Fox 32 Stepcast 2021 met lockout van Rhythmn

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
BrouwerPower
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 5 april 2020, 19:18
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 6.0

Goedendag,

Recent heb ik mijn Fox 32 Rhythmn van 2020 vervangen voor een Fox 32 StepCast Performance 2021.
De Performance is aangeschaft via Marktplaats en ziet er hagelnieuw uit. Nu heb ik de Fox website geraadpleegd waar informatie vinden haast onmogelijk lijkt.
Ik wilde uitzoeken of de Fox remote controle die vanaf de fabriek al gemonteerd zat op de Rhythmn ook goed kan functioneren op de performance, alvorens er iets kapot zou gaan na foute montage.

Iemand die mij kan vertellen waar dit terug te vinden is op de website van Fox of wellicht zelf weet in hoeverre de onderdelen uit te wisselen zijn van Fox op de verschillende modellen?

De performance heeft de ID: D4F3 en de Rhythmn ID: DXGJ
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De ID's kan je hier invullen en dan kan je doorklikken.
https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike

Je kan ze ook een mail sturen, heb ik laatst ook gedaan. Kreeg netjes antwoord en een stapel tekeningen
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Niet helemaal je vraag, maar ik heb met een twistloc gereden op een fox en nu weer besteld.
Je kan niet veel slopen aan de lockout. Als je maar een on/off lockout op dezelfde vork gebruikt en geen lockout met meerdere standen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

BrouwerPower schreef: di 29 november 2022, 22:11 Goedendag,

Recent heb ik mijn Fox 32 Rhythmn van 2020 vervangen voor een Fox 32 StepCast Performance 2021.
De Performance is aangeschaft via Marktplaats en ziet er hagelnieuw uit. Nu heb ik de Fox website geraadpleegd waar informatie vinden haast onmogelijk lijkt.
Ik wilde uitzoeken of de Fox remote controle die vanaf de fabriek al gemonteerd zat op de Rhythmn ook goed kan functioneren op de performance, alvorens er iets kapot zou gaan na foute montage.

Iemand die mij kan vertellen waar dit terug te vinden is op de website van Fox of wellicht zelf weet in hoeverre de onderdelen uit te wisselen zijn van Fox op de verschillende modellen?

De performance heeft de ID: D4F3 en de Rhythmn ID: DXGJ
Als beide vorken geschikt zijn voor een lockout dan zie ik geen enkel probleem.

Let wel even op of beide vormen ook push to lock of unlock zijn. Dat scheelt wel in de manier van bedienen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BrouwerPower
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 5 april 2020, 19:18
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 6.0

Volgens mij moet ik het gewoon monteren en proberen. Echter heb ik op een fietsonderdelen website gezien dat er van Fox ook 'remote controle levers' te koop zijn die 3 standen kunnen 'locken.' Volgens mij kan de Performance vork ook daadwerkelijk in drie standen gelockt worden. Dit deed de Rhythm niet. Kan de Fox remote controle lever afkomstig van de Rhythm dan wel gemonteerd worden, ondanks dat deze niet bedoeld is voor 3 standen? Die middelste lock-stand vind ik persoonlijk niet interessant.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat wordt lastig. Een 2 standen naar 3 standen is waarschijnlijk ook een andere slag.

Dus dan moet je een nieuwe remote voor 3 standen.

Mocht de slag van 2 standen gelijk zijn aan de slag bij de 3 standen dan zou je kunnen kijken of je de trail/lock of open/trail stand kunt gebruiken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie