Hels kabaal sram level TLM

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik voel geen verschil tussen Zee, 4-pots XT en 4-pots Deore.
(wel voel ik verschil tussen metal en resin blokjes, dus ik wil mezelf niet als ongevoelig bestempelen)

Over het balhoofd, zit er in de bovenkant niet iets om de stuuruitslag te beperken?
Of ergens extra ruimte voor de geïntegreerde kabels?
Ik zou de bovenkant schoonmaken en dik invetten en origineel houden.
De onderkant voorlopig ook, maar daar zou ik bij herhaling toch een Hope monteren.
(wat ik begreep van berichten hier komt er een herhaling)
De maat weet ik niet.
Als je het nergens kunt vinden moet je de oude er even uit tikken en opmeten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

En dat ding om de stuuruitslag te beperken moet OOK los als je de speling van het balhoofd afsteld!!!
RaoulGS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 1 januari 2021, 15:22

Dankjewel voor die tip dat wist ik dus niet! Fijn zo'n forum 8)

Ik haak nog even terug in op de remmen; ik heb mijn oog laten vallen op een setje magura's. Setje MT5 of de MT trail set.

De MT trail heeft voor 4 zuigers, en achter twee. Wat mij heel erg aanstaat aan Magura is dat ze stuurklemmen met montagemogelijkheid voor de SRAM shifters leveren. Dan heb ik niet de klem van zowel SRAM als Shimano aan het stuur, mooie cleane look.

Nu heeft mijn fiets achter een schijf van 160mm met een flatmount. Die Magura's zijn voor en achter postmount. Bestaan er adapters om van flat naar post te gaan zonder een grotere schijf te monteren?

Een MT4 is achter eventueel ook te krijgen met flatmount, is dat misschien beter?
RaoulGS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 1 januari 2021, 15:22

Nou, alles kan toch even op pauze; het blijkt (flinke) speling in de vork te zijn. Als ik het wiel dwars zet voel ik de speling erg goed, is ook duidelijk hoorbaar. Ik voel de binnenpoten tussen mijn vingers bewegen.

Maandag dus toch maar even contact opnemen met Canyon, ik lees dat deze vork er schijnbaar vaker last van heeft.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Welke vork heb je? De nieuwe SID Ultimate?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
RaoulGS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 1 januari 2021, 15:22

Volgens de site van Canyon de SID select+ remote.

Er staat iig met grote letters SID op, of dit dan een ultimate is geen idee..
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

RaoulGS schreef: za 22 oktober 2022, 12:41 Volgens de site van Canyon de SID select+ remote.

Er staat iig met grote letters SID op, of dit dan een ultimate is geen idee..
Leuk een mede CF 8 eigenaar. Ik heb zelf alleen last van geluid bij vochtig weer (wel sneller dan bij Shimano), voor de rest bevallen de TLM remmen wel ok. Zolang de zuigers niet blijven haperen ga ik ze niet vervangen. Als je ze gaat vervangen, om de remkabels te vervangen is wellicht onderstaande tool wel handig, anders ga je de remkabels nooit meer door het frame krijgen.
Maar dat zou wel betekenen dat je de TLM remkabel bij de remhendel moet afknippen en dan is de TLM set denk ik waardeloos. Ik ben dus wel benieuwd hoe je dit gaat aanpakken.

RockShox Barb Connector
Afbeelding

Jij hebt overigens de SID Select +, ik heb deze speling niet maar wel dat de remote lock-out slap aanvoelt. Was in september hersteld maar is nu al weer terug. Ik haal dus in de lock-out stand 30mm SAG... Fiets gaat over 2 weken weer naar Canyon toe.
Heb jij daar geen last van? Hoe hard is jouw remote lock-out?

Nog een laatste vraag, maakt jouw achterdemper ook een soort van slurperig geluid?
rockshark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 19 juli 2008, 11:50
Mijn mountainbike: Soma Juice Rohloff - Idworx Alpine Rohler

Dizer schreef: di 25 oktober 2022, 11:31 Jij hebt overigens de SID Select +... Hoe hard is jouw remote lock-out?
Hier heb ik ook een SID Select +, zelf aangekocht en ingebouwd. De lockout was de eerste 500 km zoals het hoort en werkend weg gezet. Dit weekend nog eens de MTB van stal gehaald, die had door omstandigheden enige weken stil gestaan. Bij het begin van de rit was de lockout duidelijk zachter, op het einde van de rit was de lockout onbestaande. Ik merk geen verschil in veergedrag in de open stand, maar de lockout is er dus (tijdelijk?) aan voor de moeite. Vork hangt hier wel met het voorwiel omhoog tegen de muur, misschien heeft het daar iets mee te maken?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als jullie het serie nr van je vork invoeren in deTrailhead tool van Sram, dan zie je vanzelf welke versie het is.
https://trailhead.rockshox.com/en/search/
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RaoulGS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 1 januari 2021, 15:22

Dizer,

dank voor de tip van die barb connector, daar had ik niet bij stilgestaan. De CF8 bevalt me verder echt heel goed ben er heel trots op!

Canyon controleert komende maandag de vering en de remmen, als de remmen het zonder het abs gevoel gaan doen laat ik ze er waarschijnlijk nog even op.

Mijn lockout is wel gewoon hard zoals het hoort. Heb wel niet zoveel kilometers gemaakt sinds eind januari vanwege de geboorte van mijn zoontje eind mei.

De achterdemper maakt geen slurpend geluid, iig niets wat opvalt. Ik vind hem wel vrij hard als je hem instelt op de door Rockshox aangegeven druk. Hoort denk ik ook wel een beetje bij de karakteristiek van de fiets.
RaoulGS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 1 januari 2021, 15:22

Even een terugkoppeling op dit topic;

Canyon had de voorvork naar SRAM gestuurd, fiets is iets langer dan twee weken weg geweest wat ik erg snel vind. Vork is weer 100% dus daarover ben ik dik tevreden met de service.

De remmen waren nagekeken en zouden het doen, echter reed ik de straat uit en hij deed hetzelfde. Een simpele rem van Shimano waarvan ik weet dat deze 15 jaar oud is doet het perfect en zonder geluid. Canyon even over gebeld, ze hebben me gevraagd om foto's te sturen van het serienummer van de rem, de losse rem wordt waarschijnlijk opgestuurd naar SRAM voor controle. Daar ben ik ook over te spreken.

Service van Canyon vind ik tot nu dus heel goed en dat mag ook zeker gezeg worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Verschil van inzicht.
Jij bent tevreden als ze iets doen.
Ik zou pas tevreden zijn als het is opgelost.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Hier ook SRAM TLM gebruiker

verschillende remschijven geprobeerd heb nu Hope deze remmen zonder trillingen en gepiep.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4318
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Het geluid level was eigenlijk te hoog?

de sram raceremmen heb ik totaal geen problemen en daar zit al een 25k op, ook hooggebergte.
Echt zelden herrie gehad. Mtb geen ervaring, ik heb alleen hope en die heb ik in 15 jaar nog nooit gehoord dat is echt bizar.
1 set mini,s en 2 sets race x2 m4.
Plaats reactie