HS33 Stahlflex inkorten

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

Ik heb mijn fiets in de drie weken dat ik hem heb een grondige opwardering gegeven, een kortere Thomson stuurpen( i.p.v. een enorm lelijke bijna verticale pen), een recht Easton stuur i.p.v. een downhill stuur. Hierdoor zijn alle kabels te lang en dat ziet er niet uit.

De gewone HS33 kabels waren simpel in te korten,ik heb echter Stahlflex erop zitten. Hoe kan ik deze simpel inkorten en heb ik er nog een ander sealbusgevalletje nodig t.o.v. de normale remleidingen om het geheel weer inelkaar te zetten na afknippen.

Mijn dank is alvast groot voor enig advies :-D
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Moet je ff de online manuals tjekken op magura.com, maar ik meen dat die staalflex kabels oninkortbaar zijn. Je moet ze op voorhand gewoon in de meest passende lengte kopen..
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

Mmmm, ok ik zal zo die site er even bijpakken. Maar ik heb ze es zitten bekijken en het lijkt dat alleen de bovenkant qua nippes ed erop geperst is en de onderkant is a la gewone remleiding. Maar ik weet het liever zeker voordat ik de boel uitelkaar trek.

Maar iig bedankt voor de reactie.. :-D
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

volgens mij wel inkortbaar hoor. goede kabelkniptang en dan die olijfjes enz op de andere kant vervangen.
en plak van die screen op de plaatsen waar ie je frame door de verandereing in lengte kan raken, zal gister nog bij de lb een gast met een frame dat zwaaaar was toegetakeld door die dingen.
Ik heb er maar vanaf gezien maar ziet er wel erg lkkr uit!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Plaats reactie