Trek Fuel EX - Guide R remklauw vervangen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Van een Trek Fuel EX 8 2018 is de remklauw (SRAM Guide R) beschadigd en wil ik deze gaan vervangen.
De cilinders van de remklauw zaten vast en toen we deze los wilde maken raakte de houder voor de borgpin beschadigd.
Tijdens mijn zoektocht naar een (nieuwe) zelfde remklauw zag ik dat de Guide R helemaal niet zo'n goede rem is en dat ze vaker vast plakken.
Tevens heb ik ook geen losse Guide R remklauw kunnen vinden.

Ik vroeg mij af of ik simpelweg een andere klauw kan monteren. Past dit op dezelfde mount en werkt het goed samen met de huidige remhendel?

Wat kan ik het beste doen?
Op Marktplaats een andere 2e hands te kopen? Bijvoorbeeld een Sram Guide RSC set voor €150.
Of wellicht een andere set kopen?

Of een nieuwe Sram remklauw kopen? Maar welke moet ik dan kopen?

Afbeelding
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Volgens mij is de klauw van alle Guides (R, RS en RSC) hetzelfde. RE heeft een code klauw geloof ik.

De belabberde werking van de Guide R zit hem in de hendel dus. Als je wilt upgraden zal je dus het beste een hele rem kunnen kopen.
scott-e
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 25 december 2017, 12:36

Doe mij maar schimano xtr
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

als je voor een tweedehands setje gaat kun je ook voor SRAM Code kijken, is een verbetering ten opzichte van de Guides.
Een losse klauw kan, maar aangezien SRAM remmerij niet heel populair is kun je voor leuk geld prima tweedehands setjes krijgen. En dan hoef je meestal geen leiding in een klauw te monteren etc.

ALs je al niet tevreden was over de werking van de Guides kun je switchen naar een ander merk, dat past gewoon op dezelfde mount ja.
Een upgrade naar XTR vind ik een beetje een vreemd advies, tenzij je een weight weenie bent en je druk maakt over een paar seconden in je wedstrijd.Z Zo niet dan is XT of Deore ook meer dan prima.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Bedankt voor de reacties. Heel zinvol.
Mijn enige zorg is eigenlijk of een andere set past. Maar ik begrijp een beetje dat het een universele maat is.
Dus ik hoef mij ook geen zorgen te maken over de grootte van de schijf als ik een andere set koop?

Naar aanleiding van jullie reacties lijkt mij een 2e hands set de beste oplossing.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

De grootte van de schijf maakt voor de klauw niet uit. Het is de adapter tussen frame en klauw waarmee je de schijf passend maakt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie