Magura trail remmen met shimano rotors

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
bob030
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 januari 2022, 01:55

Beste MTB'ers,

Ik ben aan het overwegen om de magura mt trail sport remset aan te schaffen voor mijn fiets. Momenteel heb ik de SHIMANO BL-MT401/BR-MT400 remmen op mijn fiets. Voor 180mm en achter 160. Ik vroeg mij af of ik de magura remmen compatible zijn met de shimano remschijven die ik nu heb. De rotos hebben +- 2000 km gehad maar werken nog goed.

Mijn vraag, zijn deze remmen te gebruiken met mijn huidige remschijven?

Groet,

Bob
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

De remmen zullen het doen, ik rij ze met Magura, Formula, SRAM, Shimano en China schijven en remmen doen ze allemaal goed.
Vraag is of je stil wilt remmen dat is minder bij SRAM en Chinese schijven.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Ja gaat werken. Zijn er genoeg die met deze combinatie rijden. Al dan niet met stukje ducktape achter op de remblokken. Om de dikkere remschijven van Magura te compenseren.

Magura is als ik het goed heb 2.0mm dik en Shimano 1.8mm.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die dikte hoef je niet te compenseren, het is zelfstellend.
Tijdens je eerste ritje met de 0,2mm dunnere schijven zullen de zuigertjes zich zetten en voelt het weer normaal aan.
Ducttape is geen goed plan, het terugstellen vd blokjes gaat bij Magura magnetisch en daar moet je geen ducttape of iets anders tussen stoppen.

Als je echt bang bent voor het verschil in dikte zou je BBB blokjes kunnen proberen, die zijn iets dikker dan de Magura blokjes.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2835
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Als je besluut die shimano remmen weg te doen heb ik wellicht interesse.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Ik rijd met de combi Shimano XT schijven en Magura MT4, die muv de 4 zuigers vooraan overeen komen met de Trail. Rotors gemonteerd wegens steeds blijven piepen van de Magura schijven. Werkt prima. Geen enkel probleem ermee.
Plaats reactie