maat van Shimano BB

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Eriknmgn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 18 november 2004, 16:57
Mijn mountainbike: S-works 29" HT 2012, Singular Swift SS

beste mensen, weet iemand toevallig de maat van mijn BB. Ik heb een Stevens S7 Pro uit 2004. Er zit een LX Hollotech crank op en een Shimano ES51 Octalink BB maar wat is de maat hiervan. Wil nl. een nieuwe bestellen maar weet de maat niet.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Even je oude BB eruit halen, daar staat het op...
mechanicien
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: za 5 november 2005, 12:40
Mijn mountainbike: titanium "Newsboy" / NINER AIR9

Eriknmgn schreef:beste mensen, weet iemand toevallig de maat van mijn BB. Ik heb een Stevens S7 Pro uit 2004. Er zit een LX Hollotech crank op en een Shimano ES51 Octalink BB maar wat is de maat hiervan. Wil nl. een nieuwe bestellen maar weet de maat niet.
de maat is 68 - 113

Groet,
Han.
http://www.xycletracx.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mtb team "the Vikings" Zwolle
santosbulls
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 504
Lid geworden op: do 25 augustus 2005, 09:53
Mijn mountainbike: Isaac Impulse, Manitou R7, Xo, Formula Oro Puro/Biancho, 1240 grams wielen, Rotor Agilis; 8.9 kg

euh, naar mijn weten is een deore 113, en de lx 121 officieel. evt een iets smallere dan 121 past ook wel, maar 113 past niet goed.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

meten is weten...
Afbeelding
EnglishBob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 6 september 2005, 08:48

Lx van een bepaald jaar is 121 volgens mij. Zou even kijken om de shimano website als ik hou was.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

EnglishBob schreef:Lx van een bepaald jaar is 121 volgens mij. Zou even kijken om de shimano website als ik hou was.
En wat wil je daar vinden? Dat ze in meerdere maten gemaakt worden? 68-113 is heeeeel gangbaar. Maar het staat er gewoon op hoor...
EnglishBob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 6 september 2005, 08:48

okay, kijk hier

http://www.mtbr.com/reviews/Crankset/pr ... 0821.shtml

"If you are tempted by the new gold and black ones make sure that you can get a matching bottom bracket. I got the new FC-M572 cranks, the bike shop told me that due to an increased offset with these cranks they need a longer BB axle (if you normally use a 113mm long axle, you'll now need a 121mm). "

"Review is for the m572 Deore LX Crank. The one that uses 121 or 126mm bb spindles. This crank seems good, but it has a major flaw. With the recomended bottom bracket, the Left and Right Q-factors are not the same. Called shimano three times and I was given false information once and hung up on twice. Bike shops seem to this this is fine and normal. On my bike the left and right q-factors differ by 7mm, or a quater of an inch. "


" Hollowtech design is same a more expensive XT crank. New Octalink BB improves stiffness. My original crank was 68*113. After trying lengths of 113, 118, and 121, I figured out that 121 is the way to go. This is a great buy for the money, just make sure you get the right length of BB otherwise many bad things can happen."


Dus eerst vaststellen of hij een FC-M72 crank heeft. Als dat zo is dan heb je 121 nodig, zo niet dan zou 113 okay moeten zijn.
Plaats reactie