel gelezen dat er rechts altijd 1 meer moet dan links.
Pedalen zijn btw met geen mogelijkheid los te krijgen
Pedalen zijn btw met geen mogelijkheid los te krijgen
Juan is de Man!!
- The Flying V
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9492
- Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9
Dus; bij het monteren montage pasta gebruiken! Probeer eens een inbus---patrick-- schreef:Pedalen zijn btw met geen mogelijkheid los te krijgen
sleutel met een langere arm. Kan je wat meer kracht mee zetten mocht
je dat nog niet geprobeerd hebben.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
-
- Pro Biker
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
- Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
- Contacteer:
Als ik het me goed herrinder heb ik ook vet gebruikt bij de montage.
Heb btw al geprobeerd met een langere arm, ook dan is er geen beweging in te krijgen.
Heb btw al geprobeerd met een langere arm, ook dan is er geen beweging in te krijgen.
Juan is de Man!!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 376
- Lid geworden op: do 29 december 2005, 05:16
- Mijn mountainbike: Cube LTD 4 en Giant XTC Composite
- Contacteer:
Moeten waarschijnlijk van het oude crankstel af ?
Dan even de oude crankarmen even inklemmen in een workmate en een inbus met verlengpijp gebruiken.
Zo kun je goed je kracht kwijt en kun je je gereedschap goed controleren.
Eventueel in een bankschroef met een paar plaatjes hout is ook een mogelijkheid.
Soms wil een flinke tik met de hamer op je sleutel ook wat soelaas bieden, even laten schrikken. Pas hier wel mee op dat je niet uitschiet.
Dan even de oude crankarmen even inklemmen in een workmate en een inbus met verlengpijp gebruiken.
Zo kun je goed je kracht kwijt en kun je je gereedschap goed controleren.
Eventueel in een bankschroef met een paar plaatjes hout is ook een mogelijkheid.
Soms wil een flinke tik met de hamer op je sleutel ook wat soelaas bieden, even laten schrikken. Pas hier wel mee op dat je niet uitschiet.
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
Dat is wel een pré ja. En voordat je gaat stoken en slopen is een slagmoersleutel of een slagschroevendraaier altijd een goed idee om het los te 'schrikken'...shiverer schreef:Je draait wel de goede kant op?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2395
- Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
- Mijn mountainbike: Epic Elite
Waarom zou dat 'moeten'? Ik weet alleen dat Shimano het voorschrijft. Waarschijnlijk om zichzelf in te dekken, want zo is er meer ruimte tussen kettingbladen en frame. Maar verder zie ik geen reden om het voorschrift te volgen.--patrick-- schreef:heb wel gelezen dat er rechts altijd 1 meer moet dan links.
Pedalen zijn btw met geen mogelijkheid los te krijgen
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3943
- Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
- Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
- Contacteer:
Omdat je cranks dan 'recht' onder het zadel staan i.p.v. uit het midden?JorisR6 schreef:--patrick-- schreef:Maar verder zie ik geen reden om het voorschrift te volgen.