water in frame

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

In m'n Giant zit standaard zo'n gaatje. :-q
De garantie van Giant is ook top, jammer dat ik 'm al zo vaak nodig heb gehad. :-{
interceptor
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 10 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: SCC02, run's like wildfire

Sanjo schreef: Wat denk ik zelf? Tuurlijk kan dat. En als ik importeur was, en vertrouwens had in mijn eigen product, zou ik dat zeker toestaan.

Ik heb het ook zo gedaan met mijn Trek dunnebander. Mijn dealer heeft gebeld met de importeur, en die vonden het geen probleem.

Maar vertel jij me maar eens waarom een importeur dat niet zou doen.
En je importeur heeft dit zwart op wit bevestigt?
Trailblazed by Gerard ROND
Sanjo
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 7 oktober 2003, 22:19
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100

interceptor schreef:
Sanjo schreef: Wat denk ik zelf? Tuurlijk kan dat. En als ik importeur was, en vertrouwens had in mijn eigen product, zou ik dat zeker toestaan.

Ik heb het ook zo gedaan met mijn Trek dunnebander. Mijn dealer heeft gebeld met de importeur, en die vonden het geen probleem.

Maar vertel jij me maar eens waarom een importeur dat niet zou doen.
En je importeur heeft dit zwart op wit bevestigt?
Nope, vond ik niet nodig. Ik heb vertrouwen in de garantieafdeling van Trek. Net zoals Walter dat heeft met Giant.
interceptor
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 10 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: SCC02, run's like wildfire

Sanjo schreef:
interceptor schreef: En je importeur heeft dit zwart op wit bevestigt?
Nope, vond ik niet nodig. Ik heb vertrouwen in de garantieafdeling van Trek. Net zoals Walter dat heeft met Giant.
Dat bedoel ik. Moet jij 'ns proberen dit zwart op wit te krijgen.
Trailblazed by Gerard ROND
Sanjo
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 7 oktober 2003, 22:19
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100

interceptor schreef:
Sanjo schreef: Nope, vond ik niet nodig. Ik heb vertrouwen in de garantieafdeling van Trek. Net zoals Walter dat heeft met Giant.


Dat bedoel ik. Moet jij 'ns proberen dit zwart op wit te krijgen.
Bullshit. Als ze dat door de telefoon willen garanderen, kunnen ze dat ook op papier zetten. Ze zullen misschien denken "wat een zeikerd", maar een goede fabrikant doet dat.

Fabrikanten als Trek en Giant enz.. besteden veel aandacht aan een goede afhandeling van hun garantiegevallen. Dat wil dus niet zeggen dat een B merk dat ook doet. Voor een A-merk betaal je ook niet voor niets iets meer dan bij een B-merk.

Een echte Hollander wil natuurlijk beide. Een fiets voor een uiterst scherpe prijs, en dan ook nog eens de beste service en garantie. Mogen de fabrikant, importeur en dealer er misschien ook nog iets aan overhouden?
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Uhhhhh? Maar hoe zit het dan met water in je frame? Daar ging toch de discussie over?

Ik begrijp niet dat er uberhaupt water in je frame blijft zitten? Zit er dan nergens een gaatje in je frame? En heb jij geen bidonhouder op je fiets (kun je de schroeven eruit draaien en je frame omkeren). Of inderdaad je zadel- of stuurpen eraf halen? Volgens mij kun je niet voorkomen dat je frame nat wordt van binnen maar wat is precies het probleem? Roest en een paar kilootjes meer?? :-D
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
KV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 19:12
Mijn mountainbike: Giant Anthem2
Contacteer:

Ik heb het frame nog eens goed bekeken; er zitten verschillende kleine gaatjes in, maar geen één aan de onderkant.

Het probleem dat ik had was met een open trapas: roest (MTB is een Giant Terrago..)
De trapas ga ik nu vervangen door een gesloten type.
Het lijkt me echter niet goed dat er altijd water in het frame staat, ook al is het van aluminium.

Ik denk dat ik een gaatje ga boren en hierin een rubber dopje stop die ik na het fietsen er uit kan halen.
KhaZ
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 18:53
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3, 2012

Heb niet het hele topic gelezen.. maar hoe komt het water er dan in? Misschien is dichtmaken een optie, ipv nog meer gaten maken :P
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

KV schreef:Ik heb het frame nog eens goed bekeken; er zitten verschillende kleine gaatjes in, maar geen één aan de onderkant.

Het probleem dat ik had was met een open trapas: roest (MTB is een Giant Terrago..)
De trapas ga ik nu vervangen door een gesloten type.
Het lijkt me echter niet goed dat er altijd water in het frame staat, ook al is het van aluminium.

Ik denk dat ik een gaatje ga boren en hierin een rubber dopje stop die ik na het fietsen er uit kan halen.
Volgens mij zijn sowieso de shimano trapassen van LX XT en XTR van het gesloten type (cartridge) dus waterdicht.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
KV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 19:12
Mijn mountainbike: Giant Anthem2
Contacteer:

De nieuwe trapas is een gesloten type. Ik denk dat je niet kan voorkomen dat er water in een frame komt; wel kan je eventuele gevolgen voorkomen.

Ik heb nu een gaatje geboord en m3 schroefdraad getapt. Voor het fietsen draai ik daar een kort schroefje in.

Na de tocht van gisteren (prachtige 90km marathon in Lemelerveld) heb ik de fiets afgespoeld en het schroefje verwijderd. Er liep meteen een straaltje water uit.
Volgens mij werkt het! :D
Plaats reactie