Problemen met frames van onze fietsen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Zoals al eerder gezegd de verkoper had moeten vertellen dat zit zou kunnen gebeuren.

Verborgen gebrek?
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Toch zie ik een groot verschil in de willekeurige oxidatie op deze foto:
Afbeelding

En de oxidatie op deze foto:
Afbeelding
Ik gok op een verkeerde (voor)behandeling, waardoor de lak of de gebruikelijke oxidatie het materiaal niet goed heeft afgesloten van de omgeving.
Maar zonder de frames zelf te hebben gezien kunnen we blijven gissen en twisten.

Misschien een idee om 1 mei naar de bikersdag te komen?
Dan kan je lekker fietsen, en er zijn meteen een stuk of 50 "experts" aanwezig, om dit eens grondig te onderzoeken.
Misschien zelfs dmv. destructieve tests :wink:
Leville
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 14:42

peter en sandra schreef:Die streepjes die je ziet zitten over heel het frame
niet alleen de bovenbuis maar overal!
Neem eens foto's van de onderzijde van de schuine buis (tegen de balhoofdbuis aan) en van de voor- en achterzijde van de zitbuis, als je wil.

Wat staat er nog in die bergruimte (producten, machines/toestellen)? Wat heeft eventueel tijdelijk bij die fietsen gestaan? Nu, de invloed van eventuele reactieve stoffen, etc. zou ook op andere onderdelen te zien zijn...
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Lijkt wel op me oude scott, die had wel een beschermlaag die een soort van scheurtjes ging vertonen. Lijkt toch of de bovenlaag of oppervlakte behandeling niet goed is, dan dat het eruit ziet als corrosie.

En kabels geven ook zo'n beschadiging te zien.
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Beep schreef:Vraag eens bij een autoshop naar een goed poetsmiddel.
Er zal heus wel eentje te koop zijn waarmee je veilig
die putjes te verwijderen.
Autoglym polish!



Goed spul, gebruik het zowel voor de bike als m'n auto. Laat na het poetsen een beschermend laagje achter.
Plaats reactie