Servicen HS33's

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Hoi! ik heb een setje HS33's.. hiervan is dit weekend bij de voorrem de leiding geknapt toen ik de rem even onhandig weglegde om het balhoofd te smeren :oops: was al wel wat ouder, dus niet helemaal vreemd.

Nu heb ik op B2b een miniserviceset gevonden voor velgremmen van Magura.

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet er iemand waar je op moet letten bij de servicebeurt? Iemand tips die dit werkje nog beter en makelijker kunnen maken?

tnx bärt
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Staat meestal gewoon in de handleiding van de remmen. Handleidingen van Magura staan bekend om hun gebruiksvriendelijkheid. Kijk eens op de site van Magura.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Reaction
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 4 november 2004, 20:57
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

raffar schreef:Staat meestal gewoon in de handleiding van de remmen. Handleidingen van Magura staan bekend om hun gebruiksvriendelijkheid. Kijk eens op de site van Magura.
idd, handleiding spreekt voor zich. Wel een duur setje overigens
Robibaspeed!
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

op de site van Mag staat verder niets. Zit vast wel handleiding bij ja.
Maar misschien had iemand het al een keer gedaan, en kon die zegen waar op te letten.

En duur, 27,50, om je remmen weer als nieuw te maken..?
tja, nieuwe HS 33's kosten al snel het 4 dubbele..
En ik wil graag zo veel mogelijk sleutelen en opknappen en zelf doen, dus dit is weer een mooie mogelijkheid om iets speciaals te kunnen doen. Vriend van mij gaat ook bestellen in duitsland, laat ik meteen maybe steelflex leidingen mee nemen.
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Superbärt schreef:op de site van Mag staat verder niets. Zit vast wel handleiding bij ja.
Maar misschien had iemand het al een keer gedaan, en kon die zegen waar op te letten.

En duur, 27,50, om je remmen weer als nieuw te maken..?
tja, nieuwe HS 33's kosten al snel het 4 dubbele..
En ik wil graag zo veel mogelijk sleutelen en opknappen en zelf doen, dus dit is weer een mooie mogelijkheid om iets speciaals te kunnen doen. Vriend van mij gaat ook bestellen in duitsland, laat ik meteen maybe steelflex leidingen mee nemen.
Zou ik dus nooit meer doen, steelflexleidingen. Bij mij zagen ze aan alle kanten mn frame door. Echte AFrader!! En ze zijn veel zwaarder dan kunststof leidingen. Het is echt metaal op metaal.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Steelflex, als je goeie hebt zijn ze lichter!!!!
Daarnaast zijn er verschillende manieren om te voorkomen dat ze je frame niet beschadigen.
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

guido_gorisse schreef:Steelflex, als je goeie hebt zijn ze lichter!!!!
Daarnaast zijn er verschillende manieren om te voorkomen dat ze je frame niet beschadigen.
Ja, maar dat is niet zo simpel als het lijkt, geloof me (en ik heb de originele 10th Anniversary ven Magura zelf met die rode, cnc-gefreesde grepen). De kabels zijn heel stug en laten zich niet zomaar geleiden. Ik heb ook al van alles geprobeerd met krimpkousjes etc. maar die slijten gewoon door. Ook als ze de schakelkabels raken is het ellende.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Je kunt beter de bescherming op je frame doen ipv. op je kabels, als je de bescherming op je kabels doen schuiven ze nog langs je frame. Je kunt ook op de plaatsen waar ze langs je frame schuiven de aan het frame vast maken.
Check de Bike van Flying V.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Zit er bij het service setje ook een stuk leiding? Bij het disc setje niet, dus ff oppassen.
Steelflex zou ik niet doen, onhandig en overbodig.
Vreemd trouwens dat je leiding is geknapt, mogelijk als gevolg van de kou?
Of zat er al een beschadiging?
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

ok dan, Dus geen steelflex
setje is nieuwe aansluitingen, ruim 2 meter leiding, olie en montagre materiaal, met spuit enz
Dus helemaal compleet.


Lijkt mij niet zo heel duur.
En hij is precies afgebroken/geknikt op punt waar ie de slavecilinder inging. Zal wel een zwakker punt zijn geweest, met al veel flex op t zelfde punt..Dingen zijn ook al minstens 4/5 jaar oud.
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Plaats reactie