SID Race slaat door

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Zoals de titel aan zegt. Bij elk klein hobbeltje slaat de vork door. Zowel de positieve als de negatieve kamers hebben een druk van 110 PSI en houden de druk keurig vast. Tevens heeft de vork maar 35 á 40 mm van de 80mm veerweg die hij moet hebben, het lijkt of de binnenpoten halverwege ergens op stuiten.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Eat, sleep, ride, repeat
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

Ik had zoiets maar in mindere mate met mijn SID Team, ik heb hem uit elkaar gehaald en alle olie eruit laten lopen, vervolgens weer gevuld a.d.v. de service manual van RS, geen problemen meer.

Zit bij jou die spacer er nog in om hem van 80 naar 63mm veerweg te maken? heeft ie het ooit goed gedaan?

Wat is trouwens je gewicht, 110psi zou voor mij te weinig zijn!
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Spacer zit er niet in, vork heeft het altijd goed gedaan. Ik weeg 72 kg en na het nodige testen bleek 110 PSI in zowel de positieve als de negatieve kamers voor mij het best te werken. Heel af en toe, met tochten die redelijk vlak zijn ofzo, rijd ik met 130 in de positieve.

De vork is toch toe aan een servicebeurt, dus ik zal wel wat verse olie halen en de boel uit elkaar halen. Maar misschien dat iemand die dit al eerder heeft gehad weet of ik nog ergens speciaal op moet letten?
Eat, sleep, ride, repeat
Plaats reactie