yo,
Ik heb laatst besloten om mijn oude torix B1 op te knappen. Vooral het schakel gedeelte was erg verneukt. Ik heb nieuwe shifters gekocht, nieuwe casette, nieuwe ketting en nieuwe geleide buisjes voor mijn kabeltjes. Nadat ik alles had vervangen bleek dat mijn crankset ook te erg versleten was. (ik nam voor het repareren aan dat dit niet het geval was, omdat cranksets over het algemeen wat minder slijten)
Toen ik echter de crankset eraf wilde halen lukte dit niet omdat ik de imbusschroef niet los kan krijgen. Ik heb iedereen er al naar laten kijken, onder andere de fietsenmaker die zei dat klieven de enige optie was.
Heeft iemand misschien nog een laatste idee wat ik zou kunnen proberen?
Kruipolie heb ik er al ingedaan.
Ik weet niet precies wat voor het voor crankset is, ik denk een LX (simpelweg omdat de gehele fiets LX was afgemonteerd). De fiets zelf is van 1995.
Crankset zit muurvast
-
- Pro Biker
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
- Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
- Contacteer:
tsja....dat word grof geweld denk ik
je kan nog proberen om de langste inbus die je hebt er in doen en die dan te verlengen met bijv. een holle koperen buis zodat je meer kracht kunt zetten.
je kan nog proberen om de langste inbus die je hebt er in doen en die dan te verlengen met bijv. een holle koperen buis zodat je meer kracht kunt zetten.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 193
- Lid geworden op: zo 7 april 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale f1 flash
- Contacteer:
Inbus in de bankschroef en frame als hefboom gebruiken.
Oja.. en als laatste hoop: even naar de garage gaan, die hebben van die tril en tegelijk draai ding die ze gebuiken voor wiel bouten los te halen, en misschien hebben ze ook wel een klik dopje voor inbus.
Oja.. en als laatste hoop: even naar de garage gaan, die hebben van die tril en tegelijk draai ding die ze gebuiken voor wiel bouten los te halen, en misschien hebben ze ook wel een klik dopje voor inbus.
() ()
( '.' )
(")(")
( '.' )
(")(")
Je bedoelt een slagschroevendraaier. Daar kun je ook wel een inbusbitje in zeteen dus dat kun je inderdaad ook wel proberen. Ik zou eerst voor de cv-pijp (+- halve meter ofzo) gaan. Grote kans dat je 'm daarmee loskrijgt of in ieder geval de kop van de bout afbreekt.Nelson schreef:Inbus in de bankschroef en frame als hefboom gebruiken.
Oja.. en als laatste hoop: even naar de garage gaan, die hebben van die tril en tegelijk draai ding die ze gebuiken voor wiel bouten los te halen, en misschien hebben ze ook wel een klik dopje voor inbus.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
- Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/
Met wd-4o inspuiten even inlatenwerken en daarna met alje kracht probereb om hem eraf te krijgen.
Te koop: Giant composite, full xtr, ztr olympic
Te koop: Pro race elara(racer), met nieuwe banden en ketting en cassete!
Te koop: Pro race elara(racer), met nieuwe banden en ketting en cassete!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6170
- Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
- Contacteer:
Zoek eens op het woord 'bankschroef' en je komt volgens mij 3 topics
tegen waarin dit soort zaken al besproken zijn.
O.a. deze:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 89&start=0
tegen waarin dit soort zaken al besproken zijn.
O.a. deze:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 89&start=0
<3