In de fabriek al inremmen..
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 193
- Lid geworden op: zo 7 april 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale f1 flash
- Contacteer:
Waarom niet in de fabriek de schijfremblokken soort van inremmen? `t Is toch best raar dat je eerst 30 stop`s moet maken voordat je er echt mee weg kan..
() ()
( '.' )
(")(")
( '.' )
(")(")
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 281
- Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 14:35
- Mijn mountainbike: Banshee (waarschijnlijk.....)
- Contacteer:
Ik vraag me af waar dat "inremmen" vandaan komt, nog nooit zulke kolder gehoord.
Gewoon remblokken vervangen en rijden, de blokken zetten zich met het rijden wel, waardoor de remkracht wat groter wordt.
Ik ga toch met een nieuwe auto ook niet eerst 30 keer een stop maken voor ik de weg op ga....
Gewoon remblokken vervangen en rijden, de blokken zetten zich met het rijden wel, waardoor de remkracht wat groter wordt.
Ik ga toch met een nieuwe auto ook niet eerst 30 keer een stop maken voor ik de weg op ga....
Als je gaat, dan ga je!
http://vimeo.com/user3980588" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/user3980588" onclick="window.open(this.href);return false;
Zonder inremmen kun jij je remblokken naa 300 km alweer vervangen. Met inremmen gaan ze bij mij veeeeeeeeel langer mee hoor. Dus ik rem ze liever toch WEL in Als jij met je nieuwe remblokken meteen in de modder gaat fietsen zijn ze ook heel snel op en of dat ook zo is met een auto geen idee ben namelijk nog geen 18
Bart
Bart
....Train Till It Hurts......
2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Met je auto rem je de eerste 30 keer waarschijnlijk wel van een km of 30 per uur af.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Niet eens aan gedachtjf schreef:Met je auto rem je de eerste 30 keer waarschijnlijk wel van een km of 30 per uur af.
....Train Till It Hurts......
2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
- Mijn mountainbike: Een Yank
- Contacteer:
Dat de voorlichting niet altijd correct verloopt is iets wat aandacht vraagt, bij vervanging van remblokken en zelfs remschijven dient de eerste 500 kilometer rustig omgegaan te worden met de remmen van een autoamanda schreef:Ik vraag me af waar dat "inremmen" vandaan komt, nog nooit zulke kolder gehoord.
Gewoon remblokken vervangen en rijden, de blokken zetten zich met het rijden wel, waardoor de remkracht wat groter wordt.
Ik ga toch met een nieuwe auto ook niet eerst 30 keer een stop maken voor ik de weg op ga....
gelukkig geldt voor de fiets die 500 km niet...
-
- Prutser
- Berichten: 1554
- Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.
Geen idee waarom ze het niet doen, kan er mee te maken hebben dat de blokken zich aan de schijf moeten aanpassen.
En verder, inremmen is ZEKER geen kolder, bij DH zul je er weinig last van hebben, bij XC is het zeker wel nodig. Tenminste als je langer dan 1 tocht met je remblokken wil rijden.
En verder, inremmen is ZEKER geen kolder, bij DH zul je er weinig last van hebben, bij XC is het zeker wel nodig. Tenminste als je langer dan 1 tocht met je remblokken wil rijden.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
-
- Prutser
- Berichten: 1554
- Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.
Anders gedraag je je even, smurf.Nelson schreef:Bla bla, lul lul. Stel je voor dát `t moet..
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
- Contacteer:
Nou ik ga met je mee, ik rem ook niet meer in en de levensduur blijft bij mij gelijkt. Maarja geloof dat we dit verhaal ook al ergens anders hebben gevoerd. Wil best nog een keer een discussie aangaan.amanda schreef:Ik vraag me af waar dat "inremmen" vandaan komt, nog nooit zulke kolder gehoord.
Gewoon remblokken vervangen en rijden, de blokken zetten zich met het rijden wel, waardoor de remkracht wat groter wordt.
Ik ga toch met een nieuwe auto ook niet eerst 30 keer een stop maken voor ik de weg op ga....
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
Ik moet Fean en Amanda toch een beetje gelijk geven, maar in de winter is het inremmen toch echt zaak, als je remmen nog niet helemaal ingeremd zijn rij je ze in één rit helemaal kaal. Als je toevallig alleen kurkdroge tochten rijd dan worden de remmen idd vanzelf ingeremt. Scheelt natuurlijk ook al als je in Zuid-Limbo woont enzo.. Bij mijn nieuwe remmen (XT 756) werd ook niet gesproken van iets als inremmen, maar dat na verloop van tijd je remmen steeds beter/harder gingen werken.
Dus: het is zeker geen onzin, maar ook weer niet totaal overbodig. Het beste is om het gewoon wel te doen, is meteen ook weer een goei intervaltrainingkje.
Dus: het is zeker geen onzin, maar ook weer niet totaal overbodig. Het beste is om het gewoon wel te doen, is meteen ook weer een goei intervaltrainingkje.
- raffar
- Extreme Biker
- Berichten: 681
- Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
- Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
- Contacteer:
Is het teveel moeite om 30x in te remmen ofzo? De levensduur blijft inderdaad gelijk ja als je nooit inremt. Dan zijn je blokken altijd na 300km kaal.Feanbiker schreef:Nou ik ga met je mee, ik rem ook niet meer in en de levensduur blijft bij mij gelijkt. Maarja geloof dat we dit verhaal ook al ergens anders hebben gevoerd. Wil best nog een keer een discussie aangaan.amanda schreef:Ik vraag me af waar dat "inremmen" vandaan komt, nog nooit zulke kolder gehoord.
Gewoon remblokken vervangen en rijden, de blokken zetten zich met het rijden wel, waardoor de remkracht wat groter wordt.
Ik ga toch met een nieuwe auto ook niet eerst 30 keer een stop maken voor ik de weg op ga....
En schreeuwlelijkerds: bij een auto moet je je nieuwe blokken ook altijd inremmen. Als je geen verstand van remmen hebt, reageer dan niet.
De remblokken moeten "uitharden" als ze nieuw zijn en dat moet droog en stofvrij gebeuren.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
-
- All rounder
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
- Mijn mountainbike: Orbea Scape
En hoe zie jij dit voor je dan? Ook een paar noodstops maken?raffar schreef: En schreeuwlelijkerds: bij een auto moet je je nieuwe blokken ook altijd inremmen. Als je geen verstand van remmen hebt, reageer dan niet.
- raffar
- Extreme Biker
- Berichten: 681
- Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
- Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
- Contacteer:
Werkt wel het beste idd. Maar als je nieuwe remblokken hebt laten monteren in (op/aan??) je auto, dan remt ie de eerste 20 km ook voor geen meter. Paar keer flink de remmen heet laten worden door flink te remmen en je voelt meer remkracht.Junkie XC schreef:En hoe zie jij dit voor je dan? Ook een paar noodstops maken?raffar schreef: En schreeuwlelijkerds: bij een auto moet je je nieuwe blokken ook altijd inremmen. Als je geen verstand van remmen hebt, reageer dan niet.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 281
- Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 14:35
- Mijn mountainbike: Banshee (waarschijnlijk.....)
- Contacteer:
Uithardenraffar schreef:De remblokken moeten "uitharden" als ze nieuw zijn en dat moet droog en stofvrij gebeuren.
Lijkt me meer dat de remblokken op de schijfrem in moeten lopen, heb je schijven met flinke groeven erin dan kun je wel 180 duizend keer inremmen....
Als je gaat, dan ga je!
http://vimeo.com/user3980588" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/user3980588" onclick="window.open(this.href);return false;