In de fabriek al inremmen..

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

*verwijderd wat posts

De tijd van geintjes was een post of 3 geleden al afgelopen heren!
djska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 17:11
Mijn mountainbike: Enduro SL custom
Contacteer:

amanda schreef:
raffar schreef:De remblokken moeten "uitharden" als ze nieuw zijn en dat moet droog en stofvrij gebeuren.
Uitharden :~
Lijkt me meer dat de remblokken op de schijfrem in moeten lopen, heb je schijven met flinke groeven erin dan kun je wel 180 duizend keer inremmen....
Wat is hier toch aan de hand? Iemand vraagt waar dat inremmen nou goed voor is, meerdere mensen (raffar) geven een goede verklaring, maar het ontaard vervolgens in een welles nietes discussie? Waarom een vraag posten, als je geen zinnige uitleg accepteert? Pffff

Om maar een antwoord trachten te antwoorden op de oorspronkelijk vraag: dat zal best een kostenkwestie zijn, anders moet je die blokjes na fabricage allemaal even een paar minuten tegen een schijfje aanhouden :-). Moet wel bekennen dat deze gedachte ook al eens bij me op kwam.
amanda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 14:35
Mijn mountainbike: Banshee (waarschijnlijk.....)
Contacteer:

djska schreef: Wat is hier toch aan de hand? Iemand vraagt waar dat inremmen nou goed voor is, meerdere mensen (raffar) geven een goede verklaring, maar het ontaard vervolgens in een welles nietes discussie? Waarom een vraag posten, als je geen zinnige uitleg accepteert? Pffff
Wat er aan de hand is is dat ik ruim 15 jaar gemotorcrossed heb en genoeg met schijfremmen te maken heb gehad (en er wel "iets" van af weet uit ervaring) en daar best over wil discuseren.
Dat een topic start met een onderwerp en daar verderop een andere wending krijgt lijkt me toch ook vrij normaal, menselijk.... :~
djska schreef:Om maar een antwoord trachten te antwoorden op de oorspronkelijk vraag: dat zal best een kostenkwestie zijn, anders moet je die blokjes na fabricage allemaal even een paar minuten tegen een schijfje aanhouden . Moet wel bekennen dat deze gedachte ook al eens bij me op kwam
Naar mijn mening (als ik nog mag discuseren met je) moet een remblok dus inlopen op de betreffende schijf en kunnen remblokken niet "ingeremd" worden!

lekker puh :tong
Als je gaat, dan ga je!
http://vimeo.com/user3980588" onclick="window.open(this.href);return false;
Dr Paaj

Toch nog ff reageren.... dat had iedereen eigenlijk al gedaan. Het hoeft geen welles nietes te worden.

De remblokken moeten ingeremd worden, dat Magura verteld dat je 30x van 30 km/h moet doen is erg overdreven. Je merkt wanneer je remmen net nieuw zijn niet de remkracht hebben als ze 'ingereden' zijn.

Inrijden noem ik het maar, want je besteed er een droge tocht aan en aan het einde heb je een voldaan gevoel aan over gehouden :wink:
Het moet wel gebeuren onder droge omstandigheden en zonder modder ed. Je kunt de blokken ook even branden, zoals eerder gezegd werd, maar dit heeft niet de voorkeur ivm het kromtrekken van het metaal achter de blokken, wanneer je blokken ingeremd zijn en er zou vettigheid op komen, is het geen probleem om ze schoon te branden.
Plaats reactie