Frame gescheurd (gezocht!?)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
LeonBakx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 18:03

Collega's,

Gisteren een nieuwe ride aangeschaft, Scott 930 in het wit/zwart. Had eigenlijk een Cube c:62 pro besteld maar bleef uitstellen qua levertijd, en toen kwam ik deze fiets tegen en sprak me onmiddellijk aan.

Nu is het volgende, heb zelf nog een Cube ltd pro van 2015, nu was ik de groepset aan het vernieuwen zodat ik hem mooi kon verkopen, kwam ik erachter dat er een scheur zit in de achterbrug (vlakbij de crank).
Nu is volgens mij de garantie op het frame maar 6 jaar, en de fietsenzaak (Hans Struijk Eindhoven) bestaat niet meer.

Is het nu klaar? Iemand nog tips? Zou er een 2e hands frame ergens te koop zijn wellicht?
Het is een aluminium frame in de maat XL (21 inch) met press fit lagers...

Ideeën/tips/frames😉 zijn welkom

Mvg Leon
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

LeonBakx schreef: zo 3 juli 2022, 15:28
Nu is het volgende, heb zelf nog een Cube ltd pro van 2015, nu was ik de groepset aan het vernieuwen zodat ik hem mooi kon verkopen, kwam ik erachter dat er een scheur zit in de achterbrug (vlakbij de crank).
Nu is volgens mij de garantie op het frame maar 6 jaar, en de fietsenzaak (Hans Struijk Eindhoven) bestaat niet meer.

Is het nu klaar? Iemand nog tips? Zou er een 2e hands frame ergens te koop zijn wellicht?
Het is een aluminium frame in de maat XL (21 inch) met press fit lagers...
Je zou een andere kubus dealer kunnen proberen en/of je kunnen richten tot de importeur. Nooit geschoten...

(-:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, eerst garantie proberen via een andere weg.
En anders je verlies nemen en de onderdelen los verkopen.
Eerst een ander frame kopen lijkt mij financieel niet slim.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
defNL
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: di 20 juli 2021, 11:50

In ieder geval netjes dat je het niet zomaar te koop zet op Marktplaats!

Je zou misschien iets kunnen proberen via Fietsvoordeelshop, de partij die Hans Struijk heeft overgenomen. Anders inderdaad de onderdelen los verkopen. Een goede volledige groepset wil nog best wat opleveren, wielen e.d. idem dito.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16838
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als er geen garantie meer te regelen is staat hier misschien iets voor je bij?
https://www.schlierseer-bikeparts.de/hardtail
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
LeonBakx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 18:03

Bedankt voor jullie reacties!

Ja ik ga eens contact opnemen met fietsvoordeelshop, maar volgens mij is het maar 6 jaar garantie op een frame bij Cube helaas.

Bedankt voor de link, denk echter dat het kalf dan nog groter gaat worden als de koe...

Verkopen met dit frame, en dadelijk iemand onderuit gaan doordat het helemaal doorscheuren gaat, nee dat zou ik zelf ook niet willen, dus gaan we een ander ook niet mee opzadelen... Het is eigenlijk bij toeval dat ik het zag, dus in ieder geval net op tijd een andere bike aangeschaft
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een complete fiets verkoopt heden ten dage waarschijnlijk beter dan een stapel onderdelen. En je bent alles in 1x kwijt.
Maar ...
Een ander frame heeft vaak andere maten.
Naven, bottom bracket, zadelpen, balhoofd, voorderailleur(?) kunnen zomaar een andere maat hebben en dan wordt een goedkoop frame alsnog duur.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
LeonBakx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 18:03

Ja ik weet het, en het zijn natuurlijk niet de meest spectaculaire onderdelen...

Maar iets is beter als niets denk ik dan maar ofzo
Plaats reactie