speling op het achterwiel?!

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Antoine Trek 6700 disc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: di 14 september 2004, 15:47
Mijn mountainbike: heet Trekkie (volgens studiematen)
Contacteer:

Alwetende sleutelaars,

Ik heb het id dat ik speling heb op mijn achterwiel.....
Als ik het wiel heen en weer schud (horizontaal uiteraard) dan zit er een paar milimeter speling op, dit lijkt me niet normaal, of zit er altijd wel wat speling op?
Het voelt vooral in de bochten niet echt lekker, vooral als je hard door een scherpe bocht rijdt dan heb je het gevoel alsof je lekrijdt (hij zwabbert dan wat).
Ook heb ik het id dat het kraakje dat ik heb aan mijn fiets veroorzaakt word door de speling op mijn achterwiel.
Wie weet dus of die speling normaal is? en welk onderdeel zal het probleem dan veroorzaken?

Alvast bedankt voor jullie adviezen,

Antoine
and another one bites the dust...
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

Zit je snelspanner wel strak genoeg?
Serpent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 7 augustus 2002, 19:31

Lijkt me eerder wat speling op de naaf, dus ff langs de LBS. Is binnen een minuut weer vast gedraaid (speciale conussleutels voor nodig als ik me niet vergis en moet dus weer niet te los en niet te strak gedraaid worden).
Kan natuurlijk zijn dat de echte oorzaak ligt in versleten kogellagers, in dat geval zal de speling wel weer terug komen. Onderhoudsbeurtje voor de naaf maken dan, zal ook wel niet om een wereldschokkend bedrag gaan zo'n beurtje.
Antoine Trek 6700 disc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: di 14 september 2004, 15:47
Mijn mountainbike: heet Trekkie (volgens studiematen)
Contacteer:

@ Junkie XC: de snelspanner zit wel vast, dus ik ben bang dat deze het probleem niet veroorzaakt.

@ Serpent: Ik denk dan ook dat het probleem dan zit in de naaf. ik zal eens langs de LBS gaan.

Beide bedankt voor jullie hulp :-q
mvg,

Antoine
and another one bites the dust...
Plaats reactie