Schimano disc remmen; blokken slijten niet gelijkmatig

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
meisters
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 23 februari 2005, 11:07
Mijn mountainbike: scott scale 20 model 2006

wederom een berichtje van mij.
Ik heb deze week geschreven dat mijn eerste setje remblokjes van mijn hydrolische schimano remmen al met 90 kilometer weg waren.
Nu heeft de fietszaak mij nieuwe eronder gezet maar nu heb ik het volgende probleem, aan de achterrem is aan een zijde het blokje helemaal weg en de andere zijde is nog helemaal goed, en voren zijn ze ook nog helemaal goed, ( terwijl het vorige setje voren helemaal weg waren ) ze zijden dat dit BBB remblokjes waren.
Ook heb ik ze ingeremd nu begrijp ik het helemaal niet meer.
Ook trilt het voorwiel CQ stuur als ik met de voorrem rem.
Ik ben geneigd om de fiets via de voorruit van de winkel naar binnen te gooien. zo wordt het duur fietsen.
Kan mij iemand nu eens goede raad geven Ik ben echt radeloos

bedankt en groet

//edit by Ruud: dit had opzich gewoon in je oude topic gekunt, maar goed, dat is iets voor de volgende keer ;) Ik heb wel even je titel gefixed.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Laat die fiets nog maar ff met 2 wielen op de grond, hooguit de remmen via de winkelruit retour :lol:
De blokjes moeten links en rechts gelijk slijten, anders taat je rem niet goed uitgelijnd tov de schijf, of 1 zuigertje komt niet goed terug.
Dat trillen kan ook veroorzaakt worden door te slappe spaken, hardnekkig vuil op de schijf of blokjes, los balhoofd, speling op de vorkpoten enz.
Een goede LBS zou dit toch wel op moeten kunnen lossen.
Over welke Shimano schijfremmen hebben we het eigenlijk ?
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Deore's, als ik me niet vergis de BR-M525 (k)
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ergo, duidelijk gevalletje hangende zuiger. Je kan je blokjes er uit halen, zuigers allebei terug duwen (de caliper in dus), dan met b.v. een bandenlichter de zuiger tegenhouden die wel goed werkt, dan de remhendel inknijpen. Als het goed is komt nu de hangende zuiger los. Als de zuiger een stukje uit de caliper is gekomen wat WD-40 er overheen, schoonmaken, terugduwen, en proberen of de zuigers nu wel tegelijkertijd naar buiten komen.

Ohja, als je dit gedaan hebt wel nieuwe remblokjes monteren, als je nu weer met de oude gaat rijden heb je er nog niks aan.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

En overtollige WD40 weghalen, anders kan je gelijk je blokken uitkoken.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

guido_gorisse schreef:En overtollige WD40 weghalen, anders kan je gelijk je blokken uitkoken.
Kan dit? een maat van mij heeft net een setje haast nieuwe blokjes weggegooid omdat er vet in zat toch zonde dan van die 16 euries
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat kan.
Flink heet stoken, ontvetten met wasbenzine of thinner, gewoon de Mont Blanc af met half ingeknepen remmen, het kan allemaal.
Veel indianen verhalen over remblokjes en olie.
Teflon is het lastigste, maar is er mbv een grof schuurpapiertje ook af te krijgen.
Maar zoals altijd is het leuker om de sterke verhalen te geloven.
En de fabrikant en je LBS vinden het prachtig.
1) ze verkopen
2) ze lopen geen risico in het geval dat je blundert met schoonmaken
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Nou ja bij die gast was het zo dat we al 3mnd radeloos waren waarom hij nu niet wilde remmen (redelijk) nieuwe blokjes leidingen ontlucht maar remmen ho maar nu wederom nieuwe blokjes op aanraden lbs en het was toch weer goedgekomen. En kom nu niet mee dat die lbs(profile patrick klein vianen) nu weer een setje blokjes kon verkopen want hij melde er doodleuk bij dat hij die blokjes deore555 even niet had en dat bestellen wel even duurde en beter dus effe setje bij concurent kon gaan halen.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Plaats reactie